super pomysł na prezent
TWARDA OPRAWA
Od czasu konstrukcji pierwszej lokomotywy minęło ponad 200 lat. Mimo upływu czasu te majestatyczne pojazdy nadal zachwycają swoją masą i mocą. Dzięki nim od XIX wieku możliwy jest zarówno transport wielkich ładunków, jak i dalekie wyprawy turystyczne. Spośród kilkudziesięciu lokomotyw, przemierzających polskie tory, każda jest inna - każda wyjątkowa. Prezentowane w niniejszej książce pojazdy zostały starannie wybrane i podzielone na trzy grupy: lokomotywy elektryczne, spalinowe oraz parowe. Dzięki temu można rozeznać się w różnorodności tych pojazdów oraz z łatwością odnaleźć konkretny model. Książka Lokomotywy na polskich torach to pozycja zarówno dla wieloletnich hobbystów, jak osób, które dopiero zaczynają poznawać spiritus movens polskich składów kolejowych. Opis każdego z pojazdów uzupełniają kolorowe fotografie zachęcające do poznania historii i specyfikacji każdej lokomotywy.
Wiele dworców kolejowych w Polsce to prawdziwe perły architektury, na których piękno nie zawsze zwracamy uwagę. A przecież każdy z nich ma swoją duszę i niepowtarzalny charakter, kształtowany pieczołowicie na przestrzeni lat. Wraz z dynamicznym rozwojem sieci kolejowej dworce zmieniły swój kształt - większość uległa rozbudowie, przystosowując się do zwielokrotnionej liczby podróżujących. Obecnie stanowią nie tylko miejsce odprawy pociągów i pasażerów, ale również atrakcyjne powierzchnie handlowe i nierzadko centra rozrywki. Książka Zabytkowe dworce w Polsce prezentuje 21 najpiękniejszych obiektów z całego kraju. Staranne opisy przybliżają historię każdego z nich, prezentując interesujące informacje architektoniczne, oraz zaskakujące ciekawostki. Wszystkie oprawione zostały wyjątkowymi fotografiami zarówno współczesnymi, jak i tymi sprzed lat, które oddają urok tych szczególnych budowli.
W Europie kontynentalnej, a przede wszystkim w Polsce, historia kolei brytyjskich jest mało znana. Wszyscy ci, którzy choć trochę interesują się historią kolei żelaznych wiedzą kim był Stephenson (choć już nie bardzo wiedzą, że z historią kolei nierozerwalnie związanych było dwóch Stephensonów), wiedzą, czym była Rakieta, ale właściwie na tym kończy się ogólna wiedza dotycząca tego tematu. W Polsce, gdzie koleje żelazne, w odróżnieniu od większości ówczesnych państw Europy, rozwijały się jako trzy niezależne od siebie systemy kolejowe z dwoma różnymi rozstawami szyn, nie istniało coś takiego jak „narodowa szkoła budowy parowozów”. Polska szkoła budowy parowozów została zdominowana głównie przez niemiecką wersję, choć nie bez wpływów, co zrozumiałe, szkoły rosyjskiej i austriackiej. Stąd też w umysłach polskich historyków i pasjonatów kolei żelaznych, brytyjskie koleje i brytyjskie parowozy wydawały się nieco dziwne i mało interesujące. Czy słusznie? Ocenę pozostawiam czytelnikom tej książki.
Wymiary: 22.5x22.5 cm
Liczba stron: 126oprawa twarda wydawnictow olesiejuk
kupujesz wypełnij - formularz płacę
niezależnie od formy płatności