Kontynuacja wydanego w połowie 2001 roku „Parkan: Iron Strategy”. W przeciwieństwie do tamtej gry nie mamy jednak do czynienia ze strategią czasu rzeczywistego. Druga część serii to przede wszystkim rozbudowany kosmiczny symulator z elementami gry zręcznościowej (widok z pierwszej osoby). W trakcie zabawy gracz eksploruje kolejne rejony Wszechświata. Autorzy zadbali o to, aby był on odpowiednio rozbudowany a zarazem zróżnicowany. Gracz odwiedza więc różnorakie planety (większość z nich jest już skolonizowana) czy ogromne stacje kosmiczne. Na swojej drodze napotyka wiele innych jednostek z czego znaczna ich część jest do niego wrogo nastawiona.
Walka odgrywa kluczową rolę w trakcie gry. Równie dobrze można eliminować wrogów z ogromnych dział posiadanego statku, jak i eksplorować powierzchnie planet z karabinem w ręku. Od gracza zależy na jaki typ zabawy się zdecyduje. Przeciwnicy są zróżnicowani, jak na futurystyczną grę przystało nie mogło zabraknąć przedstawicieli wielu kosmicznych ras.
Przebieg zabawy jest w dużym stopniu nieliniowy. Gracz wybiera sobie kolejne cele, ale i ustala sam typ rozgrywki. Może się na przykład zająć handlem, kolonizacją nowych planet, polowaniem na groźnych przestępców, ale i okradaniem bezbronnych statków. Do jego dyspozycji oddano wiele typów statków, które dodatkowo może upgrade'ować. To samo tyczy się pojazdów naziemnych, których można używać w trakcie eksploracji powierzchni planet. W miarę rozwoju akcji potęga sterowanej postaci rośnie. Gracz może zbudować własną armię, przy użyciu której podbije wybraną planetę czy nawet cały system gwiezdny. Całość jest zaprezentowana w pełnym trójwymiarze.