Parasolki fotograficzne to
najprostsze, a jednocześnie bardzo efektywne modyfikatory
światła, pozwalające zachować lepszą kontrolę nad jego
emisją. Do ich głównych zalet zaliczyć można małą wagę i
niewielkie wymiary po złożeniu. Montaż i demontaż jest
błyskawiczny.
|
|
Zewnętrzna czarno-srebrna czasza jest demontowana. Po jej
zdjęciu pozostaje nam parasolka biała transparentna - idealna do
miękkiego dyfuzowania światła. Podczas założonej czaszy
uzyskujemy płaszczyznę białą odbijającą wzmocnioną o srebrną
powłokę.
Funkcjonalność dwóch parasolek w
jednej!
Średnica czaszy: 84cm, rozmiar po złożeniu:
58cm
Płaszczyzna srebrno-biała odbija światło, kierunkując
je na wybrany obiekt. Wydobywa i podkreśla kontrasty
fotografowanej sceny, uwydatnia kształty, faktury i desenie.
Sprawia, że fotografowany obiekt jest trójwymiarowy, nie
"płaski".
Czarna czasza wytłumia odbite światło, sprawia, że w kadrze nie
ma niepożądanych refleksów i odbić.
Parasolka białe rozpraszają światło, czyniąc je
bardziej miękkim i naturalnym. Wyrównują oświetlenie
fotografowanej sceny, niwelują cienie. Najczęściej używane są
przy portretach, lecz nie tylko. Znajdą zastosowanie w każdym
rodzaju fotografii, kiedy ważne jest, by światło było jak
najbardziej naturalne. Parasolki transparentne (przepuszczalne)
mają zbliżone działanie do softboxu.
Wnętrze:
|
|
W praktyce:
Zdjęcie zrobione z lampą
skierowaną na wprost, bez
modyfikacji światła
Naszyjnik został poprawnie
naświetlony, lecz pojawiły się
na nim wyraźne, kontrastowe
odbłyski, oraz ostre cienie na
tle.
|
|
Srebrna parasolka
odbijająca
Światło zostało odbite od srebrnej
płaszczyzny. Zachowało
kontrastowość, spowodowało
wyraźne ochłodzenie kolorów. |
|
Zdjęcie czarnej powłoki jest bardzo proste.
Należy zdjąć wszystkie zaczepy, a następnie zsunąć płaszcz.
(kliknij, aby powiększyć).