Nowa paralotnia - używana dwa razy w jej życiu do latania z napędem (jestem pierwszym właścicielem tej paralotni i choć to brzmi niewiarygodnie to na prawdę latałem na niej dwa razy w życiu - mogę iść na wykrywacz kłamstw aby to potwierdzić:):) ). Nie miałem towarzyszy do latania i po prostu nie polatałem. Sprzedaje bo czyszczę garaż przed wyprowadzką do mieszkania gdzie nie mam zamkniętego garażu.
Więcej pytań: 605 [zasłonięte] 459
MANTA - idealne połączenie dobrych osiągów i bezpieczeństwa
Manta ma wąski, eliptyczny obrys o lekko cofniętych końcówkach. Konstrukcja potrójnych komór podpartych wsparciami zapewnia gładkość górnej powierzchni, wierne odtworzenie profilu aerodynamicznego na całej rozpiętości, i co najważniejsze - małą liczbę punktów nośnych.Profil aerodynamiczny Manty dzięki specyficznemu ukształtowaniu, zapewnia wysoki współczynnik bezpieczeństwa przy dużej nośności i doskonałości. Łączna długość linek w Mancie została znacznie zredukowana, a wraz z nią szkodliwe działanie oporów powietrza. Owocuje to wyjątkowo korzystnym współczynnikiem oporu - zwłaszcza przy dużych prędkościach.Precyzyjny kształt krawędzi natarcia utrzymywany jest przez wzmocnienia z laminowanej tkaniny, która wykorzystana jest również do obszywania płatów przy krawędzi wlotów oraz krawędzi spływu. Wloty napełniające znajdują się na dolnej powierzchni skrzydła w pobliżu krawędzi natarcia. Równomierny rozkład obciążenia punktów nośnych na czaszy uzyskany jest dzięki zastosowaniu wzmocnień z tkaniny laminowanej i wzmocnień międzylinkowych.Odpowiednio ukształtowane i rozmieszczone otwory międzykomorowe gwarantują bardzo sprawną dystrybucję ciśnienia wewnątrz czaszy oraz jej szybkie wypełnianie. Liczba otworów została znacznie zredukowana co powoduje, że nie zniekształca się profil aerodynamiczny. W Mancie zostały zastosowane poczwórne taśmy nośne (przy czym taśma A jest rozdzielona na A i A') i są one przystosowane do zainstalowania speed systemu.