OPIS PRODUKTU
Papier firmowy to ważny element w Twoim biurze. Może być używany do drukowania faktur, zamówień, listów pocztowych. Warto pamiętać, że estetyka papieru firmowego świadczy o całej firmie.
CENA ZAWIERA
- 2000 stron papieru firmowego
- Format: 210x297 mm
- Papier: offset 90 gm
- Kolor: full kolor, jednostronnie
JAKIE PLIKI WYSYŁAĆ DO DRUKU
Spady: 2 mm (216x303 mm), rozdzielczość 300-350 dpi. Akceptowane pliki: PSD, PDF, TIFF, COREL (wersja X5), JPG. Pliki z programu WORD, Excel, Paint, Open Office - nie są plikami produkcyjnymi. Mogą służyć jedynie jako podgląd.
Papier Grubość, gramatura
Litera „g” jest skrótem od "gramów na metr kwadratowy”, który oznacza ciężar i w związku z tym grubość - arkusza papieru. Na przykład, typowy papier do ksero to papier 80 g, papier firmowy 90 g, okładki katalogu zwykle około 300g, a wizytówki 350g. Idąc za tym przykładem papier 90 będzie papierem bardzo cienkim i giętkim, a papier 350g będzie papierem grubym i bardzo sztywnym.
Papier błysk czy mat?
Papier błysk jest to papier kredowany, którego powierzchnia jest błyszcząca. W odbiorze kolory na tym papierze zazwyczaj są postrzegane są jako te z większym nasyceniem i wyraźniejszymi barwami.
Papier błysk to najczęściej wybierany rodzaju papieru przez Klientów pressprint.pl. Papier matowy to papier, którego powierzchnia nie odbija światła, a pochłania. Kolory na tym rodzaju papieru często postrzegane są jako bardziej stonowane w porównaniu do papieru błyszczącego pomimo użycia takiego samego nafarbienia.
Nakład
Przy zamawianiu należy mieć na uwadze, że im większy nakład druku tym cena jednostkowa drukowanych prac jest niższa. Dzieje się tak ze względu na dość wysokie koszty przygotowania prac do druku. Zależność „im więcej tym taniej” występuje bez względu na produkt czy papier.
CMYK
skrót oznaczający 4 podstawowe kolory (Cyan, Magenta, Yellow, blacK) stosowane w poligrafii i w druku off-setowym i pokrewnym. Druk tymi farbami polega na mieszaniu ich ze sobą, za pomocą apli i punktu rastrowego (czyli małego punktu na wydruku, który widoczny jest pod lupą). Farby te ułożone pod odpowiednim kątem i z odpowiednią ilością punktów rastrowych na cal lub cm, dają różne odcienie barw i kolory.
Do druku przeznaczone są wyłącznie pliki z grafikami w trybie kolorystycznym CMYK. Przygotowując projekt należy zatem tryb wszystkich grafiki zamienić z RGB na CMYK
- czarne tekst powinny mieć wyłącznie jedną składową kolorystyczną (100%K), teksty które zawierają więcej niż jedną składową mogą spowodować problemy z tzw. pasowaniem druku (równym nakładaniem się farb drukarskich), co może skutkować rozmyciem kształtu liter.
- najmniejsze dopuszczalne teksty to 5 punktów dla tekstów czarnych i 7 punktów dla tekstów kolorowych;
- należy unikać drobnych tekstów w tzw. kontrze (np. białych tekstów na czarnym tle)
Oznaczenia kolorystyki
Tajemniczy skrót 4/4 używany jest do określania kolorystyki wydruków. Określa ona 4 podstawowe barwy, jakie stosuje się w poligrafii, czyli Cyjan (kolor zielononiebieski), Magentę (purpurowy), Yellow (żółty), i Black (czarny, określany również mianem kontrastu lub konturu). Zestawienie naszych 4 barw to w skrócie CMYK, z którego to połączenia możemy uzyskać niemal każdy kolor, jakiego potrzebujemy.