Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Paolo Ventura: War souvenir

04-03-2012, 1:48
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 79 zł     
Użytkownik www_bookoff_pl
numer aukcji: 2098934460
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 10   
Koniec: 04-03-2012 18:49:27
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KSIĘGARNIA ARTYSTYCZNA BOOKOFF | UL. ŁUCKA 14 | 00-845 WARSZAWA | TEL. (22)[zasłonięte]253 62 | KOM. 503 [zasłonięte] 126

Paolo Ventura: War souvenir


Dane książki
ISBN 978-[zasłonięte][zasłonięte]90329
Oprawa Oprawa twarda
Ilość stron 96
Wydawnictwo Contrasto
Język Angielski

Cena: 79.00 PLN (wystawiamy faktury vat)

W celu obejrzenia książek zapraszamy do naszych księgarni w Warszawie:

Księgarnia Bookoff przy ul. Łuckiej 14 specjalizuje się w książkach i albumach fotograficznych.
Tel. (22)[zasłonięte]253 62 lub 503 [zasłonięte] 126

Księgarnia czynna jest w godzinach:
Pon-Pt, godz. 11-19
Sob, godz. 12-16

Księgarnia Muzeum Bookoff przy ul. Pańskiej 3 w Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Specjalizuje się w dziedzinach którym poświęcona jest działalność Muzeum, czyli sztuce, projektowaniu graficznemu, architekturze oraz urbanistyce.
Tel. 512 [zasłonięte] 208

It is World War II. The corpse of a soldier lies someplace in the mountains of central Italy; in Milan, a German hidden in the cellar of a house in Via Monte Nevoso is captured by partisans; in Turin, German soldiers look at the body of a member of the partisan organization, who has just been killed in a shoot-out.

These are only three of the photographs Paolo Ventura (born 1968) has included in War Souvenir, a book which reflects and recounts the crude intensity of that war. But unlike the work of other photographers, Ventura’s pictures are clearly fake: the images are the result of meticulous preparation, and each one presents a non-existent but apparently truthful memory. The soldiers are dummies, the scenes and objects in which they act are all in miniature.

Ventura represents war as a game in a grotesque dollhouse, but he does so without abandoning either war’s emotion or its pain. His photographs constitute a profound and surprising reflection on the power of documentation and memory.

About War Souvenir, Francine Prose wrote: “Looking at these photos creates a moment of suspension, a melancholy hush in which we almost imagine we can hear whispers about the riddles of life and death, time and age, childhood innocence and adult knowledge, art, war, history, and such questions as: What are we seeing? What do we think we are seeing? And what we are concluding about what we think we are seeing?“