ISBN: |
978[zasłonięte][zasłonięte]27311 |
Wymiar: |
17.0x24.0cm |
Nr wydania: |
- |
Seria: |
- |
Ilość stron: |
400 |
Ocena: |
- |
Waga: |
0,75 kg |
Indeks: |
508[zasłonięte]00201KS |
Rok wydania: |
2010 |
Rodzaj okładki: |
Miękka |
Stan: |
Nowa |
Autor: |
Pankowska Dorota |
Wydawca: |
UMCS |
Opis książki
Analiza transakcyjna, w Polsce znana głównie jako szkoła psychoterapii, jest teorią osobowości znajdującą szerokie zastosowanie w różnych obszarach życia codziennego: zarządzaniu, szkolnictwie, doradztwie czy rozwoju osobistym. "Nauczyciel w perspektywie analizy transakcyjnej" jest na naszym rynku wydawniczym pierwszą tak obszerną pozycją opisującą możliwość stosowania tej teorii w edukacji. Autorka wyjaśnia jej podstawowe koncepcje: stany Ja, transakcje, gry, pozycje i skrypty życiowe, oraz ukazuje, w jaki sposób nauczyciele mogą je wykorzystywać w doskonaleniu relacji z uczniami, zwiększaniu efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych i podnoszeniu jakości pracy szkoły. Prezentując wyniki badań własnych poświęconych codziennemu funkcjonowaniu nauczycieli, przedstawia możliwości interpretowania praktyki nauczycielskiej z perspektywy analizy transakcyjnej, a także przydatność tej teorii psychologicznej zarówno dla refleksji pedeutologicznej, jak i dla psychopedagogicznego kształcenia nauczycieli.
a