Aparat cyfrowy DMC-GX7 wykonuje nagrania w wysokiej jakości z realistycznymi szczegółami, dzieki doskonałej roździelczości, renderowaniu obrazów i odwzorowaniu barw. Przy pełnym wykorzystaniu zupełnie nowej, 16,2-megapikselowej matrycy Live MOS i nowym procesorze obrazu Venus Engine, zdjęcia wykonane są w bardzo dużej rozdzielczości, nawet jeżeli były zrobione w słabym oświetleniu. Ponadto, granica rozdzielczości jest zwiększona dzięki precyzyjnemu odtwarzaniu szczegółów i zaawansowanej technologii Intelligent D-range Control gwarantującej piekną gradację z szerszym zakresem dynamicznym niż kiedykolwiek.
System autofokusa z detekcją kontrastu (Contrast AF) w aparacie DMC-GX7 wyróżnia się zarówno prędkością, jak i dokładnością wymiany sygnału cyfrowego pomiedzy aparatem a obiektywem, z maksymalną wartością 240 kl/s. Różnorodność szerokich funkcji autofokusa zwiększa przydatność zastosowań niezbędnych do uwieczniania ulotnych szczegółów. Funkcja Low Light AF umożliwia ustawienie ostrości na obiekcie jeszcze dokładniej oraz osiągnięcie znakomitej wydajności w warunkach, kiedy jest tak ciemno, jak w rozgwieżdżoną noc. Funkcja Pin-point AF powiększa obszar sąsiadujący z wybranym punktem zwiększając dokładność ustalenia punktu ustawiania ostrości. Funkcja One-shot AF umożliwia korzystanie z autofokusa w trybie MF, aby wstępnie ustawić ostrość na obiekcie.
Nowo wbudowany w aparat DMC-GX7, odchylany w zakresie 90 stopni wizjer Live View Finder (LVF) zapewnia wysoką rozdzielczość i prawie 100% odwzorowanie kolorów. Wizjer LVF pozwala fotografom spojrzeć w dół na aparat, co umożliwia swobodne wykonywanie zdjęć z wysokości klatki piersiowej, czy robionych mimochodem. Nowy, duży ekran z panelem dotykowym o wysokiej rozdzielczości ok. 1040 tys. pikseli i możliwością przechylenia prawie o 180 stopni, w górę lub w dół. Przedni panel jest bezpośrednio przyłączony nowym panelem dotykowym In Cell Touch LCD, bez żadnej warstwy powietrza pomiędzy nimi. W wyniku tego refleksy światła zewnętrznego są radykalnie stłumione.
DMC-GX7 pozwala na użycie maks. prędkości szybkiej migawki 1/8000 dzięki czemu można uzyskać bardziej imponujące ekspresje przy użyciu szybkiego obiektywu. Optyczny Stabilizator Obrazu (tak samo skuteczny jak MEGA O.I.S w konwencjonalnej soczewce DSLM) jest wbudowany w konstrukcję aparatu, dzięki czemu o wiele łatwiej i przyjemniej możesz umieścić starsze obiektywy na swoim obiektywie. DMC-GX7 jest także kompatybilny z funkcją Focus Peaking, która zapewnia bardziej precyzyjną kontrolę nad fokusem. Obleczony w ramy konstrukcyjne ze stopu magnezu, DMC-GX7 jest wysokiej jakości aparatem w każdym aspekcie długo oczekiwanym przez fotografów.
DMC-GX7 nagrywa w full HD 1920 x 1080, 60p (60Hz) / 50p (50Hz) bez zakłóceń wysokiej jakości wideo w formacie AVCHD Progressive oraz MP4 z dźwiękiem stereo. Praktyczne AF w pełnym wymiarze czasu połączone z nagrywaniem AF jest dostępne w trakcie kręcenia filmów. Sprawiające wrażenie kina 24 p wideo z szybkością transmisji bitów maksymalną 24 Mbps lub trybem P/A/S/M dostarczają bogaty w ekspresje powidok połączony z niezwykłą jakością obrazu. Jakość filmu została znacznie poprawiona dzięki nowemu Sensorowi Digital Live MOS. Dzięki łączności z Wi-Fi zdalne filmowanie jest możliwe również poprzez użycie smatfona lub tabletu.
Warto wspomnieć o kilku elementach, których gołym okiem nie widać:
- wbudowana stabilizacja - tego się nie spodziewaliśmy. Panasonic stawia na stabilizację w obiektywach, ale przecież w systemie Mikro Cztery Trzecie istnieje wiele obiektywów, które jej nie mają. Do nich można dodać dziesiątki innych ciekawych szkieł, które można podłączyć przez przejściówki. Japoński producent podszedł do tematu spokojnie, zastosował prostą, 2-osiową stabilizację sensora, która zapewne nie dorówna tej z konkurencyjnego Olympusa OM-D, ale i tak nie raz uratuje zdjęcie. Należy pamiętać, że priorytet nadal ma stabilizacja optyczna. Jeśli tylko obiektyw ją ma, stabilizacja matrycy pozostanie wyłączona.
- 1/8000 sekundy - minimalny czas otwarcia migawki jak w profesjonalnej lustrzance. Rzadkość w bezlusterkowcach, a biorąc pod uwagę bardzo jasne stałki wobecne w systemie Mikro Cztery Trzecie to przydatna funkcja.
- Wi-Fi - to już na szczęście standard w tej klasie sprzętu, nie mogło zabraknąć tej funkcji w GX7.
- krzywe w korpusie - ciekawa opcja w menu umożliwiająca dość precyzyjną zmianę charakterystyki obrazu niezależnie dla świateł i cieni.
Panasonic Lumix GX7 to najnowszy bezlusterkowiec z bagnetem Mikro Cztery Trzecie na rynku. Zastępuje bardzo udany model - GX1, jeżeli zastanawiacie się czemu producent pominął tyle numerów w kolejności odpowiedź jest prosta. GX7 to w Panasoniku rewolucja, dzięki nowej 16-megapikselowej matrycy ma przynajmniej dorównać konkurencji. Odchylany wizjer i ekran oraz wbudowana lampa błyskowa i moduły Wi-Fi i NFC na pewno pomogą w rywalizacji z OM-D. Ale to, co jest najnowsze i najważniejsze w tym aparacie to mechaniczna stabilizacja, która pojawia się po raz pierwszy w produkcie Panasonika.
Taki krok Panasonika nie powinien nikogo dziwić. Po premierze Olympusa OM-D E-M5, inżynierowie japońskiego producenta musieli zakasać rękawy. I w większości elementów udało im się dorównać lub przewyższyć flagowy produkt konkurencji. Panasonic Lumix GX7 oferuje zdecydowanie lepszy ekran, do którego nie mamy żadnych zastrzeżeń. Producent wyposażył GX7 w jeden z lepszych wizjerów elektronicznych dostępnych na rynku. Dla wielu użytkowników wyraźną przewagą będzie także wbudowana lampa błyskowa, której w OM-D brakuje. Jeżeli dodamy do tego zdecydowanie większe możliwości personalizacji dzięki 4 przyciskom funkcyjnym i dotykowemu menu, wygodne tarcze nastaw oraz moduł Wi-Fi otrzymujemy aparat, który teoretycznie powinien rozłożyć swojego starszego konkurenta na łopatki.
Panasonic Lumix GX7 to bardzo udana propozycja, która pozwoli nam się skupić wyłącznie na fotografowaniu. Aparat został nienagannie wykonany z materiałów najwyższej jakości. Ergonomia stoi na bardzo wysokim poziomie, jedyny aparat który może pod tym względem przewyższyć GX7 wśród bezlusterkowców to Lumix GH3. Prędkość działania jak zwykle w przypadku aparatów Panasonica stoi na najwyższym poziomie. Jeśli chodzi o jakość zdjęć GX7 również nie ma się czego wstydzić nie ustępuje swojej najbliższej konkurencji.
Podsumowując Panasonic Lumix GX7 to obecnie jedna z ciekawszych propozycji wśród bezlusterkowców. Wybija się zdecydowanie ponad przeciętną jeśli chodzi o jakość wykonania, funkcjonalność oraz to co najważniejsze czyli jakość zdjęć. Jedyne minusy jakie ma ten aparat, to niezbyt wydajny system stabilizacji, który negatywnie wpływa na wydajność baterii oraz brak uszczelnień. Jeżeli od tych dwóch funkcji bardziej cenimy sobie bogate możliwości personalizacji, łączność bezprzewodową lub wbudowaną lampę błyskową, to na pewno Panasonic Lumix GX7 nas nie zawiedzie. Zwłaszcza, że przy cenie sugerowanej przez producenta - 4299 złotych - stoi na tej samej półce co OM-D po roku lub E-P5, od którego jest zdecydowanie lepszy.
+ stosunkowo nieduże gabaryty
+ magnezowa obudowa
+ jakość wykonania
+ rozmieszczenie elementów sterujących
+ dwie tarcze nastaw
+ szerokie możliwości personalizacji
+ 16-megapikselowa matryca Live MOS
+ czyszczenie matrycy
+ stabilizacja matrycy
+ złącze HDMI
+ szeroki system obiektywów
+ duży wizjer o rozdzielczości 2,76 mln. punktów
+ ruchomy ekran
+ wbudowana lampa błyskowa
+ wydajna bateria
+ przejrzysty podział menu
+ alarm prześwietleń
+ przewijanie powiększeń
+ kalendarz w trybie odtwarzania
+ szybkość działania
+ szybki autofokus
+ pomiar światła
+ łatwy dostęp do trybów ekspozycji
+ automatyczny balans bieli
+ filmowanie w Full HD
+ niski poziom szumu do ISO 3200
+ wysoka reprodukcja szczegółów do ISO 1600
+ reprodukcja kolorów
DANE TECHNICZNE
Przetwornik obrazu |
Rozdzielczość przetwornika [mln. punktów] |
16.8 |
Rozmiar matrycy [cal] |
17.3 x 13 mm (4/3) |
Procesor obrazu |
Venus Engine |
Rozdzielczość efektywna [mln. punktów] |
16 |
Rodzaj matrycy |
Live MOS |
Pozostałe |
Załączone wyposażenie |
Akumulator, Kabel USB, Pasek, Oprogramowanie, Ładowarka, Dekiel, Pokrowiec na obiektyw |
Model na rok |
2013 |
Linia |
Lumix |
Cena [PLN] |
brak danych |
Kolor |
Czarny |
Gwarancja |
24 miesiące |
Funkcje |
Programy tematyczne |
23 programy |
Balans bieli |
Automatyczny, Światło dzienne, Pochmurny dzień, Cień, Halogen, Lampa błyskowa, Ustawienie bieli, Regulacja temperatury barwowej, Regulacja balansu bieli |
Automatyka ostrości (AF) |
Tryb pojedynczy (AF-S), Tryb ciągły (AF-C), Manualny, Rozpoznawanie twarzy, 1-polowe ustawianie ostrości, 23-polowe ustawianie ostrości, Śledzenie ostrości, Blokada AF (AF Lock), 1 punktowy, Szybki AF, Ciągły AF, AF+MF, Migawka dotykowa, Dotykowy asystent MF, Światło wspomagające AF, Zakres pomiaru od -3 do 18EV, Tryb zmienny (AF-F), Kontrastowy system AF |
Zdjęcia seryjne |
Do 9 zdjęć (RAW) |
Bracketing |
Balansu Bieli, 3 ekspozycje w osi niebieski / bursztynowy lub w osi magenta / zielony, 3;5;7 klatka; w 1/3 lub 2/3 lub krok 1EV; Maks.+/-3 EV |
Efekty kolorów |
Ekspresyjny, Retro, High-key, Low Key, Sepia, Dynamiczny Monochromatyczny, Impresyjna Sztuka, Wysokodynamiczny, Efekt cross screen, Efekt zabawek, POP Art, Efekt miniatury, Miękkie ustawienia ostrości, Fantastyka, Filtr gwiaździsty, Blask słońca |
Inne |
Ustawienia temperatury kolorów: 2500 - 10000 K z krokiem 100 K, Podgląd na żywo, Liczba rejestrowanych zdjęć: 9 zdjęć (jeżeli są to pliki RAW przy określonej szybkości) / Nieograniczone wykonywanie kolejnych zdjęć (jeżeli nie są to pliki RAW) / (zależnie od pojemności karty pamięci; naładowania akumulatora; rozdzielczości zdjęć oraz kompresji), Funkcja detekcji kierunku, Wskaźnik poziomu |
Zastosowane technologie |
brak danych |
Odtwarzanie/modyfikowanie |
Normalne odtwarzanie, Kalendarz, Pokaz slajdów, Ustawienia wydruku, Wyświetlanie wielu miniatur, Edycja tytułu, Zapis lokacji, Pięczatka tekstowa, Podział materiału wideo, Zamrożona klatka, Wideo poklatkowe, Zmiana rozmiaru, Przycinanie, Obracanie, Ulubione, Wydruk zestawu, Ochrona, Edycja |
Samowyzwalacz |
10 sekund, 2 sekundy, Potrójny |
Marka |
Marka |
PANASONIC |
Obiektyw |
Kompatybilne obiektywy |
Micro mocowanie standardu Cztery Trzecie |
Maksymalna przysłona |
|
Obiektyw w zestawie |
BRAK |
Ogniskowa [mm] |
|
Typ obiektywu |
|
Inne |
|
Podgląd zdjęć |
Rodzaj ekranu |
LCD, Dotykowy, Uchylany |
Rozdzielczość wizjera [tys. punktów] |
2764 |
Przekątna ekranu [cal] |
3 |
Rozdzielczość ekranu [tys. punktów] |
1040 |
Inne |
Cyfrowy zoom 2x; 4x, Linie pomocnicze (3 wzory) / Histogram w czasie rzeczywistym |
Wizjer |
Tak, 100% pokrycia kadru, Czujnik zbliżenia oka |
Zapis danych |
Nagrywanie dźwięku |
Stereofoniczne |
Rozdzielczość filmów |
1920 x 1080 |
Pojemność nośnika [MB] |
brak danych |
Nagrywanie filmów |
MP4, AVCHD |
Rozdzielczość zdjęć |
4592 x 3448, 3232 x 2424, 2272 x 1704, 1824 x 1368, 3232 x 2160, 2272 x 1520, 1824 x 1216, 4592 x 2584, 3232 x 1824, 1920 x 1080, 1824 x 1024, 1712 x 1712 |
Nośnik danych |
2022, 4081, 21304 |
Format zapisu zdjęć |
JPEG, RAW, MPO, Fine, RAW+Fine, RAW+Standard, Standard, MPO+Standard, MPO+Fine |
Inne |
Przestrzeń barw: sRGB; Adobe RGB |
Techniczne |
Rodzaj zasilania |
Akumulator Li-Ion |
Stabilizator obrazu |
Tak |
Złącze AV |
brak danych |
Złącze USB |
2.0 High Speed |
Waga [g] |
402 |
Obudowa |
Aluminiowy korpus |
Inne |
Wyjście miniHDMI typ C, Wymiary (Dł. x Wys. x Gł.): 122.6 x 70.7 x 54.6 mm, Czas pracy akumulatora (wg standardu CIPA): Około 330 zdjęć z H-h020A / około 350 zdjęć z H-FS1442A, WiFi: IEEE 802.11b/g/n, NFC, Złącze zdalnego sterowania 2.5 mm - zdalnej migawki, Głośniki mono, Mikrofon stereo |
Zastosowane technologie |
brak danych |
Ekspozycja |
Korekcja ekspozycji |
-5EV do +5EV z krokiem co 1/3EV |
Czas naświetlania [s] |
1/8000 - 60 |
Tryby ekspozycji |
Program AE, Priorytet przysłony AE, Priorytret migawki AE, Tryb ręczny |
Czułość |
Auto, 125, 200, 400, 800, 1600, 3200, 6400, 12800, 25600 |
Pomiar światła |
Inteligentny wielopunktowy, Centralnie ważony, Punktowy, 1728-strefowy, Wielowzorcowy system detekcji, Zakres pomiaru od 0 do 18EV |
Inne |
Blokada AE: w menu własnym ustaw funkcję przycisku Fn jako AF lock, Prędkość Migawki: Zdjęcia Bulb (Maks.2min); 1/8000 ~ 60/Wide 1/16000 ~ 1/25 (obszar NTSC/ obszar PAL), Migawka szczelinowa |
Lampa błyskowa |
Tryby pracy |
Automatyczny, Synchronizacja na pierwszą kurtynę migawki, Synchronizacja na drugą kurtynę migawki, Auto z redukcją czerwonych oczu, Wymuszony, Wymuszona redukcja czerwonych oczu, Synchronizacja z długim czasem ekspozycji, Wyłączona |
Zasięg (szeroki kąt) |
brak danych |
Inne |
Typ: Wbudowana lampa błyskowa TTL; ekwiwalent GN7 (ISO 200 m); ekwiwalent GN5.0 (ISO 100) Wbudowany typu Pop-up, Prędkość synchronizacji: Poniżej 1/320 s |
Zasięg (tele) |
brak danych |
Rodzaj lampy |
Wbudowana - podnoszona |
OPIS OBIEKTYWU
Cechy produktu
- obiektyw systemu 4/3
- ogniskowa 12-32mm
- jasność 3.5-5.6
- stabilizacja obrazu MEGA O.I.S.
- metalowe mocowanie
- trzy soczewki asferyczne
- soczewka ze szkła o niskiej dyspersji
- niewielkie wymiary i waga
Uniwersalny obiektyw standardu Micro 4/3 przeznaczony do kompaktów z wymienną optyką. Ogniskowa, której ekwiwalent w przeliczeniu na format 35mm wynosi 24-64mm pozwala na fotografowanie ujęć ogólnych, takich jak zdjęcia miejskie, krajobrazy oraz portretów i zbliżeń. Jest to standardowy obiektyw, który zawsze warto mieć w gotowości.
Nowe systemy obiektywów wykorzystują mechanizm optycznej stabilizacji obrazów Panasonic Mega O.I.S., który ułatwia wykonywanie niezwykle ostrych zdjęć nawet przy słabym oświetleniu eliminując efekt drgania rąk.
Na szczególną uwagę zasługuje wykorzystanie aż trzech soczewek asferycznych, które doskonale korygują błędy optyczne, takie jak aberracje. Dzięki temu, końcowym efektem są zdjęcia i filmy pozbawione nienaturalnych przebarwień, nawet przy kontrastowych sceneriach. Dodatkowo, soczewka ze szkła o super niskiej dyspersji (extra-low dispersion) jeszcze bardziej podnosi ogólną jakość fotografii eliminując zniekształcenia obrazu, szczególnie przy korzystaniu z krótkich ogniskowych.
Metalowy bagnet zapewnia wytrzymałość i brak zużycia i idących w konsekwencji luzów, które mogłyby powstać przy częstym zmienianiu optyki. Dzięki zastosowaniu kompaktowej obudowy, uzyskano wysokość zaledwie 24mm, oraz wagę 70g, która jest praktycznie nieodczuwalna. Sprawia to, ze obiektyw ten może na stałe zagościć w ekwipunku bez odczuwania dodatkowego obciążenia. Bez problemu zmieści się nawet do zwykłej kieszeni. Łącząc tę zaletę z soczewkami o wysokiej jakości, uniwersalną ogniskową oraz stabilizacją obrazu, jest to sprzęt który powinien być na wyposażeniu każdego użytkownika, który chce być w każdej chwili gotowy na zrobienie zdjęcia o wysokiej jakości, którym zachwyci oglądających.