Wysoka jakość obrazu dzięki przetwornikowi Live MOS o rozdzielczości 16,0 megapikseli oraz procesorowi obrazu Venus Engine
- Zaawansowany system AF z obsługą dotykową o dużej szybkości i dokładności działania
- Łatwe manualne sterowanie z bogatym wyborem funkcji wspomagających fotografowanie i filmowanie
- Precyzyjnie dopracowane wszelkie najdrobniejsze elementy urządzenia
- Nagrywanie wysokiej jakości filmów Full HD o rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli
- Wyjątkowa sprawność w zakresie energooszczędności, szybkości działania i przetwarzania obrazu
Aparat Lumix GX1 zdobył prestiżową nagrodę TIPA AWARD 2012 za najbardziej zaawansowany aparat systemowy
Doskonała funkcjonalność i jakość obrazu w połączeniu ze znakomitym designem Zestaw DMC-GX1X: DMC-GX1 oraz obiektyw H-PS14042
Przetwornik Live MOS o rozdzielczości 16,0 megapikseli odgrywa kluczową rolę w procesie rejestrowania obrazu o wysokiej jakości. Wraz z wprowadzeniem dedykowanego obwodu odczytującego sygnały z minimalnymi zakłóceniami, poziom szumów obrazu uległ znaczącej redukcji przekraczającej 66%. DMC-GX1 udostępnia znakomity poziom czułości ISO 12800. W przypadku fotografowania z wysokimi wartościami czułości ISO, stosunek sygnał/szum został poprawiony o około 200% w porównaniu z konwencjonalnymi przetwornikami o rozdzielczości 12,1 megapiksela. Sprawność przetwornika została podwyższona o 6 db przy czułości ISO 3200 i maksymalnie o 9 db przy ISO 6400, owocując istotną poprawą jakości obrazu, zawierającego znacznie mniej szumu.
W porównaniu z różnicowo-fazowym systemem AF, kontrastowy AF zapewnia wyższą dokładność, szczególnie podczas fotografowania z użyciem jasnego obiektywu o niskiej wartości F. Ultra wysoka, sięgająca 0,09 s, szybkość systemu Light Speed AF* uzyskiwana jest dzięki zredukowaniu czasu detekcji dla ustawiania ostrości poprzez synchronizację obiektywu z przetwornikiem z częstotliwością 120 kl./s. W połączeniu z dotykowym sterowaniem AF, ustawianie i uzyskiwanie ostrości fotografowanego obiektu jest niezwykle łatwe i szybkie. Wykorzystując dalej zalety kontrastowego AF, DMC-GX1 umożliwia ustawianie ostrości w dowolnym miejscu kadru.
Obsługa DMC-GX1 jest płynna i łatwa dzięki optymalnemu rozmieszczeniu przycisków sterujących oraz pokrętła wyboru trybu. Funkcje, których parametry zostały zmienione przez użytkownika mogą zostać przypisane do 2 zewnętrznych przycisków oraz do 2 menu w oprogramowaniu. Dodatkowo możliwe jest zapamiętanie łącznie 4 własnych zestawów ustawień. Teraz DMC-GX1 został wyposażony w poziomicę, umożliwiającą mu ustalanie swojego poziomego/pionowego kąta widzenia, współpracującą z wewnętrznym poziomowaniem, wykorzystującym wbudowany akcelerometr.
Jako, że jest to aparat z nowej, najwyższej linii GX systemu LUMIX G Micro, również jego zewnętrzny design został dopracowany w każdym szczególe. Ergonomicznie zaprojektowany uchwyt, komponuje się z płaską sylwetką DMC-GX1, zachowując jednocześnie wygodę użytkowania. Dzięki zastosowaniu tworzywa sztucznego połączonego z elastomerem jego powierzchnia zapewnia lepsze wrażenia dotykowe i większy komfort. Pokrętło wyboru trybu oferuje najwyższy komfort dokładnej regulacji, dzięki wyraźnej, skokowej pracy, odpowiedniemu ukształtowaniu oraz połyskowi. DMC-GX1 posiada również gorącą stopkę umożliwiającą podłączenie zewnętrznej lampy błyskowej lub nowego wizjera Live View DMW-LVF2, dostępnych jako wyposażenie opcjonalne.
* Czas ustawiania ostrości obiektu został zmierzony z wykorzystaniem obiektywu LUMIX G X VARIO PZ 14-42 mm / F3,5-5,6 ASPH. / POWER O.I.S (H-PS14042) i oznacza czas przemieszczenia soczewki regulującej ostrość z położenia "nieskończoność " do położenia "2 m". Zoom obiektywu jest ustawiony w położeniu szerokokątnym. Jest to własna metoda pomiarowa opracowana przez Panasonic.
Typ aparatu
|
Typ
|
Cyfrowy aparat fotograficzny z wymiennymi obiektywami
|
Karty Pamięci
|
Karty pamięci SD, SDHC, SDXC (kompatybilne ze standardem UHS-I kart pamięci SDHC/SDXC)
|
Wielkość przetwornika obrazu
|
17,3 x 13,0 mm (przy proporcjach obrazu 4:3)
|
Mocowanie obiektywu
|
Micro mocowanie standardu Cztery Trzecie
|
Przetwornik obrazu
|
Typ
|
Przetwornik Live MOS
|
Całkowita ilość pikseli
|
16.68 Megapikseli
|
Efektywna ilość pikseli aparatu
|
16.0 Megapikseli
|
Filtr koloru
|
Filtr barw podstawowych
|
System redukcji kurzu
|
Filtr ultradźwiękowy
|
WYMIENNY OBIEKTYW 1
|
Powłoka Nano
|
Tak
|
Zakres przysłony
|
F3.5(Wide) - F5.6(TELE)
|
Nazwa obiektywu
|
LUMIX G X VARIO PZ 14-42mm/F3.5-5.6 ASPH/POWER O.I.S
|
Budowa obiektywu
|
9 elementów w 8 grupach (4 soczewki asferyczne , 2 soczewki ED)
|
Podstawa
|
Micro mocowanie standardu Cztery Trzecie
|
Optyczny stabilizator obrazu O.I.S.
|
TAK (POWER OIS)
|
Długośc ogniskowej
|
f=14-42mm (odpowiednik w aparacie 35mm: 28-84mm)
|
Rodzaj przysłony
|
7 listków przysłony / Przysłna kołowa
|
Minimalna przysłona
|
F22
|
Najmniejsza odległość dla ustawienia ostrości
|
0.2m / 0.66ft (14-20mm), 0.3m / 0.98ft (21-42mm)
|
Maksymalne powiększenie
|
Około 0.17x / 0.34x (odpowiednik w aparacie 35mm)
|
Kąt podglądu
|
75°(Wide) do 29°(TELE)
|
Dane ogólne
|
Pozostałe
|
Dźwignia zoomu sterowanego elektrycznie, dźwignia ręcznej regulacji ostrości
|
Rozmiar filtra
|
φ37mm / 1.5in
|
Maks. średnica
|
φ61mm / 2.4in
|
Długość całkowita
|
Około 26.8mm (przy wsuniętym obiektywie)
|
Masa [g]
|
Około 95g (bez elementów osłon obiektuwu)
|
Waga [oz]
|
Około 3.4oz (bez elementów osłon obiektuwu)
|
Złącza
|
USB
|
USB 2.0 High Speed
|
HDMI
|
miniHDMI Typ C / Wideo: Auto / 1080i / 720p / 480p (576p w systemie PAL) / Audio: Linear PCM
|
Wyjście sygnału audio i video
|
Mono, NTSC / PAL, NTSC wyłącznie dla Ameryki Północnej / *Szczegóły na temat produktów dostępnych na danym rynku można znaleźć na stronie internetowej przedstawicielstwa handlowego Panasonic w danym kraju lub regionie.
|
Pilot
|
Gniazdo sterowania
|
Mikrofon
|
Stereo, Wind-cut: Wył. / Auto / Poziomy czułości mikrofonu: Lv1 / Lv2 / Lv3 / Lv4
|
Głośniki
|
Mono
|
System rejestrowania
|
Format rejestrowanego pliku
|
Zdjęcia: JPEG(DCF, Exif 2.3), RAW, / MPO (z dołączonym obiektywem 3D w standarcie mikro cztery trzecie) / Filmy: AVCHD (Dźwiek: Dolby Digital 2 ch) / MP4 (Dźwięk AAC 2ch)
|
Proporcje obrazu
|
4:3, 3:2, 16:9, 1:1
|
Jakość zdjęć
|
RAW, RAW+Fine, RAW+Standard, Fine, Standard, / MPO+Fine, MPO+Standard (z dołączonym obiektywem 3D systemu Mikro Cztery Trzecie)
|
Przestrzeń barw
|
sRGB, Adobe RGB
|
KOLOR SZARY
|