1. Zróżnicowanie faktur (plusz, plastik) i fantazyjny kształt pozwala na stymulację zmysłu dotyku podczas eksploracji zabawki. Na plastikowych częściach zabawki wytłoczone są różne wzorki, które dodatkowo dają ciekawe wrażenia dotykowe podczas chwytania zabawki i manipulowania nią. Dodatkowo zabawka wypełniona jest „kuleczkowatym” tworzywem, co wzmacnia wrażenia dotykowe.
2. Wypełniające tworzywo jest relatywnie ciężkie (w stosunku do wielkości zabawki), dzięki czemu daje wrażenie ciężaru podczas operowania zabawką, co jest dla dzieci ciekawym i ważnym doświadczeniem kinestetycznym.
3. Ciekawa i bogata kolorystyka oraz zróżnicowanie graficzne (różne kształty i wzory) rozwijają percepcję wzrokową.
4. Manipulowanie zabawką w celu włożenia jej odpowiednich części do buzi rozwija koordynację wzrokowo – ruchową i motorykę małą.
Do każdej z tych zabawek dołączona jest
książeczka, płyta DVD Video i CD Audio
Książeczka zawiera krótki opis tych trzech postaci oraz teksty piosenek, które są prezentowane (w wersji video i audio) na płytach. Ilustracje książeczki swoją grafiką i kolorystyką nawiązują do tych postaci i zawierają ich wierne portrety.
Płyta audio zawiera 6 utworów muzycznych. Trzy pierwsze to dziecięce piosenki o prostej aranżacji i instrumentarium (dominuje ksylofon i flet) o tekstach opisujących te postaci. Ciekawe jest, że teksty w zależności od formy gramatycznej i podmiotu (rodzaj męski lub żeński, liczba pojedyncza lub mnoga) śpiewa odpowiednia osoba lub grupa osób (dzieci). Teksty o męskich postaciach (Pan Metka i Pan Gryzak) śpiewa głos męski, a o Pani Szeleścik – żeński. Trzy kolejne utwory to instrumentalne wersje tych samych utworów.
Płyta DVD zawiera 4 części:
1. Moovie – animacje wszystkich trzech piosenek o tych postaciach.
2. Scene Selection – animacje wszystkich trzech piosenek o tych postaciach z możliwością wyboru jednej do odtworzenia.
3. Slide Show – pokaz zabawek K’s kids.
4. Learning Triangle – wyjaśnienie zasady „uczącego trójkąta K’s Kids” oraz odpowiadających im elementów rozwoju dziecka:
5. sfera fizyczna: zmysły, motoryka mała, motoryka duża;
6. sfera umysłowa: umiejętności / zdolności logiczne, artystyczne i językowe;
7. sfera społeczna: emocje, komunikacja, samoocena (obraz siebie).
Funkcje płyt Audio i Video
1. Zachęcając dziecko do śledzenia utworów rozwijają uwagę dziecka.
2. Dziecko mimowolnie zapamiętując treść utworów rozwija pamięć.
3. Adekwatna do możliwości percepcyjnych dziecka aranżacja muzyczna utworów rozwija percepcję słuchową oraz podstawowe umiejętności rytmiczne (kojarzenie ruchu ciała ze słyszanym dźwiękiem).
4. Adekwatna do możliwości percepcyjnych dziecka aranżacja wizualna utworów rozwija percepcję wzrokową.
5. Dziecko próbując kojarzyć postać z treścią piosenki (początkowo odbywa się to przy pomocy dorosłego) rozwija myślenie.
6. Przyswajając sobie treść piosenek i próbując je powtarzać dziecko rozwija swoje umiejętności językowe.
7. Płyta DVD zawiera wiele ważnych informacji na temat rozwoju psychicznego dziecka, które mogą być dobrym uzupełnieniem wiedzy rodziców.