Książka ta jest kontynuacją pierwszego tomu pt. Pamięć. Trening interaktywny. Rolą II tomu jest pogłębienie tej wiedzy, która już zdobyłeś i nabycie nowych umiejętności. Najcenniejszym doświadczeniem, jakie można wynieść z lektury tych książek jest zwielokrotniona radość uczenia się INACZEJ przez odkrywania swoich niezwykłych możliwości.
Słowo od autora
Wprowadzenie
Jak korzystać z tej książki?
Część I. Udoskonal to, co już masz. Poszerz możliwości
I.1. Wyobraźnia a uczenie się
A. Przypomnienie i podsumowanie
B. Rozwinięcie i doskonalenie
Szkoła Mistrza
I.2. „Żywe” obrazy
A. Przypomnienie i podsumowanie
B. Rozwinięcie i doskonalenie
Szkoła Mistrza
Etapy kreatywnego myślenia
I.3. Twoje strategie uczenia się
A. Przypomnienie i podsumowanie
B. Rozwinięcie i doskonalenie
Szkoła Mistrza
I.4. Zakładkowa metoda zapamiętywania (ZMZ)
A. Przypomnienie i podsumowanie
Główne systemy zakładek
B. Rozwinięcie i doskonalenie
Szkoła Mistrza
Błyskawica inspiracji
I.5. Łańcuchowa metoda skojarzeń (ŁMS)
A. Przypomnienie i podsumowanie
B. Rozwinięcie i doskonalenie
Szkoła Mistrza
I.6. Technika słów zastępczych (TSZ)
A. Przypomnienie i podsumowanie
B. Rozwinięcie i doskonalenie
Szkoła Mistrza
I.7. Ograniczenia metod mnemotechnicznych
Czas
Zapamiętywanie pojęć i słów abstrakcyjnych
Interferencje Samodzielna praktyka
Pseudoograniczenia
Uczenie się długich tekstów na pamięć
Szkoła Mistrza
I.8. Mapy myśli
A. Przypomnienie i podsumowanie
B. Rozwinięcie i doskonalenie
Szkoła Mistrza
I.9. Klucz do wszystkiego – cele oraz misja i wizja życia
A. Przypomnienie i podsumowanie
B. Rozwinięcie i doskonalenie
Metoda wartościowania
Szkoła Mistrza
I.6 Podsumowanie części I
I.6 Akademia Mistrzów. Sesja I
Prawa umysłu. Uniwersalne prawa Natury i Wszechświata
Test pamięci II
Część II. Powoli rozwijaj skrzydła...
II.1. Wykorzystuj pełnię danego ci potencjału
Powrót do równowagi
Miniszkółka rysowania z natury
Jak „zatrudnić” ciało w procesie nauki
Przydać duszę nauce
Szkoła Mistrza
I ty możesz zostać pisarzem
II.2. Stosuj optymalne strategie uczenia się
Pięć faz nauki
Kiedy zdobywasz „mistrzostwo w nieuczeniu się”
Michel Montaigne o złej pamięci
Szkoła Mistrza
II.3. Poznaj i stosuj nowoczesne techniki pracy umysłowej
Dorównaj światu, a potem go przegoń
Szybkie czytanie in a nut-shell
Co wiemy o uczeniu się „równoległym”
Wykorzystywanie intuicji w procesie rozwiązywania
problemów (Intuitive Problem Solving – procedura IPS) Szkoła Mistrza
II.4. Ucz się w stanie relaksu
Największy zabójca współczesności
A. Doraźne metody obniżania stresu
Zadbaj o większy kontakt z Naturą
B. Co robić, aby stresu unikać? Na czym polega „profilaktyka stresu”?
C. Kiedy zwiększysz odporność na stres
Stres a pamięć, stres a uczenie się, stres edukacyjny
Co z tą depresją?
Zadbaj o siebie. Najpierw o siebie
Szkoła Mistrza
II.5. Zadbaj o środowisko sprzyjające twórczej pracy mózgu
A. Przypomnienie i podsumowanie
B. Rozwinięcie i doskonalenie
Tajemnica udanych relacji z ludźmi
Szkoła Mistrza
Synergia obupółkulowa w podejmowaniu lepszych decyzji
II.6. Dysponuj odpowiednimi zasobami
Energia fizyczna
Właściwa dieta
Jak naprawdę wypocząć
Energia psychiczna
Szkoła Mistrza
II.7. Techniki wspomagające
Święty Antoni Padewski – ten miał pamięć…
Metoda indeksacji danych (MID)
Własna kartoteka wiedzy (WKW)
Organiczna metoda studiowania (OMS)
Co daje „zamiana głów”?
Jak zapamiętywać sny
„Przypominacze”
Szkoła Mistrza
I.6 Podsumowanie części II
I.6 Akademia Mistrzów. Sesja II
Jak kształtować osobowość samouzdrawiającą (II)
Prawa umysłu. Uniwersalne prawa Natury i Wszechświata?(cd.)
I.6 Odpowiedzi
I.6 Załączniki
Równoległy język niewerbalny
Myślenie projektujące
Algebra roztropności
Jak pracować nad samooceną i uwierzyć w siebie?
Bóg się rodzi – „komiks abstrakcji”
Rysunkowy opis treści rozdzialów
Bibliografia
Prawie na pożegnanie
Stan: Nowa
Okładka: Miękka
Wydawnictwo: AHA
ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]22917
Liczba stron: 352
Wymiary: 17.0x24.0cm
Data wydania: 2009