Witam
Mam do sprzedania ksiazkę jak w tytule, a mianowice:Paliwa do silników o zapłonie iskrowym K.Baczewski, T.Kałdoński
Wydawnictwa Komunikacji i Łączności 2005 format: B5, str. 244, rys. 78, tab. 42, oprawa twarda
Ksiazka jest nowa, ale posiada minimalne slady uzytkowania od przekładania z miejsca na miejsce.
Stan do podgladu na zdjęciach real foto.
Opis książki:
Opis współczesnych paliw przeznaczonych do silników o zapłonie iskrowym (benzynowych), ich własności, parametrów i wymagań, a także zasad ich przechowywania i dystrybucji. Omówiono też paliwa alternatywne, np. metanol, które mogą być stosowane samodzielnie lub jako domieszki do benzyn, a także możliwości stosowania w silnikach o zapłonie iskrowym paliw gazowych. Odbiorcy książki: pracownicy sektora przechowywania, dystrybucji i handlu paliwami oraz kontroli ich jakości, pracownicy zaplecza techniczno-obsługowego motoryzacji, a także studenci specjalizujący się w eksploatacji pojazdów samochodowych oraz wszyscy zainteresowani problematyką użytkowania silników o zapłonie iskrowym. Wykaz skrótów i oznaczeńWprowadzenie1. Zasilanie paliwem silników o zapłonie iskrowym1.1. Zasilanie gaźnikowe1.2. Zasilanie wtryskowe1.2.1. Układy wtrysku pośredniego1.2.2. Układy bezpośredniego wtrysku paliwa GDI1.2.3. Obwód zasilania paliwem2. Spalanie paliwa w silnikach o zapłonie iskrowym2.1. Podstawy procesów spalania w silniku ZI2.2. Spalanie w silniku ZI2.3. Spalanie stukowe3. Wymagania dotyczące paliw do silników o zapłonie iskrowym3.1. Wymagania dotyczące benzyn silnikowych3.1.1. Lotność benzyn3.1.2. Właściwości przeciwstukowe benzyn3.1.3. Metody kształtowania odporności benzyn na spalanie stukowe3.1.4. Wymagania związane z oddziaływaniem na środowisko naturalne3.1.5. Inne wymagania dotyczące benzyn silnikowych4. Podstawowe parametry benzyn silnikowych i tendencje ich rozwoju4.1. Podstawowe parametry normatywne benzyn silnikowych4.2. Wymagania normatywne dla benzyn silnikowych4.3. Tendencje rozwojowe benzyn silnikowych5. Zasady przechowywania, dystrybucji i użytkowania benzyn silnikowych5.1. Bezpieczeństwo użytkowania benzyn silnikowych5.2. Zmiana jakości benzyn silnikowych w czasie przechowywania, transportowania i dystrybucji5.3. Zasady kontroli jakości benzyn silnikowych5.4. Zasady użytkowania benzyn silnikowych5.5. Problemy ograniczania przedostawania się benzyn silnikowych do środowiska naturalnego5.5.1. Czynniki determinujące przedostawanie się par benzyn do atmosfery5.5.2. Przedsięwzięcia ograniczające emisję par benzyn silnikowych do atmosfery przy ich magazynowaniu, transportowaniu, dystrybucji i użytkowaniu w pojazdach5.5.3. Przedsięwzięcia ograniczające przedostawanie się do środowiska naturalnego BS w stanie ciekłym6. Paliwa niekonwencjonalne do zasilania silników o zapłonie iskrowym6.1. Organiczne związki tlenowe jako paliwa do silników ZI6.1.1. Metanol jako paliwo do silników ZI6.1.2. Etanol jako paliwo do silników ZI6.1.3. Etery jako domieszka paliw do silników ZI6.1.4. Problemy stosowania związków tlenowych6.2. Paliwa gazowe do zasilania silników ZI6.2.1. Układy zasilania paliwami gazowymi LPG6.2.2. Układy zasilania paliwami gazowymi CNG i LNG6.2.3. Zasilanie silników ZI mieszaniną propan-butan (LPG)6.2.4. Zasilanie silników ZI gazem ziemnym (CNG i LNG)6.2.5. Zasilanie silników ZI wodorem6.3. Ogniwa paliwowe i ich zasilanie6.3.1. Zasilanie paliwami ogniw paliwowych7. Techniczne i ekonomiczne aspekty stosowania benzyn i paliw niekonwencjonalnych7.1. Uwarunkowania techniczne, prawne i finansowe w zakresie praktycznego stosowania paliw do silników ZI7.2. Problemy zastosowania biopaliw7.2.1. Problemy techniczne stosowania biopaliw7.2.2. Uwarunkowania prawne stosowania biopaliw7.2.3. Uwarunkowania ekonomiczne7.2.4. Praktyczne zastosowanie biopaliw na świecie7.3. Uwarunkowania w zakresie praktycznego zastosowania paliw gazowych7.4. Kierunki rozwoju paliw do silników ZILiteratura