Pakiet Konserwatywny (oszczędzasz 15 zł) Prezentujemy Państwu starannie dobrane pakiety świąteczne w niezwykle atrakcyjnych cenach. Mamy nadzieję, że spełnią Państwa oczekiwania.
Filozofia polityczna francuskiego tradycjonalizmu 1[zasłonięte]796-18- Adam Wielomski
Bez wątpienia Rewolucja Francuska była największą katastrofą polityczną w historii świata od upadku starożytnego Rzymu. Nie dlatego, że kosztowała ludzkość tyle krwi co II Wojna Światowa, lecz dlatego, że zakończyła ostateczne mediewalną epokę wiary i tradycji, otwierając epokę permanentnego niepokoju, wojen domowych i rewolucji charakteryzujących świat nowoczesny. Faszyzm, komunizm i liberalna demokracja nigdy nie miałyby miejsca, gdyby nie tamten rok 1789. Wielu ludzi już wtenczas czuło, że nowy świat daleki będzie od szczęścia i harmonii, lecz zwiastuje czas wielkich katastrof. Ta książka poświęcona jest ówczesnym sceptykom i pesymistom, którzy mieli rację, chociaż politycznie ponieśli porażkę.
Konserwatyzm. Główne idee, nurty i postacie - Adam Wielomski
Ta książka stanowi swojego rodzaju szkic planowanego dzieła. Wiele osób obeznanych z tematyką konserwatyzmu zapewne uzna, że niektóre postawione tu tezy - przede wszystkim przedstawienie konserwatyzmu nie jako postawy, lecz filozofii politycznej - są mocno kontrowersyjne. Mam świadomość tego faktu; wiem, że literatura światowa zwykle zajmuje w tej kwestii odmienne stanowisko. Mowa tu przede wszystkim o literaturze anglojęzycznej i tej, która znajduje się pod jej wpływem intelektualnym, gdzie konserwatyzm kojarzony jest raczej z postawą oporu wobec zmian niż z konkretną filozofią polityczną. Wydaje mi się jednak, że w sytuacji, gdy idee rewolucyjne wobec tradycyjnej (katolickiej) kultury zachodniej stają się coraz bardziej powszechne, a zarazem ulegają kolejnym falom radykalizacji, trudno oczekiwać od konserwatysty, aby chciał konserwować świat porewolucyjny. Dlatego też konserwatyzm musi przekształcać się w filozofię polityczną o skatalogowanych ideach, aby móc sprawnie występować przeciwko ideologiom rewolucyjnym, nawet wtedy gdy są one wcielane w życie nie za pomocą insurekcji, ale poprzez prawo stanowione przez parlamenty.
Demos śmiertelny bóg - Jacek Bartyzel
Profesor Jacek Bartyzel napisał godny uwagi i uznania przyczynek do krytyki idei i praktyki demokracji, jasno i wyraźnie określając swój rodowód intelektualny i swe filiacje aksjologiczne.
Profesor dr hab Janusz Gockowski
MITY DEMOKRACJI- Frank Karsten, Karel Beckam
Autorzy tej niewielkiej rozmiarami, jednakże znaczącej i ważnej książki zastanawiają się, dlaczego: zamiast prowadzić nas do solidarności społecznej, prosperity i wolności, demokracja doprowadza do konfliktów społecznych, nieokiełznanych wydatków rządowych oraz tyranii państwa. I dalej, piszą: Krytykowanie demokracji, i to w sposób tak zdecydowany i kategoryczny, jak czynimy to w tej książeczce my, może się wydać szaleństwem. Tym bardziej dla polskich Czytelników, z których wielu pamięta przecież czasy komunizmu, kiedy każdy Polak marzył tylko o odrobinie demokracji. Podobnie mogą myśleć miliony ludzi w krajach, w których wciąż panują systemy opresyjne, gdzie brakuje wolności i swobody wypowiedzi. Mimo to uważam, że nie ma powodu do alarmu czy nawet niepokoju z tego powodu. My nie chcemy likwidacji demokracji, nie chcemy jej zakazywać, my chcemy tylko, aby w zgodzie z demokratycznymi ideałami, ludzie mieli swobodę dokonywania wyboru swobodę życia w dowolnym systemie politycznym, w którym akurat żyć zechcą. Nie twierdzimy też, i nigdy nie będziemy twierdzić, że demokracja jest czymś gorszym czy lepszym od systemów autorytarnych czy dyktatorskich, albo że problemy które krytykujemy w książce, są charakterystyczne wyłącznie dla demokracji, i istnieją tylko w systemach demokratycznych.
Dekalog Konserwatysty - Adam Wielomski
Dla wielu Czytelników książka ta może wydać się bluźniercza. Nie, nie w tym sensie, że wyśmiewam się z Boga lub Kościoła; nie ma tu świętokradczych obrazków wyśmiewających znak krzyża; przeciwnie, uważam się za katolickiego tradycjonalistę. Książka ta jest wielkim bluźnierstwem politycznym wobec wielu, jeśli nie wszystkich, ideologicznych dogmatów współczesnego świata, który ukształtował się po Rewolucji Francuskiej z 1789 roku. Książka ta przeznaczona jest dla ludzi zdolnych do samodzielnego myślenia, czyli nie dla tych, których refleksja o świecie politycznym, społecznym i filozoficznym ogranicza się do bezrefleksyjnego powtarzania medialnej bełkotliwej papki o demokracji, prawach człowieka i Europie. Nawet więcej, celem moim było dokonanie wielkiej mistyfikacji ideologii i schematów panujących we współczesnym świecie, stanowiącym ideologiczny konglomerat tanich hasełek i medialnego szumu informacyjnego, w istocie będącego dezinformacją.
|