Czego się nauczysz?
Photoshop CS5
- Jak pracować z interfejsem programu, panelami, oknami dokumentu
- Jak sprawnie poruszać się po programie
- Preferencje i zarządzanie kolorem, przestrzenie robocze
- Jak używać Bridge i MiniBridge
- Co mówi teoria grafiki komputerowej
- Jak zmieniać rozmiar dokumentu, druku i płótna
- Jak kadrować, prostować i transformować dokumenty
- Jak dokonywać korekcje tonalne i barwne oraz wykonywać tonowanie HDR'owe
- Jak używać moduł Camera RAW, przeprowadzać korekcje, kadrować, balansować biel
- Jak działa korekcja barwna, odszumianie, wyostrzanie w Camera RAW
- Jak działa ziarno i winietowanie w Camera RAW
- Jak pracować z warstwami, stylami warstw i trybami krycia
- Jak tworzyć zaznaczenia, jak używać lasso, color range, refine edge
- Jak używać quick selection i magic wand
- Jak używać maski warstw, maskowania i maski przycięcia
- Jak używać kroplomierze i korekcję balansu bieli
- Jak pracować z pędzlami, bristle brush'ami, tabletem graficznym, mixer brush'em
- Jak retuszować plamki, jak pracować z healing brush i content aware fill
- Jak używać puppet warp i patch tool oraz dodge & burn
- Jak wyostrzać i rozmywać zdjęcia
- Jak tworzyć tekst liniowy i blokowy
- Jak tworzyć ścieżki i kształty wektorowe
- Jak tworzyć obiekty 3D, mapowanie tekstur, światła i kamery
- Jak automatyzować pracę, używać batch i image processor
- Jak tworzyć panoramy i ekspozycje HDR
- Jak importować dokumenty wektorowe
- Jak tworzyć galerię internetową i eksportować do PDF
- Jak dokonywać próby koloru i drukować
Illustrator CS5
- Co i gdzie znajduje się w interfejsie programu
- Jakie skróty stosować by szybko poruszać się po dokumencie
- Jak tworzyć podstawowe kształty
- Jak działają ścieżki wektorowe i krzywe beziera
- Jak zarządzać wieloma arkuszami dokumentu
- Jak zaznaczać obiekty, ich fragmenty i pracować w trybie izolacji
- Jak stosować miarki, siatki konstrukcyjne i linie pomocnicze
- Jak zarządzać obiektami dzięki grupom i warstwom
- Jak sprawnie klonować obiekty i je wyrównywać
- Jak pracować z najważniejszym narzędziem - piórem
- Jak skalować, obracać i deformować obiekty
- Jak tworzyć kształty przejściowe i budować skomplikowane obiekty
- Jak wypełniać i obrysowywać obiekty
- Jak pracować z kolorem i tworzyć linie przerywane
- Jak dodawać wielokrotne obrysy i wypełnienia
- Jak tworzyć obrysy o zmiennej grubości
- Jak tworzyć gradienty i wzorki
- Jak sterować przezroczystością obiektów, wypełnień i obrysów
- Jak pracować z trybami krycia
- Jak kolorować obiekty żywą farbą i dodawać żywe efekty
- Jak rysować i malować w Illustratorze
- Jak kontrolować wygląd pędzli, jak malować za i wewnątrz obiektów
- Jak tworzyć ilustracje w perspektywie
- Jak tworzyć napisy i je deformować
- Jak tworzyć bloki tekstu i sterować jego przepływem
- Jak wymuszać opływanie tekstu dookoła grafik
- Jak importować obrazy rastrowe i podkłady
- Jak eksportować do PDF do druku i sieci, Photoshopa, JPG i TIFF
- Jak drukować z Illustratora
InDesign CS5/CS5.5
- Co i gdzie znajduje się w interfejsie programu
- Jakie skróty stosować by szybko poruszać się po dokumencie
- Jak zarządzać stronami w dokumencie
- Jak stosować miarki, siatki konstrukcyjne, siatkę linii bazowej i tworzenie linii kolumnowych oraz pomocniczych
- Jak stosować spady, slugi, marginesy i kolumny
- Jak dodawać stałe elementy dzięki stronom matkom
- Jak kontrolować odstępy między ramami i jak wyrównywać oraz dystrybuować obiekty
- Jak zarządzać obiektami dzięki grupom i warstwom
- Jak importować tekst i go edytować
- Jak kontrolować przepływ artykułu w ramach
- Jak tworzyć style znaku i zmieniać font, wielkość fontu, interlinię, kerning, tracking i glify
- Jak wyrównywać i justować tekst, jak tworzyć wcięcia, akapity, drop capsy
- Jak tworzyć style paragrafu
- Jak tworzyć tabele i listy
- Jak tworzyć style tabel i komórek
- Jak sprawdzać pisownię, dzielić wyrazy i wyszukiwać frazy
- Jak skalować, obracać i deformować ilustracje oraz ich ramy
- Jak wypełniać i obrysowywać obiekty
- Jak pracować z kolorem i tworzyć próbki kolorów procesowych i spotów
- Jak tworzyć bloki tekstu i sterować jego przepływem
- Jak wymuszać opływanie tekstu dookoła ilustracji i jak nim sterować
- Jak importować i zarządzać ilustracjami
- Jak zaokrąglać narożniki ilustracji
- Jak tworzyć statyczne i dynamiczne podpisy
- Jak tworzyć hiperłącza i przyciski
- Jak dodawać wideo do dokumentów
- Jak tworzyć animacje obiektów
- Jak eksportować dokument do PDF, SWF, projektu Flasha, HTML i EPUB
- Jak przeprowadzać próbę koloru i audyt dokumentu
- Jak wykorzystać podgląd separacji
- Jak tworzyć paczkę drukarską
- Jak drukować z InDesigna
Kompatybilne ze smartfonami i tabletami
Wersja mobilna to pomniejszone filmy w formacie 3GP do odtwarzania na smartfonach. Mają one rozmiar 320x240 pikseli.
Pamiętaj jednak, że ich jakość jest gorsza niż głównych filmów z powodu pomniejszenia i innej kompresji. Do
odtwarzania na tabletach polecamy używać główne filmy w rozmiarze High Definition.
Ebook
E-booki to broszury informacyjne dołączane do kursu w pliku PDF, zawierające skróty klawiszowe,
szybkie porady i inne informacje, których zawarcie w druku ma sens, np. żeby zerknąć na nie podczas pracy.
W najnowszych kursach ebooki mają postać widoków klawiatur z naniesionymi skrótami klawiszowymi danego
programu.
Wersja elektroniczna
Wersja elektroniczna oznacza skompresowane archiwum w formacie 7Z, które możesz ściągnąć z naszego serwera i
rozpakować na swoim komputerze. W ten sposób nie płacisz za wysyłkę fizycznej płyty DVD, a pobierasz same pliki.
Kursy ściągane z serwera nie różnią się zawartością od wersji na DVD.
Lekcje w High Definition
Nasze filmy wideo to małe dzieła sztuki; drobna waga, doskonała jakość obrazu i dźwięku, oraz rozmiar HD 720p,
co oznacza filmy 1280x720 pikseli. Jest to jakość porównywalna z filmami na Blu-ray.
Instruktor: Sebastian Kończak
Grafik, fotograf i magister architektury krajobrazu. Od zawsze związany z grafiką komputerową i designem, początkowo na komputerach Amiga, później na PC. Biegle zna wiele wiodących aplikacji w świecie grafiki komputerowej: Photoshopa, Illustratora, InDesigna, Premiere, After Effects, CorelDRAW. Pracował także na wielu innych programach: AutoCAD, 3dsmax, Gimp, Sketchup, czy Painter. Tworzy layouty do stron internetowych, a także projektuje identyfikacje wizualne firm, kalendarze, plakaty, broszury reklamowe i składa katalogi. Właściciel Psboy.pl