Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Paderewski DWANAŚCIE PIEŚNI OP. 22 NA GŁOS I FORT.

11-11-2014, 7:52
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 65 zł     
Użytkownik PlanetaKsiazki
numer aukcji: 4692025659
Miejscowość Polska
Wyświetleń: 1   
Koniec: 11-11-2014 07:49:00

Dodatkowe informacje:
Typ publikacji: nuty
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2003
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 
Kontakt:
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt:

  • 33[zasłonięte]548

  • www.planetaksiazki.pl

  • [zasłonięte]@planetaksiazki.pl

  • tel.   531 [zasłonięte] 117
  • Wysyłka:

    W trosce o szybkość realizacji zamówień, uprzejmie prosimy o wypełnianie formularza dostawy, w celu odpowiedniej klasyfikacji zamówień.

    Przy zakupie kilku przedmiotów za wysyłkę zapłacisz raz.Jeżeli przy zakupionych produktach widnieje różna cena przesyłki, obowiązuje najwyższa z podanych kwot przy odpowiedniej opcji wysyłki.

    Dane do wpłaty:

    62 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 721181

    W tytule przelewu prosimy wpisać swój login Allegro.

    Regulamin:

    Przed dokonaniem zakupu zapoznaj się z regulaminem dostępnym na stronie "o mnie"

    Ignacy Jan Paderewski DWANAŚCIE PIEŚNI OP. 22 NA GŁOS I FORTEPIAN



    „Pieśni do słów Catulle Mendesa op. 22 nie przypominają w niczym wcześniejszych kompozycji wokalnych Paderewskiego, jak na przykład Pieśni do słów Asnyka op. 7 czy Pieśni do słów Mickiewicza op. 18 - nieco „moniuszkowskich”, bardzo polskich, z prostym diatonicznym akompaniamentem. W Pieśniach op. 22 Paderewski zbliżył się do stylistyki kompozytorów francuskich i bodaj po raz pierwszy w muzyce polskiej - przed Szymanowskim i Eugeniuszem Morawskim - świadomie nawiązał do wzorów tradycji „paryskiej”, coraz częściej stosowanej w ówczesnej muzyce europejskiej. Pieśni op. 22 są jakby „usymfonizowanymi” poematami z partią wokalną. Kompozytor - wyczulony na poetyckie niuanse - pogłębia, poszerza i sublimuje ekspresję słowa, które melodycznie wibruje, „wpada” w przygotowany tok harmoniczny, tłumaczy go. Ciemne obrazy poetyckie Mendesa wzbogacił Paderewski barwami niejednokrotnie jaśniejszymi, świetlistszymi. Operuje przy tym rozległą skalą środków harmonicznych w partii fortepianu; znajdujemy wśród nich chromatykę obcą pieśniom wcześniejszym, ton chorałowy (La nonne, Le ciel est tres-bas), akordykę kwartowo-kwintową w ulubionym układzie kwartowo-sekundowym (Dans la foret), współbrzmienia septymowo-sekundowe i akordy z wielką septymą, jak również jawne symbole dźwiękowe: 'szkliste”, zimne brzmienie arpeggiowanych akordów z trójdźwiękiem zwiększonym w pieśni Lune froide oraz powtarzany i akcentowany melodyczny interwał trytonu jako znak pustki w pieśni Viduité. Partia fortepianowa np. w pieśni Dans la foret przywodzi na myśl dzisiejszą technikę klasterową, przejawiającą się w nawarstwianiu współbrzmień, doprowadzonych do ośmiodźwiękowego diatonicznego klasteru (takty 20-22). Zagęszczanie składników akordowych stosuje Paderewski nawet w najniższej oktawie fortepianu - wbrew alikwotowej naturze dźwięku i wypływającej stąd zasadzie instrumentacyjnej - operuje czterodźwiękiem w skupionym układzie dwóch współbrzmień sekundowych zestawionych w odstępie kwarty (La nonne, takty 53, 55, 57, 59, 76, 78). Siła wyrazu Pieśni do słów Mendesa przejawia się również w różnego rodzaju napięciach metrorytmicznych (śmiałe zmiany metrum, dość częsta akcentuacja na słabych częściach taktu) i dynamicznych oraz w oryginalnym kolorycie i niuansach partii.




    Utwory w publikacji:

    Paderewski Ignacy Jan - Dans la forét
    Paderewski Ignacy Jan - Ton coeur est d'or pur
    Paderewski Ignacy Jan - Le ciel est trés bas
    Paderewski Ignacy Jan - Naguére
    Paderewski Ignacy Jan - Un jeune pátre
    Paderewski Ignacy Jan - Elle marche d'un pas distrait
    Paderewski Ignacy Jan - La nonne
    Paderewski Ignacy Jan - Viduité
    Paderewski Ignacy Jan - Lune froide
    Paderewski Ignacy Jan - Querelleuse
    Paderewski Ignacy Jan - L'amour fatal
    Paderewski Ignacy Jan - L'ennemie



    ISMN M-2[zasłonięte]740-00-1
    Nr kat.: 8857


    Autor Ignacy Jan Paderewski
    Tytuł Dwanaście pieśni op. 22 na głos i fortepian
    Wydawnictwo Polskie Wydawnictwo Muzyczne / PWM
    Rok wydania 2003
    Wersja językowa polsko-angielska
    Ilość stron 84
    Oprawa miękka
    Format N4 stoj. 235 mm x 305 mm
    ISBN/ISMN M-2[zasłonięte]740-00-1


     

    Platforma Dystrybucyjna JOTERBE - Księgarnia PlanetaKsiążki - zobacz inne nasze propozycje Panelealle

    Komentarze

    Strona "o mnie"Wszystkie aukcje

    Panelealle galeria zobacz takze