Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PŁYWALNOŚĆ I STATECZNOŚĆ STATKÓW - PODSTAWY - opis

12-07-2012, 18:51
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 38 zł     
Użytkownik azymut-book
numer aukcji: 2396048883
Miejscowość Czeladź
Wyświetleń: 16   
Koniec: 04-07-2012 08:45:42

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

PODSTAWY PŁYWALNOŚCI I STATECZNOŚCI

STATKÓW HANDLOWYCH

W. WIĘCKIEWICZ

INFORMACJE:

 




Wydawnictwo - AMWG
Rok - 2006
Stron - 194
Oprawa - KARTONOWA
Format - B5

STAN - NOWA



Pierwsza publikacja z serii wydawniczej „Budowa i stateczność statku" zawiera podstawowe informacje dotyczące pływalności i stateczności morskich statków transportowych. W poszczególnych rozdziałach opisano: wymiary i ogólne parametry statków nawodnych, podział statków transportowych, sposoby liczenia: wyporności, współrzędnych środka masy i zanurzenia oraz podano podstawowe informacje na temat pływalności i stateczności.

ZASADY:

Dane do przelewu:



* wszelkie pytania proszę kierować PRZED podjęciem decyzji o kupnie

* NIE WYSYŁAMY ZA POBRANIEM KUPUJĄCYM O WĄTPLIWEJ REPUTACJI ALLEGRO

* wysyłka odbywa się w ciągu MAX. 2 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie

* wszystkie książki wysyłamy w kopertach ochronnych (istnieje możliwość odbioru osobistego po wcześniejszym umówieniu się


Więcej informacji na stronieO MNIE

REAL FOTO- wszystkie fotografie przedstawiają rzeczywisty stan książek

WYSTAWIAMY
FAKTURY VAT


Opis:
Wstęp 7
Spis ważniejszych oznaczeń 9

1. Rozwój jednostek pływających 13
2. Podział przestrzenny statków morskich 21

3. Opis kadłuba statku 24

3.1. Zasady opisu 24
3.2. Płaszczyzny odniesienia 25
3.3. Prezentacja kształtu kadłuba 27

4. Wymiary kadłuba i wymiary statku 30

4.1. Zasady wymiarowania 30
4.2. Wymiary główne kadłuba 30
4.3. Całkowite wymiary kadłuba 33
4.4. Wymiary statku 34
4.5. Zanurzenia eksploatacyjne statku 35
4.6. Znaki zanurzeń 36

5. Wyróżniki kształtu kadłuba i eksploatacyjne parametry statku 38

5.1. Stosunki wymiarów głównych 38
5.2. Współczynniki pełnotliwości 40
5.3. Parametry eksploatacyjne statku 42
5.4. Pojemności rejestrowe 43

6. Podstawy obliczeń hydrostatycznych 44

6.1. Obliczanie powierzchni pola pod krzywą 44
6.2. Metoda trapezów 45
6.3. Metoda Simpsona 1 46
6.4. Metoda 5/8 48
6.5. Obliczanie powierzchni wodnicy 49
6.6. Obliczanie parametrów geometrycznych wodnicy 51
6.7. Obliczanie parametrów podwodnej części kadłuba 54

7. Dokumentacja hydrostatyczna statku 59

7.1. Dane hydrostatyczne statku nieprzegłębionego 59
7.2. Zasady korzystania z danych hydrostatycznych 62
7.3. Dane hydrostatyczne statku przegłębionego 64
7.4. Skala załadowania 67

8. Obliczanie masy statku i współrzędnych jej środka 70

8.1. Bazyodniesienia współrzędnych środka masy statku 70
8.2. Wyznaczanie masy statku 70
8.3. Równanie momentów statycznych mas na statku 71
8.4. Masa pustego statku i współrzędne jej środka 72
8.5. Wyznaczanie parametrów cieczy w zbiornikach 73
8.6. Wyznaczanie parametrów ładunków 76
8.7. Ładowanie warstwowe przedziałów ładunkowych 81
8.8. Informacje dodatkowe 85
8.9. Zmiany stanu załadowania statku 86

9. Fizyczne podstawy pływalności statku nawodnego 88

9.1. Typy obiektów pływających 88
9.2. Prawa mechaniki w pływaniu statków nawodnych 88
9.3. Wypór ciała pływającego w cieczy 89
9.4. Warunki równowagi sił działających na pływające w cieczy ciało .... 90
9.5. Pływanie statków nawodnych i nadwodnych 94

10. Pływalność statku i wymagany zapas pływalności 96

10.1. Stany równowagi ciał pływających w cieczy 96
10.2. Stany równowagi statku nawodnego 97
10.3. Zapas pływalności i przepisy wolnej burty 101

11. Wyznaczanie wyporności statku i masy ładunku na podstawie zanurzeń 106

12. Podstawy stateczności statku 109

12.1. Warunki pływalności statku bez przechyłu i przegłębienia 109
12.2. Równowaga statku i jego stateczność 110
12.3. Stateczność poprzeczna statku nawodnego 111
12.4. Stateczność poprzeczna statyczna 111
12.5. Geometria przechyłu statku 115

13. Stateczność początkowa poprzeczna 117

13.1. Założenia stateczności początkowej 117
13.2. Korekty wysokości metacentrycznej 122
13.3. Swobodne powierzchnie cieczy w zbiornikach 126
13.4. Obliczanie małych kątów przechyłu 130
13.5. Próba przechyłu i próba kołysania 133

14. Stateczność przy dużych kątach przechyłu 135

14.1. Wykres ramion prostujących 135
14.2. Korekty krzywej stateczności statycznej 139
14.3. Wyznaczanie dużych kątów przechyłu 145

15. Stateczność wzdłużna 146

15.1. Wzdłużna równowaga statku 146
15.2. Warunek pływania statku bez przegłębienia 149
15.3. Obliczanie przegłębienia statku 150
15.4. Obliczanie zanurzeń dziobu i rufy 151
15.5. Korekta zanurzeń dziobu i rufy 154

16. Stateczność dynamiczna 155

16.1. Podstawy stateczności dynamicznej 155
16.2. Wyznaczanie kąta dynamicznego przechyłu statku 158
16.3. Wyznaczanie krytycznego momentu wywracającego statek 159

17. Kryteria stateczności statków morskich 160

17.1. Kryteria stateczności statycznej według zaleceń IMO 160
17.2. Kryterium pogody według zaleceń IMO 162
17.3. Stateczność statków przewożących ładunek ziarna luzem 165
17.4. Kryteria stateczności LMO dla statków z ładunkiem ziarna luzem .. 168
17.5. Dodatkowe zalecenia stateczności według MO 172
17.6. Kryteria stateczności towarzystw klasyfikacyjnych 175
17.7. Wykresy lub tabele dopuszczalnych rzędnych środka masy statku . 175
17.8. Wykres lub tabela dopuszczalnych momentów przechylających od przesypania się ziarna 177

Załączniki

1. Kopia certyfikatu pomiarowego statku „U.B.Gemini", port macierzysty - Georgetown, Kajmany 179

2. Tabela obliczania powierzchni, odciętej środka powierzchni, momentów bezwładności wodnicy 180

3. Tabela obliczania objętości i współrzędnych środka wyporu podwodnej części kadłuba, na podstawie danych odczytanych ze skali B onj eana 181

4. Tabela danych hydrostatycznych masowca do przewozu ziarna luzem o nośności 15 844 t [25] 182

5. Tabela wolnej burty dla statków typu A i typu B - wyciąg z [14] 183

6. Kopia certyfikatu wolnej burty. Statek typu B: „U. B. Gemini", port macierzysty - Georgetown, Kajmany 184

7. Kopia wypełnionego formularza obliczania masy ładunku na podstawie odczytu zanurzeń statku. Masowiec uniwersalny „Kleofas", port macierzysty - La Valetta, Malta 185

8. Tabela momentów poprawek wysokości metacentrycznej od swobodnych póvierzchni cieczy w zbiornikach AmGM dla uniwersalnego drobnicowca o nośności 13 600 t [24] 186

9. Ramiona kształtu (pantokareny) dla uniwersalnego drobnicowca o nośności 13 6001 [24] - wycinek 187

10. Tabela momentów poprawek ramion prostujących od swobodnych powierzchni cieczy w zbiornikach dla uniwersalnego drobnicowca o nośności 13 600 t [24] 188

11. Tabela zmian zanurzenia dziobu i rufy od przyjęcia 100 t dla uniwersalnego drobnicowca o nośności 13 600 t [24] - wycinek 189

12. Tabele współczynników stosowanych do obliczania amplitudy kołysania statku pod wpływem falowania, według IMO [12] 190

13. Tabela dopuszczalnych rzędnych środka masy ZG(DOP) dla uniwersalnego drobnicowca o nośności 13 600 t, dla kryteriów stateczności PRS [24] -wycinek 191

14. Tabela dopuszczalnych momentów przechylających od przesypania się ziarna, masowiec do przewozu ziarna luzem o nośności 15 844 t [25].... 192

Literatura 193




PRZED PODJĘCIEM DECYZJI PROSZĘ O ZAPOZNANIE SIĘ ZE STRONĄ ,,O MNIE"


ZAPRASZAM NA INNE NASZE AUKCJE

POZDRAWIAM