Płyn hamulcowy klasy DOT4
- temperatura wrzenia płynu suchego ( nie zawodnionego )
230 °C (446 °F)
-temperatura wrzenia płynu mokrego ( zawodnionego )
155 °C (311 °F)
Płyn przeznaczony do wszystkich pojazdów samochodowych, w których producent zaleca stosowanie płynu klasy DOT-4.
Używany w systemach hydraulicznych i sprzęgłach samochodowych.
Płyn jest mieszalny z innymi płynami hamulcowymi klasy DOT-4.
Biodegradowalny i nisko toksyczny.
Odpowiada obowiązującym normom międzynarodowym:
FMVSS 116 (DOT-4),
ISO 4925,
SAE J1703
PN-C-40005.
Przy okazji wymiany płynu hamulcowego warto również wymienić płyn w układzie sterowania sprzęgła. Jest taki sam jak w hamulcach i również się starzeje.
Przed wlaniem płynu trzeba upewnić się jaki rodzaj jest w naszym aucie, gdyż nie wolno mieszać różnych płynów (R3 z DOT-4)
UWAGA
Jeśli podczas hamowania wytworzy się wyższa temperatura niż temperatura wrzenia płynu pojawią się korki parowe, które spowodują spadek skuteczności hamulców praktycznie do zera. A temperatura wrzenia obniża się, ponieważ każdy płyn jest higroskopijny (pochłania wilgoć z otoczenia) i nawet niewielka zawartość wody powoduje obniżenie temperatury wrzenia nawet o połowę.
Zapraszamy do zakupów !
W naszej ofercie znajdziecie Państwo wszystko co związane z układem hamulcowym:
przewody hamulcowe:
-sztywne na rurkach miedzianych, miedziano niklowych oraz stalowych
-elastyczne/gumowe zarówno renomowanych Polskich jak i zagranicznych producentów
Elementy do produkcji / regeneracji przewodów:
- końcówki przewodów
- rurki miedziane w metrażu - także na przewody paliwowe
- obcinaki do rur
łączniki
redukcje
trójniki
odpowietrzniki
a także
Praski do produkcji przewodów w kilku wersjach
- proste do zastosowań domowych
po
- zaawansowane zakuwarki dla dużych warsztatów
W naszej ofercie naturalnie znajdziecie Państwo także PŁYN HAMULCOWY
od wersji standardowych, po płyny do zastosowań w samochodach rajdowych.
JAKO JEDNI Z NIELICZNYCH OFERUJEMY PAŃSTWU ZESTAWY PRZEWODÓW DOBIERANE DO DANEGO MODELU SAMOCHODU
- dzięki czemu macie Państwo ułatwioną sprawę w doborze odpowiednich przewodów a zarazem dzięki temu znacznie skraca się termin wyłączenia samochodu z użytkowania na czas wymiany przewodów.
Systematycznie rozbudowujemy bazę danych i poszerzamy ofertę
- w przypadku braku możliwości doboru odpowiedniego zestawu przewodów wg.katalogu dorabiamy przewody na wymiar na wzór starych - należy je jednak uprzednio zdemontować i dostarczyć do naszej siedziby w celu zrobienia pomiarów.