CHOKE & CARB KLEEN
Płyn do czyszczenia automatycznej przepustnicy i gaźnika jest silnie działającym aerozolem przeznaczonym specjalnie do czyszczenia gaźników i ich ruchomych mechanizmów, automatycznych przepustnic, układów wentylacji skrzyni korbowej i przewodów grzewczych. Każdy pojemnik wyposażono w aplikator umożliwiający dotarcie trudno dostępne miejsca.
DZIAŁANIE / SPOSÓB UŻYCIA
Płyn do czyszczenia automatycznej przepustnicy i gaźnika zawiera mieszankę silnie działających organicznych rozpuszczalników, które wybrano z powodu ich zdolności do rozpuszczania żywicy i pokostu. Szybko oczyszcza z pogarszających sprawność silnika zanieczyszczeń, zmniejszając zużycie paliwa i zwiększając elastyczność silnika. Stosowanie polega na włożeniu plastikowego przewodu przez zawór i skierowaniu sprayu do gardzieli gaźnika, po uprzednim zdjęciu filtra. Następnie należy uruchomić silnik i podczas jego pracy spryskać jego wnętrze, a także oczyścić zewnętrzną stronę gaźnika, zwłaszcza ruchome mechanizmy.
Aby oczyścić układ chłodzenia skrzyni korbowej należy odłączyć przewód i rozpylać spray do środka. Przewody grzewcze czyści się przy zimnym silniku, opryskując końcówki wałka. Po 5-10 sekundach poruszaj przeciwwagą w górę i w dół lub w razie potrzeby jeszcze raz rozpyl spray.
PRZEZNACZENIE / UZASADNIENIE UŻYCIA
Kiedy automatyczna przepustnica nie działa prawidłowo, może to spowodować szereg kłopotów: utrudniony rozruch, niemiarowy bieg jałowy, “zalewanie” i duże zużycie paliwa. Przyczyną niemiarowego biegu jałowego są też żywica i pokost w okolicy dolnej płytki przepustnicy. Gaźnik zatkany przez żywicę powoduje zmniejszenie elastyczności silnika i zwiększone zużycie paliwa.
Ważne jest, aby zawór układu chłodzenia skrzyni korbowej miał swobodę ruchu. Jeśli się zatka, efektem będzie nie tylko gaśnięcie silnika i nierównomierny bieg jałowy, ale także w silniku pozostaną produkty spalania i przedmuchu gazów. Może to prowadzić do korozji silnika, złego smarowania i poważnego uszkodzenia silnika.
ZASTOSOWANIE
Aby utrzymać najwyższą skuteczność zaleca się regularne stosowanie. Zawór układu chłodzenia skrzyni korbowej powinien być czyszczony co 1500 km (1000 mil).