"Płeć współczesnej kultury"
pod red. nauk. Marty Zimniak-Hałajko
Publikacja poświęcona jest zagadnieniom kulturowych uwarunkowań płci oraz różnorodnym sposobom patrzenia na role płciowe,definiowane przez współczesną kulturę konsumpcyjną, której centralnym problemem jest – według Autorów, młodych socjologów –ciało, zmysłowy aparat konsumpcji, doświadczający i dostarczający przyjemności.
Marta Zimniak-Hałajko – Wprowadzenie
Anna Kowalska – „Nowe media” a cielesny aspekt naszej tożsamości
Małgorzata Wójcik – Wzory kobiecości w polskiej prasie kobiecej
Anna Kłudczyńska – Obraz mężczyzny w czasopismach kobiecych
Monika Dolińska – James Bond i kobiety. Stereotypowy obraz kobiet i mężczyzn w serii filmów o agencie 007
Wojciech Spoz – Pomiędzy tangiem a techno. Kryzys płci w kulturze współczesnej w kontekście wybranych mechanizmów socjologicznych
Beata Drabik – Współczesny dyskurs feministyczny. Analiza tekstów kwartalnika „Zadra” z lat 2[zasłonięte]003-20
Katarzyna Jordan – Kobieta w mafii sycylijskiej vivarium
Warszawa : Collegium Civitas Press, 2008
356 s. ; 24 cm
Projekt okładki Studio Komar
SERIA Zeszyty Naukowe Collegium Civitas ; 13
ISBN 978-83-[zasłonięte]005-6-1
Stan dobry (ryski na okładce)