Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Pęknięty monolit - polskie kino socrealistyczne

19-01-2012, 22:30
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 37 zł     
Użytkownik paralala
numer aukcji: 2003039999
Miejscowość Toruń
Wyświetleń: 7   
Koniec: 16-01-2012 11:25:21
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


KOSZT PRZESŁANIA

 I . przedpłata na konto
  • 1 książka - priorytet 8,50 zł
  • 2 książki - priorytet 9 zł
  • 3 i więcej - priorytet GRATIS !
                     II. POBRANIE
  • 1 książka - priorytet 15,50 zł
  •                 - ekonom. 12,50 zł
  • 2 książki - priorytet 17,00 zł
  •                 -ekonom. 14,00 zł
  • 3 książkl i więcej - priorytet 19,00 zł
  •                 - ekonom. 16,00 zł
(poczta polska)

KONTA BANKOWE:

47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439


57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236

FORMA:
 

I. wysłanie pozycji po wpłacie na podane konto (przedpłata)
II. wysłanie pozycji z zapłatą przy odbiorze (przesyłka pobraniowa)


Kino polskie wczoraj i dziś

Pęknięty monolit -konteksty polskiego kina socrealistycznego


Piotr Zwierzchowski
wydanie 2005 r.
Format: B5,
 272 stron
Oprawa: Miękka

Opis książki

Polski socrealizm filmowy jest zazwyczaj opisywany jako zjawisko statyczne, jednorodne, stanowiące monolit, podlegające jedynie politycznym przemianom. Stwierdzenie to, aczkolwiek niepozbawione istotnych podstaw, zamazuje faktyczny obraz kina polskiego pierwszej połowy lat 50. Gdyby pozostawić dzisiaj wyłącznie w kręgu odczytań ideologicznych, stanowiłoby to mimo wszystko przyznanie racji ówczesnemu sposobowi patrzenia na teksty kultury, przyjęcie ówczesnych kryteriów oceny dzieła. Nie należy rezygnować z tej perspektywy, która wynika przede wszystkim z wewnętrznego spojrzenia na socrealizm, ponieważ jest ono nieodłączną częścią kultury stalinowskiej.

SPIS TREŚCI

Wstęp

I. Doktryna i twórcza indywidualność
Adaptacja i problem autorstwa w kinie socrealistycznym
...............................   15

Celuloza, neorealizm i kino radzieckie: inspiracja i legitymizacja .....................   44

Celuloza i Pod gwiazdą frygijską-. socrealistyczne filmy
Jerzego Kawalerowicza .......................................................................   64

Ja byłem Szczęsnym. Rozmowa z Jerzym Kawalerowiczem ........................... 104

Przygoda na Mariensztacie, czyli socrealizm, „branża"
i kultura popularna ............................................................................. 119

II. Zmienność i różnorodność

Recepcja kinematografii niemieckich
w piśmiennictwie filmowym 1[zasłonięte]945-19..............................................153

Portret wroga w piśmiennictwie filmowym pierwszej potowy lat 50................ 178

W pięć lat po Wiśle - Narada Filmowa SPATiF-u .......................................... 193

O śmierci w filmie socrealistycznym............................................................210

O źródłowej funkcji Szerokiej drogi .............................................................222

Bibliografia.............................................................................................. 241

indeks nazwisk ........................................................................................254

indeks filmów..........................................................................................263

Nota bibliograficzna..................................................................................269

\ Cracked Monolith. Contexts of Polish Socialist Realist Cinema
(Summary)........................................................................................270