Outsourcing zakłada, że wszelka działalność przedsiębiorstwa nienależąca do jego kluczowej aktywności jest zlecana na zewnątrz. Autor przedstawił w książce:
- outsourcing w świetle współczesnych tendencji w zarządzaniu
- rodzaje i formy outsourcingu
- przesłanki stosowania outsourcingu
- obszary zastosowania outsourcingu
- wpływ outsourcingu na działanie przedsiębiorstwa
- zarządzanie outsourcingiem
- perspektywy rozwoju outsourcingu w krajach rozwiniętych i w Polsce
Książka jest przeznaczona dla wykładowców i studentów zarządzania w wyższych uczelniach różnych typów oraz przedsiębiorców i menedżerów.
Spis treści
Wstęp
Rozdział 1. Outsourcing w świetle współczesnych tendencji zarządzania
1.1. Rozwój kierunków i koncepcji zarządzania w konsekwencji przemian w otoczeniu przedsiębiorstw
1.1.1. Przemiany zachodzące w otoczeniu przedsiębiorstw
1.1.2. Współczesne tendencje w zakresie zarządzania organizacjami gospodarczymi
1.2. Teoretyczne podstawy koncepcji outsourcingu
1.3. Istota i pojęcie outsourcingu
1.4. Podsumowanie
Rozdział 2. Kluczowe aspekty koncepcji outsourcingu
2.1. Rodzaje i formy występowania outsourcingu oraz pojęcia pokrewne
2.2. Przesłanki stosowania outsourcingu
2.3. Obszary zastosowania outsourcingu
2.3.1. Systemy i technologie informatyczne
2.3.2. Produkcja
2.3.3. Logistyka
2.3.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi
2.4. Podsumowanie
Rozdział 3. Wpływ outsourcingu na przedsiębiorstwo oraz proces jego zarządzania
3.1. Wpływ outsourcingu na funkcjonowanie przedsiębiorstwa
3.1.1. Zmiany w zakresie organizacji i zarządzania
3.1.2. Personalny aspekt outsourcingu w przedsiębiorstwie
3.2. Proces zarządzania outsourcingiem
3.2.1. Analiza i ocena sytuacji (etap 1)
3.2.2. Identyfikacja potencjalnych dostawców i ich wybór (etap 2)
3.2.3. Wdrażanie i zarządzanie procesem outsourcingu (etap 3)
3.3. Przyczyny ograniczające efektywność outsourcingu w organizacjach gospodarczych
3.3.1. Ryzyko organizacji
3.3.2. Ryzyko konkurencji
3.3.3. Ryzyko strat własnych
3.4. Podsumowanie
Rozdział 4. Perspektywy rozwoju koncepcji outsourcingu na tle jego stanu i znaczenia w krajach rozwiniętych oraz w Polsce
4.1. Stan i znaczenie outsourcingu w krajach rozwiniętych i w Polsce
4.1.1. Stan, zakres oraz przyczyny wykorzystania outsourcingu w organizacjach gospodarczych
4.1.2. Przyczyny ograniczające efektywność outsourcingu
4.2. Nowe paradygmaty w zarządzaniu przedsiębiorstwami
4.3. Perspektywy rozwoju outsourcingu na rynkach krajów rozwiniętych oraz w Polsce
4.4. Ewolucja outsourcingu w aspekcie nowych uwarunkowań współczesnego zarządzania
Zakończenie
Bibliografia