Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Otwartość na karierę międzynarodową studentów osta

02-07-2014, 8:46
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 35 zł     
Użytkownik kkc32
numer aukcji: 4345230669
Miejscowość gdańsk
Wyświetleń: 4   
Koniec: 02-07-2014 08:40:00

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2013
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Otwartość na karierę międzynarodową studentów ostatnich lat studiów

Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

Autor: Agata Goździewicz 

 


cena: 35,00 zł

 

 

 

 

Problematyka migracji, szczególnie migracji zagranicznych, jest stałym obiektem zainteresowań badaczy z różnych dziedzin nauki, zarówno tych, których przedmiot stanowi opis i analiza liczebności populacji, jak demografia czy geografia, jak i innych nauk społecznych, tj. ekonomii, socjologii, nauk politycznych, historii czy psychologii (Górny, Kaczmarczyk, 2003).

Badania przedstawione w pracy mają charakter kwestionariuszowy, a ich celem jest określenie uwarunkowań otwartości na karierę międzynarodową. Problem pracy dotyczy określenia związków pomiędzy wybranymi zmiennymi osobowościowymi i środowiskowymi (kontekstualnymi) u studentów studiów dziennych IV i V roku a ich otwartością na karierę międzynarodową. Przeprowadzone badania mają dać odpowiedź na pytanie, czy osoby otwarte na karierę międzynarodową prezentują określony zestaw charakterystyk osobowościowych i środowiskowych, który różni je od tych, które są na nią zamknięte. Ponadto podjęto próbę poszukiwań typów studentów w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową.

 

 

 

 

Spis treści
Wstęp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . 11
Rozdział 1
Relacje jednostki i środowiska w cyklu życia jednostki
1.1. Stanowiska i kontrowersje psychologiczne dotyczące
wzajemnej zależności jednostki i środowiska . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
1.2. Osobowość jako zadanie i cel rozwoju jednostki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18
1.2.1. Teorie rozwoju osobowości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18
1.2.2. Rozwój osobowości we wczesnej dorosłości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21
1.2.3. „Wschodząca dorosłość” jako problem rozwoju osobowości
na progu dorosłości (kończenia studiów) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23
1.2.4. Krystalizacja tożsamości jako zadanie rozwojowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
1.3. Środowiskowe konteksty rozwoju jednostki w cyklu życia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27
1.3.1. Środowisko życia jako kontekst rozwoju jednostki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27
1.3.2. Wybrane koncepcje kontekstu rozwoju w psychologii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
1.3.2.1. Koncepcja Wygotskiego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29
1.3.2.2. Koncepcja Bronfenbrennera . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30
1.3.2.3. Koncepcja Horowitz . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32
1.3.2.4. Koncepcja kontekstualizmu Lernera . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
1.3.3. Znaczenie środowiska jako kontekstu rozwoju
w okresie wczesnej dorosłości (kończenia studiów) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
1.3.3.1. Poziomy powiązań między rozwojem a otoczeniem jednostki
w okresie wczesnej dorosłości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
1.3.3.2. Przejście z edukacji do rynku pracy jako podstawowe zadanie
i źródło kryzysu normatywnego w okresie wczesnej dorosłości . . . . . . . . . . . . . 36
1.3.4. Wybrane koncepcje kontekstu jako teorie rozwoju kariery
z perspektywy tranzycji rozwojowej do dorosłości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39
1.3.4.1. Poznawcze podejście do podejmowania decyzji związanych z karierą
według Petersona, Sampsona, Jr., Lenza i Reardona . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39
1.3.4.2. Teoria wyboru zawodu jako dopasowania
jednostki i środowiska według Hollanda . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
1.3.4.3. Teoria odpowiedniości osoba – środowisko według Dawisa . . . . . . . . . . . . . . . 42
1.3.4.4. Teoria life-spanu, life-space’u według Supera . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45
1.3.4.5. Teoria wartości zawodowych i kulturowych według Browna . . . . . . . . . . . . . . . 48
1.3.4.6. Społeczna teoria uczenia się w zakresie podejmowania decyzji
o karierze według Krumboltza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 51
1.3.4.7. Społeczno-poznawcza teoria kariery Lenta, Browna i Hackett . . . . . . . . . . . . . 54
1.3.4.8. Teorie rozwoju kariery jako teorie wyboru ścieżki i stylu życia
(konstruktywistyczna teoria kariery Savickasa) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56
Rozdział 2
Kariera jako problem psychologiczny w cyklu życia
2.1. Pojęcie kariery w psychologii współczesnej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59
2.1.1. Tradycyjne i współczesne pojęcie kariery . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59
2.1.2. Zadanie rozwojowe wyboru kariery jako wyboru zawodu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63
2.1.3. Zadanie życiowe wyboru kariery jako wyboru przestrzeni i koncepcji życia . . . . . . . . . . 65
2.2. Przestrzenny i kulturowy kontekst wyboru kariery . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 65
2.2.1. Kariera krajowa (w wymiarze narodowym)
jako tradycyjna perspektywa tożsamości indywidualnej i społecznej . . . . . . . . . . . . . . . . 66
2.2.2. Kariera międzynarodowa jako forma „kariery bez granic” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67
2.2.2.1. Narodowość i transnarodowość (transnationalism)
jako problem psychologiczny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67
2.2.2.2. Pojęcie kariery bez granic . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72
2.2.2.3. Specyfika karier bez granic w kontekście międzynarodowym . . . . . . . . . . . . . . 73
Rozdział 3
Otwartość na przemieszczenia przestrzenne i (e)migracje jako źródło i skutek
adaptacji do zmian we współczesnych kontekstach rozwoju jednostki
3.1. Otwartość na przemieszczenia przestrzenne
w perspektywie kontekstu rozwoju jednostki dawniej i dzisiaj . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76
3.1.1. Przemieszczenia przestrzenne jako nowa forma przystosowania
w epoce industrialnej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77
3.1.2. Przemieszczenia przestrzenne jako nowa forma przystosowania
w dobie globalizacji pracy i kariery . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78
3.2. Otwartość na przemieszczenia przestrzenne w typologii podróżników . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80
3.3. Otwartość na przemieszczenia z perspektywy czynników indywidualnych . . . . . . . . . . . . . . . 81
3.3.1. Otwartość na przemieszczenia przestrzenne z perspektywy zmiennych
osobowościowych („osobowość migranta”) – badania Bonevy i Frieze . . . . . . . . . . . . . . 82
3.3.2. Otwartość na przemieszczenia przestrzenne
z perspektywy nastawień i oczekiwanych korzyści – badania Tharenou . . . . . . . . . . . . . 85
3.3.3. Otwartość na przemieszczenia przestrzenne z perspektywy
motywacji emigracyjnej jako ekspresji podstawowych
motywacji i wartości – badania Tartakovsky’ego i Schwartza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89
3.4. Otwartość na przemieszczenia przestrzenne
z perspektywy procesu podejmowania decyzji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 91
3.5. Otwartość na przemieszczenia przestrzenne z perspektywy wyboru tożsamości . . . . . . . . . . . 92
3.5.1. Doświadczanie siebie i świadoma adaptacja tożsamości do środowiska . . . . . . . . . . . . . 93
3.5.2. Otwartość a tożsamości możliwe i wielopostaciowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94
3.6. Otwartość na przemieszczenia przestrzenne z perspektywy doświadczania
otoczenia (otwartość a dopasowanie jednostki i środowiska) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95
Rozdział 4
Uwarunkowania otwartości na karierę międzynarodową
u studentów kończących studia
4.1. Koncepcja otwartości na karierę międzynarodową Bańki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97
4.2. Osobowościowe uwarunkowania otwartości na karierę międzynarodową . . . . . . . . . . . . . . . . 98
4.2.1. Styl życia i tożsamość . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98
4.2.2. Wartości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  101
4.2.3. Poczucie samoskuteczności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  104
4.2.4. Poszukiwanie doznań . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  106
4.2.5. Poczucie jakości życia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  108
4.2.6. Lęk . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110
4.2.7. Afekt pozytywny i negatywny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  112
4.3. Kontekstualne/środowiskowe uwarunkowania otwartości
na karierę międzynarodową . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  114
4.3.1. Uwarunkowania kontekstualne dystalne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  114
4.3.1.1. Środowisko rodzinne (postawy rodzinne i status socjoekonomiczny) . . . . . . . . 114
4.3.1.2. Doświadczenia dystalne związane z kontekstem międzynarodowym . . . . . . . .  118
4.3.1.3. Zakorzenienie i przywiązanie do miejsca . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  119
4.3.2. Uwarunkowania kontekstualne proksymalne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  121
4.3.2.1. Wsparcie i więzi społeczne w środowisku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  121
4.3.2.2. Doświadczenia proksymalne związane
z kontekstem międzynarodowym . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  123
4.4. Postrzegane bariery i zachęty w karierze międzynarodowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  123
Rozdział 5
Problem i metody badań
5.1. Problem pracy, pytania i hipotezy badawcze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  125
5.2. Metody zastosowane w pracy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  136
5.2.1. Metody wykorzystane do pomiaru zmiennych osobowościowych . . . . . . . . . . . . . . . . .  136
5.2.1.1. Skala Orientacji Czasowych Preferowanych Stylów Życia A. Bańki . . . . . . . .  136
5.2.1.2. Skala Oceny Wartości P. Olesia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  138
5.2.1.3. Skala Uogólnionej Własnej Skuteczności
R. Schwarzera, M. Jerusalema i Z. Juczyńskiego (GSES) . . . . . . . . . . . . . . . .  139
5.2.1.4. Podskala Poszukiwania Doznań ze Skali Ekstrawertyczności Inwentarza
NEO-PI-R P.T. Costy, Jr. i R.R. McCrae . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  139
5.2.1.5. Drabina Cantrila . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  139
5.2.1.6. Podskala Lęku ze Skali Neurotyczności Inwentarza
NEO-PI-R P.T. Costy, Jr. i R.R. McCrae . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  140
5.2.1.7. Skala Pozytywnego i Negatywnego Afektu
D. Watsona, L.A. Clark i A. Tellegena (PANAS) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  140
5.2.2. Metody wykorzystane do pomiaru
zmiennych kontekstualnych/ środowiskowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  141
5.2.2.1. Obraz Postaw Rodzinnych M. Braun-Gałkowskiej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  142
5.2.2.2. Skala Przywiązania do Miejsca A. Bańki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  142
8 Spis treści
5.2.3. Inwentarz Barier i Zachęt w Karierze Międzynarodowej A. Bańki . . . . . . . . . . . . . . .  142
5.2.4. Skala Otwartości na Karierę Międzynarodową A. Bańki (SOKM) . . . . . . . . . . . . . . .  143
5.3. Procedura badawcza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  143
5.4. Charakterystyka badanych osób . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  144
Rozdział 6
Struktura badanych zmiennych
6.1. Grupowanie wartości – struktura czynnikowa wartości akceptowanych . . . . . . . . . . . . . . . .  146
6.2. Struktura poczucia samoskuteczności – rezultaty analizy czynnikowej . . . . . . . . . . . . . . . . .  149
6.3. Struktura poszukiwania doznań – rezultaty analizy czynnikowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  150
6.4. Struktura lęku – rezultaty analizy czynnikowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  152
6.5. Struktura afektu pozytywnego i negatywnego
wobec perspektywy samodzielnego życia – rezultaty analizy czynnikowej . . . . . . . . . . . . . . .  153
6.6. Grupowanie zachęt – struktura czynnikowa
zachęt indywidualnych i środowiskowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  155
6.7. Grupowanie barier – struktura czynnikowa
barier indywidualnych i środowiskowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  158
6.8. Struktura otwartości na karierę międzynarodową –
rezultaty analizy czynnikowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  161
Rozdział 7
Osobowościowe i kontekstualne/ środowiskowe korelaty
otwartości na karierę międzynarodową
7.1. Osobowościowe korelaty otwartości na karierę międzynarodową . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  164
7.1.1. Orientacje czasowe preferowanych stylów życia
a otwartość na karierę międzynarodową . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  165
7.1.2. Akceptacja wartości a otwartość na karierę międzynarodową . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  167
7.1.3. Poczucie samoskuteczności a otwartość na karierę międzynarodową . . . . . . . . . . . . . .  169
7.1.4. Poszukiwanie doznań a otwartość na karierę międzynarodową . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  170
7.1.5. Poczucie jakości życia a otwartość na karierę międzynarodową . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 172
7.1.6. Lęk a otwartość na karierę międzynarodową . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  173
7.1.7. Afekt pozytywny i negatywny w perspektywie własnego
samodzielnego życia a otwartość na karierę międzynarodową . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  174
7.1.8. Postrzeganie indywidualnych zachęt a otwartość na karierę międzynarodową . . . . . . .  177
7.1.9. Postrzeganie indywidualnych barier a otwartość na karierę międzynarodową . . . . . . . .  179
7.2. Kontekstualne korelaty otwartości na karierę międzynarodową . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  180
7.2.1. Postawy rodzicielskie a otwartość na karierę międzynarodową . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  181
7.2.2. Postrzeganie zachęt środowiskowych a otwartość na karierę międzynarodową . . . . . . .  182
7.2.3. Postrzeganie barier środowiskowych a otwartość na karierę międzynarodową . . . . . . .  183
Rozdział 8
Typy osób w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową
oraz ich osobowościowe i środowiskowe charakterystyki
8.1. Cel i metoda podziału badanych na grupy homogeniczne
pod względem czynników otwartości na karierę międzynarodową . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  186
8.2. Podział na grupy ze względu na wyniki
w czynnikach otwartości na karierę międzynarodową . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  187
8.2.1. Charakterystyka grup . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  187
8.2.2. Zmienne osobowościowe a typy osób
w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 190
8.2.2.1. Orientacje czasowe preferowanych stylów życia a typy osób
w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową . . . . . . . . . . . . . . . .  190
8.2.2.2. Akceptowane wartości a typy osób
w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową . . . . . . . . . . . . . . . .  192
8.2.2.3. Czynniki poczucia samoskuteczności a typy osób
w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową . . . . . . . . . . . . . . . .  194
8.2.2.4. Czynniki poszukiwania doznań a typy osób
w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową . . . . . . . . . . . . . . . .  195
8.2.2.5. Perspektywy czasowe poczucia jakości życia a typy osób
w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową . . . . . . . . . . . . . . . .  195
8.2.2.6. Czynniki lęku a typy osób
w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową . . . . . . . . . . . . . . . .  196
8.2.2.7. Czynniki afektu pozytywnego i negatywnego w perspektywie
samodzielnego życia a typy osób w różnym stopniu
otwartych na karierę międzynarodową . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  197
8.2.2.8. Postrzegane zachęty indywidualne do kariery międzynarodowej
a typy osób w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową . . . . . . .  197
8.2.2.9. Postrzegane bariery indywidualne w karierze międzynarodowej
a typy osób w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową . . . . . . .  200
8.2.3. Zmienne kontekstualne/ środowiskowe
a typy osób w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową . . . . . . . . . . . . .  201
8.2.3.1. Środowiskowe zmienne dystalne
a typy osób w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową . . . . . . .  201
8.2.3.1.1. Postawy rodzicielskie i status socjoekonomiczny a typy osób
w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową . . . . . . . .  201
8.2.3.1.2. Doświadczenia dystalne związane z pracą za granicą a typy osób
w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową . . . . . . . .  204
8.2.3.1.3. Przywiązanie do kraju jako miejsca życia a typy osób
w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową . . . . . . . .  207
8.2.3.2. Środowiskowe zmienne proksymalne a typy osób
w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową . . . . . . . . . . . . . . . .  209
8.2.3.2.1. Posiadane wsparcie i zapotrzebowania na nie a typy osób
w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową . . . . . . . .  209
8.2.3.2.2. Własne doświadczenia proksymalne
związane z pracą za granicą a typy osób
w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową . . . . . . . .  211
8.2.3.2.3. Postrzegane zachęty środowiskowe
do kariery międzynarodowej a typy osób
w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową . . . . . . . .  212
8.2.3.2.4. Postrzegane bariery środowiskowe
w karierze międzynarodowej a typy osób
w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową . . . . . . . .  213
8.2.4. Zmienne socjodemograficzne i geograficzne a typy osób
w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 215
8.2.5. Kompetencje w zakresie języków obcych a typy osób
w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 219
8.2.6. Chęć wyjazdu za granicę i deklaracja długości pobytu a typy osób
w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 221
8.2.7. Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . .  222
Rozdział 9
Dyskusja wyników: psychologiczna charakterystyka
uwarunkowań otwartości na karierę międzynarodową
9.1. Charakterystyka otwartości na karierę międzynarodową . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  227
9.2. Wybrane modele przyczynowe otwartości na karierę międzynarodową . . . . . . . . . . . . . . . . .  228
9.3. Zakres i poziom weryfikacji hipotez badawczych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  237
9.4. Psychologiczna charakterystyka typów osób
w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  247
9.5. Osobowościowe i kontekstualne/ środowiskowe
uwarunkowania otwartości na karierę międzynarodową – próba syntezy . . . . . . . . . . . . . . .  252
9.6. Implikacje wynikające z badań . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . .  254
Zakończenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . .  257
Bibliografia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  259
Aneksy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Spis rycin . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . .  288
Spis tabel . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . .  289

 

 

 

ISBN:[zasłonięte]978-8365-150-5

Rok wydania: 2013

Liczba stron: 292

Format: B5

 


 

 

 

 

Na każdą książkę wystawiamy paragon fiskalny lub fakturę VAT.

 

Książkę można odebrać osobiście w Gdańsku - Ujeścisko

 

Koszt dostawy każdej dodatkowej sztuki to dodatkowo 1,50 zł

 

 

 


 

 

 

 



Otwartość na karierę międzynarodową studentów osta