Tomasz Białoszewski, Robert Latkowski, Jan Osiecki
Ostatni lot. Przyczyny katastrofy smoleńskiej.
Śledztwo dziennikarskie
Strony: 292+24 (wkładka foto), Format: 14x20 cm
Rok wydania: 2010
Wydawnictwo: Prószyński Media
Kategorie: historia, polityka
Oprawa: oprawa broszurowa
Seria: -
Uwagi: defekty magazynowe na okładce i bloku
Kod: B 995926
>> CENNIK WYSYŁEK oraz PROMOCJE - KLIKNIJ TUTAJ <<
>> INNE AUKCJE - KLIKNIJ TUTAJ <<
Materiały do tej książki zbieraliśmy przez kilka miesięcy. Z każdym dniem naszej pracy dochodziliśmy do coraz bardziej zaskakujących wniosków. Eksperci, z którymi rozmawialiśmy, przecierali oczy ze zdumienia, widząc wyniki naszych analiz. I nawet jeśli od razu się z nimi nie godzili, po namyśle przyznawali nam rację.
Na podstawie analiz zebranych informacji udało się nam odtworzyć nie tylko ostatnie chwile lotu prezydenckiego Tu-154 M - śledztwo dziennikarskie doprowadziło nas do zaskakujących odkryć. Jesteśmy w stanie z dużym prawdopodobieństwem nie tylko podać przebieg katastrofy, ale i jej przyczyny.
Jan Osiecki – z wykształcenia socjolog, z zawodu i pasji dziennikarz, od trzynastu lat opisuje kulisy pracy posłów w Sejmie. Relacjonował najważniejsze wydarzenia polityczne m.in. dla „Newsweeka”, Radia PiN, Programu III Polskiego Radia. Jest autorem wywiadu rzeki „Zbigniew Religa. Człowiek z sercem w dłoni”. Wykładowca marketingu politycznego w Wyższej Szkole Promocji.
Tomasz Białoszewski – dziennikarz telewizyjny i radiowy, komentator wydarzeń lotniczych na antenach radiowych i telewizyjnych. W przeszłości związany z Redakcją Programów Wojskowych TVP. Prowadził również główne wydania „Wiadomości”. Zajmował się reportażem i publicystyką, głównie wojskową oraz historyczno-wojenną. Laureat Grand Prix I Międzynarodowego Festiwalu Filmów Wojennych w Budapeszcie za film „Szóstka z chmur”. Współautor serialu lotniczo-historycznego pt. „Na Skrzydłach Ikara”. Laureat lotniczego wyróżnienia „Błękitne Skrzydła”.
Robert Latkowski – pilot wojskowy, pułkownik WP, instruktor klasy mistrzowskiej. Absolwent Oficerskiej Szkoły Lotniczej w Dęblinie i Akademii Sztabu Generalnego Wojska Polskiego w Rembertowie. Służył m.in. w 33. Pułku Lotnictwa Rozpoznania Operacyjnego i w 7. Brygadzie Lotnictwa Rozpoznawczo-Bombowego w Powidłu. Był starszym pilotem, a później dowódcą w 36. Specjalnym Pułku Lotnictwa Transportowego w Warszawie. Od 1999 r. w stanie spoczynku. Legitymuje się nalotem ponad 8700 godzin. Posiada tytuł honorowy i odznakę „Zasłużony Pilot Wojskowy”.
Spis treści
OD AUTORÓW
CZĘŚĆ I. Z dziennika lotów pierwszego dowódcy Tu-154M
1. PASAŻER – ŚMIERTELNE ZAGROŻENIE DLA PILOTA
2. MOJA DROGA DO LATANIA Z VIP-ami
3. NaLOT DOBREJ PRAKTYKI
4. PIERWSZE LOTY Tu-154M
5. HISTORIA Tu-154M nr 101
6. RUSKA TECHNIKA, CZYLI GNIOTSA, NIE ŁAMIOTSA
7. PILOCI W 36. SPLT, CZYLI PROGRAM „PIERWSZA PRACA”
8. SZKOLENIE ZAŁOGI Tu-154M
9. Tu-154M – SAMOLOT PRAWIE BEZAWARYJNY
10. ŻYCIE W RĘKACH MECHANIKÓW
11. PARTYZANTKA Z MALOWANIEM
12. PRZED STARTEM
13. GDY JEST JUŻ ŹLE…
14. ZABEZPIECZENIE LOTU Z VIP-ami
15. DEBIUTY LOTNICZE
16. ŚWIĘTE ZASADY
CZĘŚĆ II. Rozpraszamy smoleńską mgłę
17. OSTATNI LOT Tu-154M
18. SZKOLENIE
19. OBSŁUGA NAZIEMNA – CZYLI MAMY PROBLEM
20. NACISKI „DWORU”
21. KONFLIKT TRAGICZNY NIKOŁAJA KRASNOKUCKIEGO
22. LOT KU ŚMIERCI
23. PRAWDOPODOBNE PRZYCZYNY KATASTROFY SAMOLOTU Tu-154M LUX O NUMERZE 101 W DNIU DZIESIĄTEGO KWIETNIA 2010 ROKU
24. PYTANIA, ZAGADKI I MITY SMOLEŃSKIE
25. STENOGRAM i KOMENTARZ
CZĘŚĆ III. Zapis lotu ku śmierci
PODZIĘKOWANIA