Osoby z upośledzeniem umysłowym w stereotypowym postrzeganiu społecznym
Autor: Maria Chodkowska, Beata Szabała
ISBN[zasłonięte]978-8384-148-8
Wydawnictwo: UMCS, Lublin
Format B5
Liczba stron: 255
Stan: bardzo dobry minus (normalne ślady użytkowania, zakorektorowana dedykacja autorek)
Książka p.t. Osoby z upośledzeniem umysłowym w stereotypowym postrzeganiu społecznym opisuje ważny problem stereotypów dotyczących osób z upośledzeniem umysłowym. Jej znaczenie należy postrzegać w kontekście trendów integracyjnych w edukacji i społecznym współbyciu osób niepełnosprawnych z pełnosprawnymi. Autorki - Maria Chodkowska i Beata Szabała - wnoszą niewątpliwy wkład do teorii pedagogiki specjalnej i socjologii, dostarczając praktykom podstaw do rozwiązań systemowych oraz inspirując innych badaczy problemu do podejmowania kolejnych eksploracji. SPIS TREŚCI 1. Upośledzenie umysłowe w ujęciu teoretycznym 1.1.Ujęcia definicyjno-klasyfikacyjne upośledzenia umysłowego 1.2.Przyczyny i rozmiary upośledzenia umysłowego 1.3.Charakterystyka osób z upośledzeniem umysłowym 1.4.Możliwości edukacyjne osób z upośledzeniem umysłowym 2. Teoretyczne podstawy problematyki stereotypów 2.1.Pojęcie stereotypu i stereotypizacji 2.2.Cechy stereotypu 2.3.Źródła i mechanizmy kształtowania się stereotypów 2.4.Funkcje stereotypów 2.5.Możliwości modyfikaq‘i stereotypów 2.6.Stereotypy dotyczące niepełnosprawności a uprzedzenia do osób niepełnosprawnych 3. Założenia metodologiczne badań własnych 3.1.Uzasadnienie wyboru tematu 3.2.Cel badań i problematyka badawcza 3.3.Metoda i techniki badań 3.4.Dobór i charakterystyka badanych grup 4. Stereotypy o osobach z upośledzeniem umysłowym 4.1.Stereotypy o osobach z upośledzeniem umysłowym w świetle literatury 4.2.Stereotypy młodzieży i dorosłych o osobach z upośledzeniem umysłowym w świetle wyników badań własnych 5. Postawy i ich znaczenie w postrzeganiu osób z upośledzeniem umysłowym poprzez stereotypy 5.1.Postawa jako kategoria analityczna nauk społecznych 5.2.Źródła postaw i mechanizmy ich przekształcania 5.3.Przemiany postaw wobec osób z niepełnosprawnością 5.4.Postawy młodzieży i dorosłych wobec osób niepełnosprawnych w świetle badań własnych 5.5.Postawy młodzieży i dorosłych wobec osób niepełnosprawnych a tendencje do stereotypizacji w postrzeganiu osób z upośledzeniem umysłowym w świetle badań własnych 6. Empatia i jej znacznie w postrzeganiu osób z upośledzeniem umysłowym poprzez stereotypy 6.1.Definicyjne ujęcia empatii 6.2.Empatia a psychospołeczne funkcjonowanie człowieka w kontekście problemów stereotypizacji osób z upośledzeniem umysłowym 6.3.Empatia młodzieży i dorosłych w świetle wyników badań własnych 6.4.Empatia młodzieży i dorosłych a tendenq‘e do stereotypizacji osób z upośledzeniem umysłowym 7. Samoocena i jej znacznie w postrzeganiu osób z upośledzeniem umysłowym poprzez stereotypy 7.1.Pojęcie samooceny i jej rodzaje 7.2.Samoocena a psychospołeczne funkcjonowanie człowieka w kontekście problemów stereotypizacji osób z upośledzeniem umysłowym 7.3.Samoocena młodzieży i dorosłych w świetle wyników badań własnych7.4.Samoocena młodzieży i dorosłych a tendencje do stereotypizacjiosób z upośledzeniem umysłowym 8. Lęk i jego znacznie w postrzeganiu osób z upośledzeniem umysłowym poprzez stereotypy 8.1.Pojęcie, rodzaje i źródła lęku 8.2.Lęk a psychospołeczne funkcjonowanie człowieka w kontekście problemów stereotypizacji osób z upośledzeniem umysłowym 8.3.Lęk młodzieży i dorosłych w świetle wyników badań własnych 8.4.Lęk młodzieży i dorosłych a tendencje do stereotypizacji osób z upośledzeniem umysłowym
Książka p.t. Osoby z upośledzeniem umysłowym w stereotypowym postrzeganiu społecznym opisuje ważny problem stereotypów dotyczących osób z upośledzeniem umysłowym. Jej znaczenie należy postrzegać w kontekście trendów integracyjnych w edukacji i społecznym współbyciu osób niepełnosprawnych z pełnosprawnymi. Autorki - Maria Chodkowska i Beata Szabała - wnoszą niewątpliwy wkład do teorii pedagogiki specjalnej i socjologii, dostarczając praktykom podstaw do rozwiązań systemowych oraz inspirując innych badaczy problemu do podejmowania kolejnych eksploracji.
1. Upośledzenie umysłowe w ujęciu teoretycznym 1.1.Ujęcia definicyjno-klasyfikacyjne upośledzenia umysłowego 1.2.Przyczyny i rozmiary upośledzenia umysłowego 1.3.Charakterystyka osób z upośledzeniem umysłowym 1.4.Możliwości edukacyjne osób z upośledzeniem umysłowym 2. Teoretyczne podstawy problematyki stereotypów 2.1.Pojęcie stereotypu i stereotypizacji 2.2.Cechy stereotypu 2.3.Źródła i mechanizmy kształtowania się stereotypów 2.4.Funkcje stereotypów 2.5.Możliwości modyfikaq‘i stereotypów 2.6.Stereotypy dotyczące niepełnosprawności a uprzedzenia do osób niepełnosprawnych 3. Założenia metodologiczne badań własnych 3.1.Uzasadnienie wyboru tematu 3.2.Cel badań i problematyka badawcza 3.3.Metoda i techniki badań 3.4.Dobór i charakterystyka badanych grup 4. Stereotypy o osobach z upośledzeniem umysłowym 4.1.Stereotypy o osobach z upośledzeniem umysłowym w świetle literatury 4.2.Stereotypy młodzieży i dorosłych o osobach z upośledzeniem umysłowym w świetle wyników badań własnych 5. Postawy i ich znaczenie w postrzeganiu osób z upośledzeniem umysłowym poprzez stereotypy 5.1.Postawa jako kategoria analityczna nauk społecznych 5.2.Źródła postaw i mechanizmy ich przekształcania 5.3.Przemiany postaw wobec osób z niepełnosprawnością 5.4.Postawy młodzieży i dorosłych wobec osób niepełnosprawnych w świetle badań własnych 5.5.Postawy młodzieży i dorosłych wobec osób niepełnosprawnych a tendencje do stereotypizacji w postrzeganiu osób z upośledzeniem umysłowym w świetle badań własnych
6. Empatia i jej znacznie w postrzeganiu osób z upośledzeniem umysłowym poprzez stereotypy 6.1.Definicyjne ujęcia empatii 6.2.Empatia a psychospołeczne funkcjonowanie człowieka w kontekście problemów stereotypizacji osób z upośledzeniem umysłowym 6.3.Empatia młodzieży i dorosłych w świetle wyników badań własnych 6.4.Empatia młodzieży i dorosłych a tendenq‘e do stereotypizacji osób z upośledzeniem umysłowym 7. Samoocena i jej znacznie w postrzeganiu osób z upośledzeniem umysłowym poprzez stereotypy 7.1.Pojęcie samooceny i jej rodzaje 7.2.Samoocena a psychospołeczne funkcjonowanie człowieka w kontekście problemów stereotypizacji osób z upośledzeniem umysłowym 7.3.Samoocena młodzieży i dorosłych w świetle wyników badań własnych7.4.Samoocena młodzieży i dorosłych a tendencje do stereotypizacjiosób z upośledzeniem umysłowym 8. Lęk i jego znacznie w postrzeganiu osób z upośledzeniem umysłowym poprzez stereotypy 8.1.Pojęcie, rodzaje i źródła lęku 8.2.Lęk a psychospołeczne funkcjonowanie człowieka w kontekście problemów stereotypizacji osób z upośledzeniem umysłowym 8.3.Lęk młodzieży i dorosłych w świetle wyników badań własnych 8.4.Lęk młodzieży i dorosłych a tendencje do stereotypizacji osób z upośledzeniem umysłowym
Gorąco zachęcam do licytacji:)