Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Osoby z upośledzeniem umysłowym w stereotypowym po

13-06-2015, 6:28
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 29.99 zł     
Użytkownik cykalmen12345
numer aukcji: 5417270848
Miejscowość Lublin
Wyświetleń: 1   
Koniec: 13-06-2015 06:12:22

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2012
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Osoby z upośledzeniem umysłowym w stereotypowym postrzeganiu społecznym

 

Autor: Maria Chodkowska, Beata Szabała

ISBN[zasłonięte]978-8384-148-8

Wydawnictwo: UMCS, Lublin

Format B5

Liczba stron: 255

Stan: bardzo dobry minus (normalne ślady użytkowania, zakorektorowana dedykacja autorek)

 

 

Książka p.t. Osoby z upośledzeniem umysłowym w stereotypowym postrzeganiu społecznym opisuje ważny problem stereotypów dotyczących osób z upośledzeniem umysłowym. Jej znaczenie należy postrzegać w kontekście trendów integracyjnych w edukacji i społecznym współbyciu osób niepełnosprawnych z pełnosprawnymi. Autorki - Maria Chodkowska i Beata Szabała - wnoszą niewątpliwy wkład do teorii pedagogiki specjalnej i socjologii, dostarczając praktykom podstaw do rozwiązań systemowych oraz inspirując innych badaczy problemu do podejmowania kolejnych eksploracji.




SPIS TREŚCI

1. Upośledzenie umysłowe w ujęciu teoretycznym
1.1.Ujęcia definicyjno-klasyfikacyjne upośledzenia umysłowego
1.2.Przyczyny i rozmiary upośledzenia umysłowego
1.3.Charakterystyka osób z upośledzeniem umysłowym
1.4.Możliwości edukacyjne osób z upośledzeniem umysłowym

2. Teoretyczne podstawy problematyki stereotypów
2.1.Pojęcie stereotypu i stereotypizacji
2.2.Cechy stereotypu
2.3.Źródła i mechanizmy kształtowania się stereotypów
2.4.Funkcje stereotypów
2.5.Możliwości modyfikaq‘i stereotypów
2.6.Stereotypy dotyczące niepełnosprawności a uprzedzenia do osób niepełnosprawnych

3. Założenia metodologiczne badań własnych
3.1.Uzasadnienie wyboru tematu
3.2.Cel badań i problematyka badawcza
3.3.Metoda i techniki badań
3.4.Dobór i charakterystyka badanych grup

4. Stereotypy o osobach z upośledzeniem umysłowym
4.1.Stereotypy o osobach z upośledzeniem umysłowym w świetle literatury
4.2.Stereotypy młodzieży i dorosłych o osobach z upośledzeniem umysłowym w świetle wyników badań własnych

5. Postawy i ich znaczenie w postrzeganiu osób z upośledzeniem umysłowym poprzez stereotypy
5.1.Postawa jako kategoria analityczna nauk społecznych
5.2.Źródła postaw i mechanizmy ich przekształcania
5.3.Przemiany postaw wobec osób z niepełnosprawnością
5.4.Postawy młodzieży i dorosłych wobec osób niepełnosprawnych w świetle badań własnych
5.5.Postawy młodzieży i dorosłych wobec osób niepełnosprawnych a tendencje do stereotypizacji w postrzeganiu osób z upośledzeniem umysłowym w świetle badań własnych


6. Empatia i jej znacznie w postrzeganiu osób z upośledzeniem umysłowym poprzez stereotypy
6.1.Definicyjne ujęcia empatii
6.2.Empatia a psychospołeczne funkcjonowanie człowieka w kontekście problemów stereotypizacji osób z upośledzeniem umysłowym
6.3.Empatia młodzieży i dorosłych w świetle wyników badań własnych
6.4.Empatia młodzieży i dorosłych a tendenq‘e do stereotypizacji osób z upośledzeniem umysłowym

7. Samoocena i jej znacznie w postrzeganiu osób z upośledzeniem umysłowym poprzez stereotypy
7.1.Pojęcie samooceny i jej rodzaje
7.2.Samoocena a psychospołeczne funkcjonowanie człowieka w kontekście problemów stereotypizacji osób z upośledzeniem umysłowym
7.3.Samoocena młodzieży i dorosłych w świetle wyników badań własnych
7.4.Samoocena młodzieży i dorosłych a tendencje do stereotypizacji
osób z upośledzeniem umysłowym

8. Lęk i jego znacznie w postrzeganiu osób z upośledzeniem umysłowym poprzez stereotypy
8.1.Pojęcie, rodzaje i źródła lęku
8.2.Lęk a psychospołeczne funkcjonowanie człowieka w kontekście problemów stereotypizacji osób z upośledzeniem umysłowym
8.3.Lęk młodzieży i dorosłych w świetle wyników badań własnych
8.4.Lęk młodzieży i dorosłych a tendencje do stereotypizacji osób z upośledzeniem umysłowym

 

 

 

Gorąco zachęcam do licytacji:)

 

 

  •