|
|
e-księgarnia antykwariat PARALALA tel.+48 [zasłonięte]692520 [zasłonięte]@poczta.onet.pl
|
|
| KATEGORIE - kliknij i wybierz: |
|
| 47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236
tytułem: nick i nr aukcji
|
|
|
________P O C Z T A _______ I. PRZEDPŁATA NA KONTO:
*1 książka - priorytet 10,00 zł *2 książki - priorytet 11zł *3 i więcej - priorytet GRATIS !
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):
* 1 książka - priorytet - 15,50 zł * 2 książki - ekonomiczna - 14,00 zł - priorytet - 17,00 zł *3 książki i więcej - ekonomiczna - 16,00 zł - priorytet - 19,00 zł ____K U R I E R (DPD)____
I. PRZEDPŁATA NA KONTO: *1 - 3 książek - 18 zł *3 - 10 książek - 22 zł *
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze): * 1- 3 książek 28,00 zł * 3- 10 książek 28,00 zł * |
|
|
|
| |
|
NORMALIZACJA ŚRODOWISKA SPOŁECZNEGO OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ
Autor: AMADEUSZ KRAUSE, SYLWIA NOSARZEWSKA, AGNIESZKA ŻYTA 188 stron format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2010
Z recenzji wydawniczej: Autorzy recenzowanej książki, włączając się w szeroki obszar dyskusji dotyczącej normalizacji środowiska życia osób niepełnosprawnych, koncentrują swoją uwagę teoretyczną i badawczą na dorosłych osobach z niepełnosprawnością intelektualną. Warto docenić ten fakt, gdyż dorosłość osób z niepełnosprawnością intelektualną "upomina się" o naukowe zainteresowanie. Nic więc dziwnego, że pracę tę przyjęłam ze szczególną radością i aprobatą. Po jej przeczytaniu nie mam wątpliwości, że spełnia ona ważny cel: uzasadnia konieczność rozpoczęcia nie tylko dyskusji nad praktycznymi rozwiązaniami w zakresie pomocy dorosłym osobom z niepełnosprawnością intelektualną, ale także szybkich zmian na tym polu. Dodam, że problemowe (przekrojowe) zorientowanie Autorów w korzystaniu z literatury sprawia, że opracowanie może być inspiracją dla wartościowych badań w przyszłości. Zamysł książki zamyka się w trzech częściach, które poprzedzone zostały wprowadzeniem (wraz z ustaleniami metodologicznymi), a zrekapitulowane zakończeniem odsłaniającym iluzje i pułapki społecznej troski. Szeroko zarysowane konteksty życia osób niepełnosprawnych stanową oś części I. W części II uwaga skoncentrowana jest na środowisku instytucjonalnym i rodzinnym. Walorem tego fragmentu pracy jest ukazanie osobistej perspektywy osób z niepełnosprawnością intelektualną. Ta część opracowania powinna jednoznacznie przekonywać wszystkich nieprzekonanych o wadze prowadzenia tego typu badań. Część III zawiera ustalenia badawcze skupiające się na życiu osób z niepełnosprawnością intelektualną w kontekście podstawowych obszarów normalizacji - sytuacji mieszkalnej, zawodowej oraz sytuacji społecznej. (...) Doceniam całość recenzowanej książki i wyrażam przekonanie, że będzie ona budzić zainteresowanie czytelników. Intelektualne intencje, które odczytuję w jej treści, to umacnianie emancypacyjnego nurtu w pedagogice specjalnej, jak i wzbudzanie wielorakich sił, by maksymalnie mógł się realizować potencjał rozwojowy osoby z niepełnosprawnością intelektualną. dr hab. Sławomira Sadowska
Spis treści
Wprowadzenie i wyjaśnienia metodologiczne
Część I Życie osób z niepełnosprawnością intelektualną - podstawowe uzgodnienia teoretyczne
Rozdział 1 Normalizacja życia osób niepełnosprawnych jako podłoże relacji i doświadczeń społecznych osób z niepełnosprawnością intelektualną 1. Koncepcja normalizacji 2. Podstawowy obszar normalizacji - środowisko mieszkalne 3. Praca jako podstawa normalizacji życia i funkcjonowania 4. Normalizacja poprzez miejsce i ofertę spędzania wolnego czasu 5. Ewaluacja koncepcji normalizacyjnej w postulatach szczegółowych 6. Normalizacja jako proces wyjściowy do doświadczania świata i integracji 7. Konsekwencje dla teorii i praktyki
Rozdział 2 Relacje i doświadczenia społeczne dorosłych osób z niepełnosprawnością 1. Jakość życia jako podłoże i wyraz relacji osób niepełnosprawnych 2. Przyczyny i przejawy społecznej marginalizacji osób z niepełnosprawnością 3. Zmiany społecznych nastawień do problematyki niepełnosprawności w Polsce 4. Determinanty relacji społecznych dorosłych osób z niepełnosprawnością- dwadzieścia lat od transformacji
Część II Kształtowanie relacji społecznych osób niepełnosprawnych intelektualnie
Rozdział 3 Doświadczenia osób niepełnosprawnych w środowisku instytucjonalnym 1. Instytucje pomocy i wsparcia dla osób z niepełnosprawnością intelektualną 2. Determinująca rola środowiska instytucjonalnego 3. Autonomia i podmiotowość osoby niepełnosprawnej w ramach pomocy instytucjonalnej 4. Kierunek zmian koncepcji i organizacji placówek edukacyjno-rewalidacyjnych w Polsce 5. Środowisko instytucjonalne w relacjach dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną- analiza jakościowa
Rozdział 4 Rodzina jako miejsce stymulacji w doświadczaniu świata 1. Problemy rodzin dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną - przegląd badań 2. Instytucjonalne wsparcie rodziny 3. Możliwości stymulacji w środowisku rodzinnym 4. Rodzina w relacjach dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną - analiza jakościowa
Część III Niepełnosprawni na terenie Warmii i Mazur - raport z badań sondażowych
Rozdział 5 Charakterystyka badanej populacji
Rozdział 6 Sytuacja demograficzna, ekonomiczna i społeczna badanych oraz ich rodzin
Rozdział 7 Funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością intelektualną w podstawowych obszarach normalizacji 1. Sytuacja mieszkaniowa 2. Sytuacja zawodowa
Rozdział 8 Sytuacja społeczna badanych 1. Życie rodzinne 2. Kontakty interpersonalne 3. Zagospodarowanie czasu wolnego
Zakończenie Niepełnosprawni intelektualnie w systemie opieki wykluczającej - iluzja i pułapki społecznej troski
Bibliografia
| |