|
|
e-księgarnia antykwariat PARALALA tel.+48 [zasłonięte]692520 [zasłonięte]@poczta.onet.pl
|
|
|
|
|
|
KATEGORIE - kliknij i wybierz: |
|
|
|
|
| 47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236
tytułem: nick i nr aukcji
|
|
|
|
|
|
I. PRZEDPŁATA NA KONTO:
*1 książka - priorytet 8,50 zł *2 książki - priorytet 9zł *3 i więcej - priorytet GRATIS !
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):
* 1 książka - ekonomiczna - 12,50 zł - priorytet - 15,50 zł * 2 książki - ekonomiczna - 14,00 zł - priorytet - 17,00 zł *3 książki i więcej - ekonomiczna - 16,00 zł - priorytet - 19,00 zł
|
|
|
|
| |
|
Osobowościowe i Środowiskowe Uwarunkowania Rozwoju Ucznia Zdolnego
tom II
Limont Wiesława, Dreszer Joanna, Cieślikowska Joanna
Rok wydania: 2010 Nr wydania: I Liczba stron: 218
OPIS
We współczesnych koncepcjach uwzględnia się wiele czynników wewnętrznych i zewnętrznych ważnych dla pojawienia się i rozwoju uzdolnień. Wskazuje się w nich na znaczenie odpowiednich cech osobowości, podkreśla się także istotny wpływ na rozwój jednostki: środowiska rodzinnego, szkolnego, rówieśniczego oraz kontekstu społecznego i historyczno-kulturowego. Podawanym przez wielu autorów czynnikiem o istotnym znaczeniu dla rozwoju zdolności jest przypadek. Jest on ważny zarówno dla procesu krystalizowania się uzdolnień kierunkowych, jak również ich rozwoju, ale także ma znaczenie i wpływa na osiąganie sukcesu w życiu. Do czynnika przypadku zaliczane są zarówno zdarzenia i fakty nieobojętne dla rozwoju zdolności, jak również osoby znaczące: nauczyciele, tutorzy i mistrzowie lub osoby przypadkowo spotkane na drodze życia. Jednakże do ważniejszych właściwości osób zdolnych należą te cechy osobowości, które pozwalają na intensywną i długotrwałą pracę związaną z osiąganiem wybranego celu. Ważna jest także umiejętność wybierania odpowiednich strategii postępowania w rozwiązywaniu problemów, które będą korzystne dla nich samych i innych osób. Publikacja zatytułowana Osobowościowe i środowiskowe uwarunkowania rozwoju ucznia zdolnego składa się z dwóch tomów pod tym samym tytułem. Jest ona kontynuacją wcześniejszych opracowań, które spotkały się z dużym zainteresowaniem czytelników*. Tom pierwszy zawiera artykuły związane z problematyką zdolności i twórczości analizowaną z psychologicznego oraz interdyscyplinarnego punktu widzenia. Drugi tom natomiast obejmuje opracowania teoretyków i praktyków zajmujących się edukacją uczniów zdolnych.
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie Część I. Środowiskowy kontekst rozwoju ucznia zdolnego Joanna Cieślikowska, Wiesława Limont - Obraz ucznia zdolnego w potocznych koncepcjach nauczycieli Alina Kalinowska - Osobiste kryteria nauczycieli wczesnej edukacji w procesie klasyfikowania uczniów zdolnych matematycznie - komunikat z badań Teresa Giza - Problemy samokształtowania się uczniów zdolnych Dagna Czerwonka - Środowisko rodzinne dzieci wybitnie zdolnych Małgorzata Sierszeńska-Leraczyk - Rodzinne uwarunkowania zawodowej edukacji muzycznej Marcin Jaworski - Edukacja artystyczna, uczeń zdolny i przemiany kultury współczesnej Część II. Wokół dobrej praktyki szkolnej Beata Dyrda - Edukacyjne oferty w zakresie kształcenia uczniów zdolnych - na przykładzie badanych szkół Monika Jurewicz - Instytucjonalne wspieranie rozwoju uczniów uzdolnionych muzycznie Emilia Kusztelak, Monika Modrzejewska-Świgulska - Postulaty pedagogiki twórczości i zdolności urzeczywistnione - charakterystyka projektu edukacyjnego „Szkoła wspierająca uzdolnienia" Małgorzata Makiewicz - Przykłady twórczych pomysłów uczniów fotografujących obiekty matematyczne Arkadiusz Stańczyk - Osiągnięcia szkolne i naukowe uczniów Gimnazjum i Liceum Akademickiego w Toruniu Izabela Deptuła, Ilona Glatzel - Język polski w Liceum Akademickim w Toruniu. Model kształcenia podstawowego i rozszerzonego Anna Tomczyk-Churska - Magiczna biblioteka, czyli rzecz o zmianie Joanna Jagodzińska-Kwiatkowska, Magdalena Kiełbasiewicz, Ewa Krzyżanowska - Budżet czasu wolnego wychowanków Gimnazjum i Liceum Akademickiego w Toruniu Maja Żądło-Cichoń - Losy uzdolnionych plastycznie absolwentów Gimnazjum i Liceum Akademickiego w Toruniu Noty o autorach |
|