|
"OSOBOWOŚĆ i jej KSZTAŁTOWANIE się w DZIECIŃSTWIE i MŁODOŚCI" , M.PORĘBSKA ; WSiP 1982; seria : "BIBLIOTEKA PSYCHOLOGICZNA" pod redakcją M.PRZETACZNIKOWEJ tom 12 ; stan : minus bdb (stan okładki : db : podniszczona na grzbiecie) ; przesyłka polecona : 9,30 zł.
SPIS TREŚCI:
Wprowadzenie .............................................. 5
Osobowość i jej struktura ..................................... 16 Główne tendencje w ujmowaniu osobowości ................... 16 Koncepcje osobowości w psychologii polskiej ................. 65
Kształtowanie się osobowości — zagadnienia teoretyczne........... 91 Odniesienie człowieka do świata.............................. 94 Świat człowieka i jego znaczenie w procesie rozwoju psychicznego 98 Związki człowieka ze światem................................ 102 Pozycja zajmowana przez człowieka w otoczeniu społecznym ..... 106 Dynamika procesu kształtowania się osobowości ................ 113
Kształtowanie się osobowości na różnych poziomach rozwoju psychicznego ................... 120 Formowanie się biologicznych podstaw psychicznej działalności . . . 122 Wyodrębnienie się przedmiotu i podmiotu oraz pierwsze relacje wzajemne z otoczeniem........... 134 Zajmowanie pozycji w otoczeniu i zabawowa eksploracja bezpośrednio dostępnych zdarzeń w świecie..... 142 Opanowanie świata w wymiarze związków społecznych i znaczeń .. 157 Osiąganie dorosłości — świadomy stosunek do siebie i świata z punktu widzenia wartości poszukiwanych i akceptowanych.......... 177 Nieograniczone perspektywy kształtowania się osobowości, świadome kierowanie swoim postępowaniem ........................ 198
Zaburzenia w procesie kształtowania się osobowości — ich przejawy i uwarunkowania ............. 217 Objawy zaburzeń w procesie kształtowania się osobowości .... 218 Mechanizm powstawania zaburzeń w procesie kształtowania się osobowości..................222
Możliwości sterowania procesem kształtowania się osobowości...... 241 Sterowanie tym procesem — podstawa i zakres oddziaływań...... 241 Sterowanie procesem kształtowania się osobowości przez korygowanie działań dziecka ............. 244 Sterowanie procesem kształtowania się osobowości przez stwarzanie warunków do działania.......... 250
Bibliografia................................................. 262 Źródła rycin................................................. 267 Skorowidz nazwisk ........................................... 268 |
|
|