Oscyloskopy do diagnostyki pojazdowej firmy PICO łączą w sobie wysoką jakość wykonywanych pomiarów, duży bufor próbek oraz bardzo dobrej klasy oprogramowanie, które jest ciągle rozwijane. Producent ma do zaoferowania dwa najnowsze modele serii PicoScope 4000, różniące się tylko ilością kanałów To co wyróżnia oscyloskopy PicoScope 4000 od wszystkich pozostałych, to z pewnością 12-bitowa dokładność, duży bufor próbek oraz wbudowany sprzętowy przetwornik częstotliwość-napięcie, umożliwiający odczyt najnowszych przepływomierzy cyfrowych w formie wykresu napięciowego
|
|
|
<< broszura >> |
|
<< instrukcja >> |
|
Oferujemy wsparcie techniczne
UWAGA: W przypadku badania napięcia pierwotnego na cewce zapłonowej wymagany jest dzielnik 1:20 bądź sonda oscyloskopowa 1:10
Oprogramowanie oscyloskopu jest cały czas unowocześniane i dodawane są nowe funkcje. Upgrade oprogramowania jest całkowicie bezpłatny. Poniżej opcjonalne akcesoria dostępne w ofercie PICO
Jakie czujniki/elementy można badać oscyloskopami PicoScope 4000:
Urządzenie posiada wbudowane przebiegi wzorcowe dla:
Czujników/elementów:
- prądu ładowania
- test diod alternatora
- względnej kompresji silnika diesla i benzynowego (urządzenie umożliwia zbadanie względnej kompresji silnika poprzez podłączenie do akumulatora i zakręcenie silnikiem
- umożliwia pomiar wypadania zapłonu, wahań sprężania silnika
- pomiar sprawności akumulatora, stopnia jego zużycia
- analogowe i cyfrowe czujniki ABS
- czujniki pedału przyśpieszenia ,analogowe i analogowo-cyfrowe
- przepływomierzy typu air vane oraz hot wire
- czujnik wałka: indukcyjny,z efektem halla,pobudzany AC
- czujnik temperatury
- czujnik wału:indukcyjny oraz z efektem halla
- czujnik na rozdzielaczu,indukcyjny i halla
- czujnik ciśnienia Common Rail
- czujnik spalania stukowego
- sond lambda typu zirconia i titania
- czujnik MAP analogowy i cyfrowy
- czujnik prędkości pojazdu
Elementy wykonawcze, także z przebiegami wzorcowymi
- zawór odpowietrzania zbiornika
- EGR
- świece żarowe
- pompka paliwa (pomiar za pomocą sondy prądowej)
- wtryski monowtrysk i wielopunkt,pomiar napięcia i prądu
- wtryski Common rail, także CDi 3
- zawór kontroli wolnych obrotów
- silniczki krokowe wolnych obrotów
- zawory regulacji ilości oraz ciśnienia w systemach common rail
- serwomotory przepustnic
- wentylatory (na chłodnicy)zmiennej prędkości
Elementy zapłonowe, także z przebiegami wzorcowymi
- systemy rozdzielaczowe,pomiar napięcia i prądu oraz wzmacniaczy, pomiar sygnału wyjściowego na kablu zapłonowym
- systemy DIS/wasted spark/EDIS, pomiar napięcia i prądu
- systemy COP (jedna cewka na jeden cylinder),pomiar napięcia pierwotnego,prądu,napięcia wtórnego
Sieci samochodowe z przebiegami wzorcowymi
- CAN (dekodowanie CAN do postaci szesnastkowej)
- FlexRay
- LIN
Poza tym, dekodowanie magistral SPI,i2c,UART
Urządzenie może także mierzyć cyfrowe przepływomierze i przedstawić sygnał w postaci analogowej, żaden inny oscyloskop tego nie potrafi, przykład poniżej http://www.picoauto.com/tutorials/testing-digital-maf-sensors.html
Inne ciekawe funkcje:
- Nakładanie masek na sygnał-pozwala wychwycić nieprawidłowości w sygnale w momencie kiedy przekroczy on zakres maski (zmieni się jego częstotliwość lub napięcie)
- Przedstawiania prądu w Amperach, wszystkie inne oscyloskopy pokazują napięcie otrzymane z sond prądowych
- Autopomiary częstotliwości,napięcia,wypełnienia,RMS,kursorowe pomiary RPM-obrotów silnika na minutę
Parametry :
- Pasmo 20MHz
- Ilość kanałów: model 4223-2 kanały, model 4423-4 kanały
- Próbkowanie 80MS/s
- Pamięć próbek 32M (32 miliony,współdzielona)
- Rozdzielczość przetwornika A/C 12 bitów
- Dokładność 1% (standardowe oscyloskopy mają 3% i więcej)
- Czułość pionowa od 20mV/działkę do 20V/działkę (+-100V w pełnym zakresie)
- Zasilany w pełni z USB
- Interfejs komunikacyjny USB 2.0 lub 1.1
- Impedancja wejsciowa 1MOhm 22pF
- Podstawa czasu 100ns/działkę do 200s/ działkę
- Bufor na 1000 przebiegów
- Minimalne wymagania Windows XP,Vista lub Windows 7
- W zestawie znajduje się oscyloskop i oprogramowanie
W porównaniu do większości oscyloskopów, urządzenia PICO są skonstruowane z myślą o diagnostyce pojazdowej. Posiadają wbudowany przetwornik 12 bitowy (rozbija badany sygnał na 4096 punktów,co daje bardzo dużą dokładność,w porównaniu do oscyloskopów 8-bitowych, które działają na 256 punktach), bardzo dużą pamięć próbek, wynoszącą aż 32000kB (standardowe oscyloskopy maja około 4kB), co umożliwia zapamiętanie bardzo długiego sygnału (2godziny i 46min z próbkowaniem 9900 próbek/s). Do urządzenia dołączane jest bogate oprogramowanie, które można przetestować w wersji demo. Całość tworzy skuteczne narzędzie w walce z usterkami, często bardzo skomplikowanymi w odnalezieniu. Przykładowe zalety oprogramowania to:
- Możliwość powiększania sygnałów ze szczególną dokładnością
- Ustawienia początkowe, które ustawiają parametry oscyloskopu pod dany czujnik, dodatkowo pokazując opis działania, podłączenia oraz przykładowe przebiegi wzorcowe
- Dekodowanie magistral szeregowych I2C, CAN, SPI, RS-232
- Badanie zaawansowanych i szybkich magistral pojazdowych jak chociażby FlexRay
- Bufor na 100 przebiegów, które potem można przeglądać i powiększać
- Odczyt najnowszych przepływomierzy cyfrowych
- Mnogość rodzajów wyzwalania
- Łatwa obsługa, oprogramowanie PL , pliki pomocy PL, Instrukcja PL (do aktualnej wersji PicoScope 6 Automotive)
- Dodatek PicoDiagnostics
- Sprawdzanie kompresji na cylindrach, balansu cylindrów z uwzględnieniem niepalenia, kompresji względnej i zmian tych parametrów
- Test sprawności akumulatora (już nie potrzeba drogich testerów akumulatora)
Wystarczy podłączyć się pod plus i minus akumulatora, po czym wykonać test balansu cylindrów, wykryć niepalenie, sprawdzić stan akumulatora, rozrusznika czy alternatora. PicoDiagnostics jest programem przedstawiającym wszystko w łatwy zrozumiały sposób, za pomocą wykresów.
Jak już wspomniano wcześniej, PicoScope to nie tylko oscyloskop, to zaawansowane narzędzie diagnostyczne zaprojektowane z myślą o diagnostyce pojazdowej. PicoScope może być zakupiony osobno bądź jako część jednego z wielu dostępnych zestawów pomiarowych.
W skład zestawu wchodzi: Oscyloskop, kabel USB oraz oprogramowanie PL, Instrukcja PL
więcej informacji, przykładowych przebiegów, testów, pomiarów i filmów na polskiej stronie producenta www.picoauto.pl
|