Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Organizacja wirtualna. Teoria i praktyka - Najda

28-02-2012, 14:12
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 39.90 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029714571
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 6   
Koniec: 30-01-2012 10:07:14

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2010
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 216
Format: 16x23 cm
Rok wydania: 2010
Oprawa: oprawa broszurowa
ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]64117


Organizacja wirtualna. Teoria i praktyka

Marta Najda-Janoszka

Dynamiczny rozwój przedsiębiorstw w coraz mniejszym stopniu łączy się z inwestycjami w aktywa trwałe firmy. Powstają nowe koncepcje zarządzania przedsiębiorstwem i przedsięwzięciami, a wśród nich organizacja wirtualna. W książce wirtualizacja jest traktowana jako proces dynamicznej rekonfiguracji przedsiębiorstwa realizowany w przestrzeni definiowanej przez trzy podstawowe wymiary: interakcji z klientami, konfiguracji aktywów oraz wiedzy. Odpowiedni poziom wirtualizacji organizacji – specyficzne rozwiązanie organizacyjne kształtujące się jako efekt procesu wirtualizacji – jest uzależniony od stopnia wykorzystania technologii informacyjnej oraz poziomu zaufania pomiędzy uczestnikami sieci.

Poza rdzeniem koncepcji omówiono m.in. obszary ryzyka organizacji wirtualnej, wpływ procesu wirtualizacji na konkurencyjność przedsiębiorstw, ich potencjał zasobowo-kompetencyjny, elastyczność funkcjonowania, a także uwarunkowania efektywności procesu wirtualizacji. Kompleksowe podejście umożliwia wykorzystanie zawartych w książce treści do analizy procesów wirtualizacji w przedsiębiorstwach małych, średnich oraz dużych, reprezentujących branże zarówno wysokich, jak i niskich technologii.


Spis treści:


Wprowadzenie

Rozdział 1. Ewolucja form organizacji systemu zarządzania przedsiębiorstwa

1.1. Obraz przedsiębiorstwa we współczesnej teorii ekonomii

1.2. Przedsiębiorstwo jako system otwarty

1.3. Sieciowe formy organizacji systemu zarządzania

1.4. Organizacja wirtualna pośród nowoczesnych koncepcji zarządzania

Rozdział 2. Model organizacji wirtualnej

2.1. Nurty badawcze organizacji wirtualnej

2.2. Parametry modelu organizacji wirtualnej

2.3. Obszary ryzyka wirtualizacji organizacji przedsiębiorstwa

Rozdział 3. Analiza wpływu wirtualizacji organizacji małego przedsiębiorstwa na jego konkurencyjność – koncepcja badań empirycznych

3.1. Kryteria oceny konkurencyjności małego przedsiębiorstwa

3.2. Metodyka i techniki badawcze

3.3. Dobór i charakterystyka próby badawczej

Rozdział 4. Wirtualizacja organizacji systemu zarządzania przedsiębiorstw
w świetle badań empirycznych

4.1. Definicja poziomu wirtualizacji organizacji badanych przedsiębiorstw

4.2. Ocena poziomu konkurencyjności badanych przedsiębiorstw

4.3. Weryfikacja wpływu procesu wirtualizacji na poziom konkurencyjności badanych przedsiębiorstw

4.4. Znaczenie zaufania i technologii informacyjnej w procesie wirtualizacji przedsiębiorstw

4.5. Analiza i synteza wirtualizacji organizacji systemu zarządzania badanych przedsiębiorstw

4.6. Studium przypadku – Harting KGaA

Rozdział 5. Kierunki zastosowania organizacji wirtualnej we wzroście konkurencyjności małego przedsiębiorstwa w Polsce

5.1. Wpływ wirtualizacji na potencjał zasobowo-kompetencyjny przedsiębiorstwa

5.2. Wpływ wirtualizacji na elastyczność funkcjonowania przedsiębiorstwa

5.3. Uwarunkowania efektywności procesu wirtualizacji

Zakończenie

Bibliografia

Spis rysunków

Spis tabel