Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

ORGANIZACJA PRACY W HOTELARSTWIE hotelarstwo

11-06-2015, 7:18
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 20 zł     
Użytkownik nietylkodlamoli
numer aukcji: 5411520974
Miejscowość Chorzów
Wyświetleń: 2   
Koniec: 11-06-2015 07:26:08

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2008
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

NASZE AUKCJE KOMENTARZE STRONA O MNIE KONTAKT

 


ORGANIZACJA PRACY W HOTELARSTWIE
Podręcznik dla uczniów szkół kształcących w zawodzie technik hotelarstwa
Autorzy: Beata Sawicka Monika Świątkowska Agnieszka Tul-Krzyszczuk Ewa Świstak Beata Bilska Hanna Górska-Warsewicz
 
 

 
 
 

 

Format-AB 2008, stan bdb  (jak nowa), str 474
ISBN[zasłonięte]978-83184-25-2

 


SPIS TREŚCI
1.     Wiadomości wstępne o hotelarstwie
1.1.    Podstawowe pojęcia dotyczące hotelarstwa
1.2.    Historyczny rozwój hotelarstwa w Polsce i na świecie
1.3.    Prekursorzy współczesnego hotelarstwa
1.4.    Polskie organizacje hotelarskie, stowarzyszenia branżowe, samorządy gospodarcze
1.5.    Organizacje hotelarskie na świecie
1.6.    Międzynarodowe i krajowe organizacje turystyczne związane z hotelarstwem w Polsce
2.     Turystyczna baza noclegowa
2.1.    Przepisy Ustawy o usługach turystycznych dotyczące hotelarstwa
2.2.    Klasyfikacja i rodzaje obiektów noclegowych
2.3.    Hotelarstwo jako dział gospodarki
2.3.1. Podstawowe wyniki ekonomiczne branży hotelarskiej
2.3.2. Baza obiektów noclegowych w Polsce
2.3.3.Nakłady inwestycyjne w branży hotelarskiej
2.4.    Kierunki rozwoju hotelarstwa polskiego i światowego
2.4.1. Przesłanki współczesnego rozwoju hotelarstwa - trendy rozwojowe
2.4.2. Kierunki rozwoju budownictwa hotelowego
2.5.    Gestorzy bazy noclegowej .
2.6.    Struktury organizacyjno-funkcjonalne w hotelarstwie: współczesne systemy i sieci hotelowe, grupy markowe .
3.     Standaryzacja obiektów hotelarskich
3.1.    Podstawowe pojęcia
3.2.    Wymagania kategoryzacyjne bazy hotelarskiej
3.3.    Standardy hotelowe
3.4.    Jakość usług i ich pomiar
3.5.    Zastosowanie norm ISO dotyczących jakości usług w obiektach hotelarskich
3.6.    Kontrola jakości żywności - Analiza Ryzyka i Kontrola Punktów Krytycznych (HACCP)
3.7.    Rekomendacja obiektów hotelarskich
4.     Usługi hotelarskie
4.1.    Definicje usługi hotelarskiej
4.2.    Cechy i podział usług hotelarskich
4.3.    Usługi podstawowe i dodatkowe w różnych rodzajach obiektów hotelarskich
4.3.1. Usługi podstawowe odpłatne i nieodpłatne
4.3.2. Zakres usług dodatkowych .
4.3.3. Działalność rekreacyjno-sportowa, rehabilitacyjna, kulturalno-rozrywkowa
4.3.4.Usługi Centrum Biznesu
4.3.5. Usługi obce wykonywane na terenie hotelu
4.3.6.Rezerwy techniczne i funkcjonalne do realizacji nietypowych usług
4.4.    Usługi świadczone w obiektach hotelarskich
4.4.1. Motele
4.4.2. Pensjonaty
4.4.3. Ośrodki wczasowe
4.4.4. Domy wycieczkowe
4.4.5. Schroniska
4.5.    Usługi hotelarskie w środkach transportu
4.5.1. Usługi hotelarskie w transporcie kolejowym
4.5.2. Usług hotelarskie w transporcie lotniczym
4.5.3. Usługi hotelowe w żegludze pasażerskiej .
4.5.4.Usługi hotelarskie w ruchomej bazie noclegowej
4.6.    Usługi hotelarskie w innych rodzajach bazy noclegowej
4.6.1. Sanatoria i obiekty hotelowe uzdrowisk
4.6.2. Stanice wodne
4.6.3. Kwatery prywatne
4.6.4. Wykorzystanie domów akademickich i internatów w okresach turystycznych .
5.     Kultura i etyka w hotelarstwie
5.1.    Podstawowa terminologia z zakresu etyki
5.2.    Kodeks etyki hotelarza
5.3.    Osobowość i kultura osobista
5.3.1. Psychologia osobowości
5.3.2. Kultura osobista
5.4.    Wizerunek pracownika hotelu
5.4.1.Predyspozycje psychofizyczne i dyspozycje intelektualne pracownika
5.4.2.Przyzwyczajenia i nawyki
5.4.3. Sylwetka wzorowego hotelarza
5.5.    Kultura obsługi gości,
5.6.    Ranga społeczna zawodu hotelarza
5.7.    Postępowanie w trudnych i nadzwyczajnych sytuacjach zawodowych
5.7.1. Stosunki międzyludzkie i ich znaczenie w pracy
5.7.2. Wzory zachowań w różnych okolicznościach
5.8.    Rozwiązywanie konfliktów międzyludzkich
5.8.1.Frustracje i depresje, pojęcie stresu organizacyjnego
5.8.2. Konflikty i ich rozwiązywanie
6.     Działalność recepcji .
6.1.    Rola recepcji w obiekcie hotelarskim
6.2.    Wyposażenie techniczne recepcji
6.3.    Przygotowanie stanowisk pracy zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz wymaganiami ergonomii
6.4.    Procedury udzielania pierwszej pomocy osobom poszkodowanym
6.5.    Obowiązki pracowników recepcji. Obsługa gości w parterowej części hotelu
6.6.    Rezerwacja usług hotelarskich
6.7.    Czynności związane z cyklem obsługi gościa w obiekcie hotelarskim. Procedury dotyczące zameldowania (check in) i wymeldowania gości (check out)
6.8.    Dokumentacja recepcji dotycząca kompleksowej obsługi gościa
6.9.    Współpraca recepcji z innymi komórkami organizacyjnymi hotelu
7.      Czystość i porządek w obiekcie hotelarskim
7.1.    Pojęcie, funkcje i rodzaje jednostek mieszkalnych ,
7.2.    Wyposażenie podstawowe i uzupełniające jednostek mieszkalnych
7.3.    Pomieszczenia ogólnego użytku
7.4.    Obowiązki pracowników (housekeeping) związane z utrzymaniem czystości i porządku
7.5.    Rodzaje sprzątania. Procedury sprzątania
7.6.    Systemy pracy
7.7.    Sprzęt, środki i techniki utrzymywania czystości
7.8.    Odpowiedzialność materialna
7.8.1. Odpowiedzialność materialna pracowników
7.8.2. Odpowiedzialność za rzeczy znalezione oraz pozostawione przez gości
7.9.    Przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisów sanitarnych, ochrony przeciwpożarowej oraz ochrony środowiska
7.10.  Współpraca działu utrzymania czystości i porządku z recepcją, pralnią działem technicznym, działem gastronomicznym oraz administracją obiektu hotelarskiego
8.     Usługi gastronomiczne w obiekcie hotelarskim
8.1.    Rodzaje zakładów gastronomicznych w obiektach hotelarskich
8.2.    Rodzaje usług gastronomicznych
8.2.1. Posiłki serwowane przez gastronomię hotelową
8.2.2. Room service i lounge service
8.2.3. Obsługa gastronomiczna imprez poza hotelem
8.3.    Wymagania dotyczące usług gastronomicznych w obiektach hotelarskich .
8.3.1. Funkcjonalność pomieszczeń działu gastronomicznego
8.3.2. Urządzenia i maszyny gastronomiczne .
8.3.3. Organizacja pracy i obowiązki pracowników
8.3.4. Przepisy bhp i ppoż. obowiązujące w dziale gastronomicznym
8.3.5. Wewnętrzna i zewnętrzna kontrola działu gastronomicznego
8.4.    Współpraca hotelowej gastronomii z innymi komórkami organizacyjnymi obiektu hotelarskiego .
9.     Wyposażenie techniczne obiektu hotelarskiego ,
9.1.    Instalacje i urządzenia techniczne w obiektach hotelarskich .
9.1.1. Instalacje i urządzenia techniczne w obiektach hotelarskich .
9.1.2. Zapasowe i rezerwowe źródła energii
9.1.3. Bezpieczeństwo i sprawność techniczna obiektu
9.1.4. Usuwanie awarii i usterek .
9.1.5. Organy nadzoru i kontroli nad wyposażeniem i prawidłową eksploatacją obiektu hotelowego
9.2.    Pralnia hotelowa .
9.3.    Transport wewnętrzny i zewnętrzny
9.3.1. Transport wewnętrzny .
9.3.2. Transport zewnętrzny
9.4.    Przystosowanie obiektu hotelarskiego do potrzeb gości niepełnosprawnych
9.5.    Wewnętrzne i zewnętrzne urządzenia związane z rekreacją wypoczynkiem i sportem
9.5.1. Urządzenia wewnątrz hotelu
9.5.2. Otoczenie, zieleń wokół hotelu
9.5.3.Zewnętrzne urządzenia związane z rekreacją sportem i wypoczynkiem
9.6.   Urządzenia związane z bezpieczeństwem gości: monitorujące, sygnalizacyjno-alarmowe oraz urządzenia i systemy zamykania drzwi .
9.6.1. Bezpieczeństwo gości .
9.6.2. Urządzenia związane z bezpieczeństwem gości
10.   Współpraca obiektów hotelarskich z biurami podróży ,
10.1.  Podstawowe pojęcia z zakresu turystyki
10.2.  Rodzaje umów pomiędzy hotelami a biurami podróży
10.3.  Kodeks postępowania praktycznego
10.4.  Rola informacji turystycznej w obiektach hotelarskich
10.5.  Współpraca obiektów hotelarskich z pilotami wycieczek, przewodnikami turystycznymi oraz przedsiębiorstwami przewozowymi .
11.    Zarządzanie obiektem hotelarskim
11.1.  Style kierowania w hotelarstwie..
11.2.  Formy zarządzania obiektami hotelarskimi.
11.2.1. Praca oraz możliwość poprawy jej wydajności
11.2.2. Współczesne formy zarządzania obiektami hotelarskimi
11.2.3. Znaczenie kultury organizacyjnej w przedsiębiorstwie hotelarskim
11.3.  Schematy organizacyjne obiektów hotelarskich
11.4.  Administracja obiektu hotelarskiego
11.4.1. Organizacja pracy sekretariatu hotelu
11.4.2. Dział ekonomiczny (finansowo-księgowy)
11.4.3. Dział personalny (kadr i szkoleń)
11.4.4. Dział zaopatrzenia
11.4.5. Komórka ds. konserwacji, remontów i inwestycji .
11.4.6. Marketing i reklama
11.4.7. Komórka ds. audytu wewnętrznego i controllingu .
11.4.8. Samodzielni specjaliści
11.5.  Regulamin hotelowy




 

   

 


Zapraszam na inne moje aukcje

 

 

WYSYŁKA DANE FIRMOWE CERTYFIKATY
1.Koszt wysyłki jest zgodny z cennikiem Poczty Polskiej
2.Przy zakupach na kilku aukcjach
proszę o kontakt w celu ustalenia kosztów wysyłki.
3.Odbiór osobisty możliwy od 16 - 20
po ustaleniu terminu odbioru.
Jacek Ciba
Antykwariat internetowy Nie tylko dla moli
Siemianowicka 158/3, 41-503 Chorzów
REGON: 240[zasłonięte]155, NIP: 627[zasłonięte]221-59