Opis książki: Premiera 22 września 2011 r. na Targach CEDE w Poznaniu.
Istotne treści: Zakładanie i prowadzenie gabinetu stomatologicznego, zasady marketingu wewnętrznego (relacje przełożony - załoga, role zespołowe) oraz kreowanie i zarządzanie zespołem.
Książka dla stomatologów zorientowanych na sukces - praktyczna wiedza, której nie uczą na studiach medycznych - wiedza z kluczowych obszarów biznesu, takich jak marketing, obsługa klienta i zarządzanie - sprawdzone metody działania, wiele użytecznych wskazówek, propozycji gotowych rozwiązań i pomysłów.
Dzięki tej lekturze wypracujesz najbardziej optymalne metody zarządzania gabinetem, świadomie i szybko poprawiając swoją efektywność w prowadzeniu biznesu. Dowiesz się jak w Twoim gabinecie wdrożyć rozwiązania, które zwiększą satysfakcję pacjentów i motywację personelu medycznego, nauczysz się identyfikować złe i stosować dobre praktyki rynkowe.
WSTĘP
ROZDZIAŁ I W drodze do własnego gabinetu stomatologicznego
1. Motywacje stomatologów 2. Forma prawno-organizacyjna prowadzonej działalności 2.1. Założenie NZOZ 2.2. Przedsiębiorstwo jednoosobowe 2.3. Spółka osobowa 2.3.1. Spółka cywilna 2.3.2. Spółka jawna 2.3.3. Spółka partnerska 2.3.4. Spółka komandytowa 2.4. Spółki kapitałowe 2.4.1. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością 2.4.2. Spółka akcyjna 2.5. Wybór formy prawno-organizacyjnej 3. Lokalizacja gabinetu 4. Droga przez urzędy 4.1. Okręgowa Izba Lekarska 4.2. Urząd statystyczny 4.3. Urząd skarbowy 4.4. Bank 4.5. ZUS 4.6. Rejestracja w urzędzie wojewódzkim 4.7. Towarzystwo ubezpieczeniowe 5. Podsumowanie
ROZDZIAŁ II Zarządzanie gabinetem stomatologicznym
1. Gabinet jako przedsiębiorstwo 1.1. Istota przedsiębiorstwa 1.2. Zasady działania przedsiębiorstwa 1.3. Otoczenie gabinetu 2. Istota zarządzania 3. Funkcje zarządzania 3.1. Planowanie 3.2. Organizowanie 3.3. Kierowanie 3.4. Kontrolowanie 4. Obszary zarządzania 5. Podsumowanie
ROZDZIAŁ III Kształtowanie zespołu gabinetu stomatologicznego
1. Zarządzanie pracownikami 2. Kształtowanie zasobu ludzkiego gabinetu stomatologicznego 2.1. Planowanie zasobów personelu 2.2. Rekrutacja personelu 2.3. Zatrudnianie pracowników 2.4. Podnoszenie kwalifi kacji pracowników 2.5. Ocena pracowników 3. Satysfakcja pracowników 3.1. Istota satysfakcji 3.2. Polityka motywacji gabinetu 3.3. Wynagradzanie pracowników 3.4. Satysfakcja pracownika w ujęciu praktycznym 4. Podsumowanie
ROZDZIAŁ IV Marketing wewnętrzny w gabinecie stomatologicznym
1. Istota marketingu wewnętrznego w gabinecie dentysty 1.1. Cel i środki marketingu wewnętrznego 1.2. Ochrona przed wypaleniem zawodowym 2. Postawa dentysty-przełożonego wobec pracowników 2.1. Role pracowników w zespole 2.2. Postawa proaktywna i reaktywna stomatologa 2.3. Komunikacja przełożony - pracownik 2.4. Dentysta jako przełożony 2.5. Style kierowania 3. Podsumowanie
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
|