Order of War to strategia stworzona przez studio Wargaming.net. Firma specjalizuje się w tego typu produkcjach i w przeszłości opracowała już między innymi: Massive Assault oraz Galactic Assault: Prisoner of Power.
Latem 1944 roku II Wojna Światowa wkroczyła w swoją prawdopodobnie najważniejszą fazę. Alianci rozpoczęli dwie poważne operacje, które miały odeprzeć siły niemieckie na obu frontach – Zachodnim i Wschodnim. Właśnie o tych wydarzeniach opowiada Order of War, pozwalający graczom wcielić się zarówno w dowódcę armii amerykańskiej (Front Zachodni) oraz niemieckiej (Front Wschodni).
Twórcy przygotowali dwie kampanie opowiadające o powyższych wydarzeniach. W pierwszej walczą ze sobą Amerykanie i Niemcy, a w drugiej Niemcy i Rosjanie. Łącznie otrzymujemy kilkanaście zróżnicowanych misji. Każda z nich rozgrywa się w innym otoczeniu i wymaga zaliczenia odmiennych celów. Poszczególne scenariusze zostały oparte na faktach historycznych i prawdziwych operacjach militarnych z 1944 roku.
Tytuł stawia przede wszystkim na bitwy rozgrywane na ogromną skalę. W potyczkach bierze udział mnóstwo jednostek – oczywiście nad wszystkimi przejmujemy pełną kontrolę. Do naszej dyspozycji oddano nawet tysiąc żołnierzy piechoty jednocześnie, artylerię, dywizje pancerne oraz samoloty.
Ważnym aspektem dzieła jest bardzo widowiskowe podejście do tematu. Chociaż Order of War jest rasową strategią to potyczki wyglądają spektakularnie. Udało się tego dokonać dzięki zastosowaniu zaawansowanej oprawy audiowizualnej oraz dynamicznej kamery, pozwalającej na swobodne dowodzenie jednostkami na ogromnych połaciach terenu. Oprócz kampanii dla jednego gracza autorzy przygotowali również tryb rozgrywki sieciowej (Deathmatch oraz Skirmish).