Książki > Beletrystyka > Fantastyka, Fantasy > Horror, literatura grozy Książki > Literatura > Powieść. Opowiadanie. Scenariusz > Opowiadania i miniatury literackie > Opowiadanie zagraniczne Książki > Beletrystyka > Społeczno-obyczajowa > Romans Książki > Beletrystyka > Sensacja. Thriller. Kryminał > Kryminał. Literatura detektywistyczna
|
|
| | |
| | Notka o Poe (przednie skrzydełko): Edgar Allan Poe (1[zasłonięte]809-18): amerykański poeta, prozaik, krytyk i teoretyk literatury, romantyk. Żołnierz, redaktor, alkoholik, opiumista. Osierocone dziecko aktorów, skazane na ubóstwo przez przybranego ojca. Pasjonat fizyki, kosmologii, kryptografii, Mąż, kochanek. Geniusz. Żył w tych samych latach, co Juliusz Słowacki – i tak jak on, nie doczekał się za życia uznania dla swojej twórczości. Nigdy nie dowiemy się dokładnie, co spowodowało jego śmierć. Wiemy, co zapewniło mu nieśmiertelność: natchnione i kunsztowne wiersze i poematy: Ulalume, Kruk, Uśpiona, Annabel Lee… oraz opowiadania, w których znalazły początek lub wspaniałe rozwinięcie co najmniej trzy nowoczesne konwencje literackie: opowieść kryminalna, opowieść grozy i fantastyka naukowa. Pisał o tragicznych, wyniszczających namiętnościach. Pastiszował opowieści awanturnicze. Tworzył arcyśmieszne groteski. I przerażał: nikt przed nim ani po nim nie pisał o śmierci z taką pasją, lękiem i fascynacją. Zgłębił otchłań ludzkiego umysłu i opisał to, co w niej znalazł: zachwyt, miłość, lęk, żądzę, przerażenie, ciekawość, przekorę, chciwość, okrucieństwo. Niedoceniony w ojczyźnie, już po śmierci rozkochał w sobie europejskich romantyków i dekadentów. Dziś jest pisarzem-legendą, pisarzem-mitem, pisarzem-archetypem; bohaterem prac naukowych, biografii i monografii, kopalnią tematów dla popkultury, źródłem emocji i inspiracji. I nie przestaje być tym, kim był od początku: jednym z najwybitniejszych pisarzy światowej literatury.
Notka o Clarke’u (tylne skrzydełko): Harry Clarke (1[zasłonięte]889-19): irlandzki artysta okresu secesji. Pochodził z rodziny o tradycjach rzemieślniczych i artystycznych, wspólnie z bratem odziedziczył po ojcu pracownię witraży. Autor ponad stu trzydziestu witraży oraz cenionych, wznawianych do dziś ilustracji do książek, między innymi Fausta Goethego, baśni Andersena i Perraulta, poezji Swinburne’a. W 1919 roku po raz pierwszy ukazało się jedno z największych dzieł Clarke’a: ozdobiony jego ilustracjami zbiór opowiadań Edgara Allana Poe Tales of Mystery and Imagination. W Polsce obaj wizjonerzy spotykają się w jednej książce po raz pierwszy.
Notka na tył książki: Oto jedna z najobszerniejszych polskich edycji opowiadań Edgara Allana Poe: trzydzieści siedem utworów w klasycznych przekładach i w unikalnym wyborze, obejmującym teksty niewznawiane od przedwojnia. Są wśród nich piękne i mroczne opowiadania miłosne: Morella, Ligeja, Eleonora; ironiczne moralitety o winie i karze, zbrodni i zemście, okrucieństwie i sumieniu: Bies przewrotności, Czarny kot, Beczka Amontillado, Serce – oskarżycielem; opowieści o zagadkach i tajemnicach świata, życia i śmierci: Złoty żuk, Zabójstwo przy Rue Morgue, Opowieść Artura Gordona Pyma z Nantucket; groteski, makabreski i mistyfikacje. Po raz pierwszy w Polsce ozdobą opowiadań Edgara Allana Poe są wyjątkowe ilustracje wybitnego irlandzkiego artysty, który jak mało kto odczuł ducha jego twórczości: Harry’ego Clarke’a. | | Tytuł: | Opowieści miłosne, śmiertelne i tajemnicze | | Tłumaczenie: | opracowanie, zbiorowe | | Oprawa: | Miękka ze skrzydełkami | | Liczba stron: | 800 | | Rok wydania: | 2010 | | Miejsce: | Poznań | | Numer wydania: | 1 | |
| | | Wydawnictwo: | Vesper | | Nr katalogowy (ISBN): | 978-83-[zasłonięte]-2454-0 978[zasłonięte][zasłonięte]15245 | | Data wydania: | 2[zasłonięte]010-01 |
|
| | | | Waga produktu: | 960 g. | |
| |
| | Klienci którzy kupili ten produkt kupili również | | |
| | Książka | 11,99 zł | | | Książka | 26,99 zł | | | Książka | 35,99 zł | | | Książka | 40,99 zł | | | Książka | 24,99 zł | |
| |
Książka - dokument piśmienniczy myśli ludzkiej, raczej obszerny, w postaci publikacji wielostronicowej o określonej liczbie stron, o charakterze trwałym. Słowo o bardzo wielu pokrewnych znaczeniach. Dzisiejsza postać książki wywodzi się od kodeksu, czyli kartek połączonych grzbietem, które wraz z rozwojem pergaminu zastąpiły poprzednią formę dokumentu piśmienniczego, czyli zwój. Więcej informacji na: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ksi%C4%85%C5%BCka |