|
PRZELEW
1,2,3,4 SZT - 60ZŁ
POBRANIE
1,2,3,4 SZT - 80ZŁ
|
|
|
PHU Top-Gum
ul. Krakowska 226a
43-300 Bielsko Biała
Przelew prosimy dokonywać na poniższy numer konta
SKOK STEFCZYKA
81 7999 [zasłonięte] 9[zasłonięte]9955174 [zasłonięte] 430401
|
|
|
|
WITAM
Oferujemy nowe opony zimowe MICHELIN ALPIN PA2 215/65R15 96H cena za komplet (4szt) 2229zł
DATA PRODUKCJI 2007 ROK
Made in France
Opony są nowe, mają 10-letnią gwarancję, można je odebrać osobiście i zamontować w jednym z naszych serwisów.( usługa płatna )
OPONY ZIMOWE MICHELIN ALPIN PA2
Najnowsza opona Michelin Pilot Alpin jest ukoronowaniem wieloletnich badań i w obecnym czasie prezentuje najwyższy poziom technologiczny, jeśli chodzi o konstrukcję opon zimowych. Podstawowym zadaniem inżynierów pracujących nad Michelin Pilot Alpin było zapewnienie maksymalnie skutecznego hamowania i jak najlepszej sterowności na każdym rodzaju nawierzchni, jaki można spotkać zimą: suchej, mokrej, zaśnieżonej oraz oblodzonej. Michelin Pilot Alpin jest oferowany z indeksem prędkości H (maks. prędkość 210 km/h) oraz V (maks. prędkość 240 km/h) i w zależności od tego różni się budową.
Maksymalną przyczepność na suchej nawierzchni zapewnia w obu odmianach system automatycznie blokujących się lamel dwukierunkowych. W przypadku opon z indeksem prędkości H jest to system BDS (Bi-Directional Sipe), który sprawia, że lamele zazębiają się o siebie i blokują, zarówno w kierunku poprzecznym, jak i wzdłużnym. To oznacza lepszą przyczepność, zarówno przy działaniu na oponę sił kierunkowych występujących w przypadku szybkiej jazdy po zakrętach, jak i kiedy na oponę działa duża siła o kierunku równoległym z osią wzdłużną opony ? w czasie mocnego hamowania.
Możliwość osiągania prędkości rzędu 240 km/h stawia przed konstruktorami opon jeszcze większe wymagania. Dlatego w oponach Michelin Pilot Alpin z indeksem prędkości V zastosowano lamele o bardziej skomplikowanej konstrukcji. System VTS (Variable Thickness Sipe ? Zmienna Szerokość Lamel) gwarantuje automatyczne blokowanie się lamel w kierunku poprzecznym i wzdłużnym oraz odstępy między lamelami rzędu 0,15 mm, przy głębokości lamel rzędu 0,6 mm. Pozwala to na uzyskanie znacznie większej gęstości lamel na tej samej powierzchni oraz na szybsze występowanie efektu ich automatycznego blokowania się. Systemy VTS i BDS działają na podobnej zasadzie, jednak ten pierwszy szybciej reaguje na działanie sił, zarówno wzdłużnych jak i poprzecznych.
System VTS jest zupełną nowością i w oponie Michelin Pilot Alpin zastosowano go po raz pierwszy. Dodatkowo, aby zoptymalizować zachowanie opony na suchej nawierzchni, w przypadku modeli z indeksem prędkości V połączono bloki bieżnika w obszarze czoła opony. To pozwoliło na lepszą stabilizację opony.
Optymalne własności na mokrej i oblodzonej nawierzchni zapewniają rowki oraz kanały o odpowiedniej konstrukcji odprowadzającej wodę, a także specjalne, mikrodeformowalne mieszanki gum bieżnika, które dostosowują się do faktury nawierzchni ? a nawet lód nie jest zupełnie gładki. Nowe mieszanki bieżnika wychwytują również te drobne nierówności. Całkowita długość lamel na całej powierzchni bieżnika została wydłużona1 o 30 do 40 % (w zależności od rozmiaru opony) i wynosi nawet do 32 m (gdyby zsumować długość wszystkich lamel znajdujących się na bieżniku). Wewnętrzne testy Michelin wykazały, że dzięki tym wszystkim innowacjom udało się skrócić drogę hamowania na mokrej nawierzchni1 (z prędkości 80 do 10 km/h) o 3 do 4 % w zależności od indeksu prędkości ? oznacza to, że samochód może zahamować nawet o 2 metry wcześniej. Droga hamowania na lodzie (wewnętrzny test Michelin z prędkości 20 do 5 km/h) została zmniejszona1 odpowiednio o 1 m.
Nowa opona Michelin Pilot Alpin drugiej generacji jest wyjątkowo odporna na aquaplaning (powstawanie warstwy wody między powierzchnią opony, a nawierzchnią powodujące utratę kierowalności). Bieżnik opony w momencie zetknięcia się z warstwą wody zachowuje się jak dziób łodzi wypychając ją na boki opony. Woda, która przedostanie się do bieżnika opony na powierzchni jej styku z nawierzchnią, jest wypychana przez szerokie centralne rowki wzdłużne, następnie przez duże rowki poprzeczne w strefie barkowej oraz liczne dodatkowe kanały. Zaokrąglone krawędzie wszystkich rowków sprzyjają przepływowi wody bez zaburzeń. Usprawnione odprowadzanie wody bez ?turbulencji? wyzwala mniejszą ilość energii, co obniża zużycie paliwa.
Zwiększenie długości lamel w porównaniu z poprzednikiem spowodowało lepszą przyczepność, także na ośnieżonej nawierzchni. Krawędzie klocków bieżnika są ostre, a klocki masywne, aby zapewnić maksymalną przyczepność na śniegu. To oznacza skuteczniejsze hamowanie, lepszą przyczepność na zakrętach, a także ustabilizowane przyspieszenie na śniegu.
Nowa opona Michelin Pilot Alpin oferuje najlepsze parametry jazdy na rynku opon zimowych i jest odpowiedzią na wymagania producentów takich samochodów jak Aston Martin, Audi, BMW, Jaguar, Maserati, Mercedes, Porsche i Volvo. Efektem ?ubocznym? spełnienia wymagań producentów prestiżowych samochodów jest uzyskanie oficjalnej rekomendacji (po raz pierwszy taką rekomendację uzyskała zimowa opona) na pierwsze wyposażenie do następujących modeli samochodów BMW serii 3 (modele Compact 316i, Compact 318i, 320i, 330i, 320d), BMW M3 i VW Passat.
|
|
|
|