Charakterystyka:
Nowoczesna konstrukcja
Mieszanka, która została użyta do budowy bieżnika opony Michelin Energy powstaje w wyniku specjalistycznego procesu, pozwalającego zachować jej jednorodność, przy utrzymaniu interakcji pomiędzy poszczególnymi składnikami. W trosce o środowisko naturalne Michelin Energy nie zawiera olei wysokoaromatycznych, a sadzę w wiązaniach molekularnych niemal całkowicie wyeliminowano na rzecz krzemionki. Zabieg ten przeprowadzono także w celu redukcji oporów toczenia, co przekłada się na oszczędność paliwa.
Wysoki poziom bezpieczeństwa
W oponach Michelin Energy zastosowano również specjalny komponent Durable Security Compound (DSC), który ma poprawiać skuteczność hamowania, poprzez stabilizację właściwości bieżnika, nie tylko wtedy, gdy jest on nowy, ale przez cały czas użytkowania opony. Michelin Energy posiada asymetryczny bieżnik, którego budowa różni się w zależności od rozmiaru.
W wersji 14 calowej znalazło się jedno żebro centralne i dwa kanały wzdłużne, natomiast w wersjach powyżej 15 cali są już dwa żebra i trzy kanały. Owe odmienności konstrukcyjne są uzasadniane koniecznością zoptymalizowania powierzchni styku opony z nawierzchnią. Niezależnie od wersji opon Michelin Energy, kanały wzdłużne mają stanowić efektywny system usuwania wody spod powierzchni opony, poprzez co poprawiać się ma trakcja na mokrej nawierzchni. Natomiast funkcją centralnego żebra jest zapewnianie odpowiedniej przyczepności, niezależnie od warunków.
Cicha praca
Dzięki umieszczonym na nim licznym nacięciom zredukowany został również hałas towarzyszący toczeniu. W budowie wewnętrznej opony Michelin Energy wprowadzono nowy rodzaj opasania. Zastosowanie cieńszych niż zwykle, ale ciasno splecionych linek stalowych ma zwiększać płynność jazdy
|