MICHELIN LATITUDE SPORT 3
Typ: opona letnia.
Bieżnik: asymetryczny – taka rzeźba pozwala na osiąganie bardzo dobrej przyczepności zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni oraz gwarantuje stabilność na zakrętach.
Klasa: premium – opony najwyższej jakości, które charakteryzują się najlepszymi osiągami.
Przeznaczenie: samochody osobowe typu SUV.
Rozmiary: od 17 do 21 cali.
Opona Michelin Latitude Sport 3 to następca modeli z serii Latitude: Michelin Latitude Tour HP, Michelin Latitude Diamaris oraz Michelin Latitude Sport. Najważniejsze 3 cechy tego modelu opony to bezpieczeństwo, trwałość i oszczędność. Pierwsza cecha budowana jest przez bardzo dobre osiągi opony na każdym typie nawierzchni, które wynikają z zastosowania specjalnej mieszanki tworzywa z dodatkiem krzemionki i elastomerów oraz nowoczesnego bieżnika. Dzięki nim opona zawsze zapewnia bezpieczeństwo, a dodatkowo wykazuje mniejsze opory toczenia, a więc pozwala na zaoszczędzenie znacznej ilości paliwa. Bezpieczne podróżowanie w czasie deszczu zapewnia oponie umieszczona w bieżniku duża liczba rowków. Dzięki nim opona dobrze odprowadza wodę i błoto. Kolejnym ważnym elementem opony Michelin Latitude Sport 3 jest karkas (obecny w większości rozmiarów) z dwuwarstwowym opasaniem. Czynnik ten buduje bardzo ważną w przypadków SUV-ów odporność opony na uszkodzenia, a więc przedłuża jej trwałość. Konstrukcja, która również dba o trwałość opony, ale też i jej opory toczenia to nowoczesne lamele o zmiennej szerokości. To właśnie one powodują, że zredukowane jest ryzyko odkształceń klocków bieżnika, które mają wpływ na zwiększenie oporów toczenia.
Ten model opony został przetestowany przez organizacje TÜV SÜD i Dekra. Testy te wykazały, że w porównaniu do poprzednika (Michelin Latitude Sport) opona wykazuje nawet o 2,7 m krótszą drogę hamowania. Co więcej, w trakcie sprawdzianu okazało się, że najmocniejszymi stronami opony Michelin Latitude Sport 3 są dynamika i bezpieczeństwo.
Opona Michelin Latitude Sport 3 otrzymała homologację od producentów najbardziej prestiżowych SUV-ów. Model będzie m.in. montowany w Porsche Macan, ale stanowi też oryginalne wyposażenie w takich samochodach, jak BMW X5 czy Volvo XC90.