Klasa efektywności energetycznej
7 klas, począwszy od G (opona najmniej ekonomiczna ) a skończywszy na A (najbardziej ekonomiczna)
Ekonomiczność może być różna w zależności od pojazdu i warunków jazdy, jednak różnica między klasą G a klasą A dla całego zestawu opon może pozwolić na zmniejszenie zużycia paliwa do 7,5 %* lub więcej w przypadku pojazdów ciężarowych.
Klasa przyczepności na mokrej nawierzchni
7 klas, począwszy od G (najdłuższa droga hamowania) a skończywszy na A (najkrótsza droga hamowania)
Efekt może różnić się w zależności od pojazdu i warunków jazdy, w przypadku pełnego zestawu (4 szt.) identycznych opon klasy G i opon klasy A droga hamowania może być do 30% krótsza (np. dla typowego samochodu osobowego poruszającego się z prędkością80 km/h droga hamowania może być do 18 m krótsza)*.
Klasa hałasu wytwarzanego przez oponę podczas jazdy
Oprócz wartości wytwarzanego hałasu podanego w decybelach dB (A) na piktogramie będzie pokazane czy hałas wytwarzany przez oponę podczas toczenia jest powyżej obowiązkowych dopuszczalnych poziomów hałasu (3 czarne kreski = głośniejsza opona), opona mieszcząca się w przedziale pomiędzy dopuszczalnym poziomem hałasu a wartością o 3dB niższą (2 czarne paski = opona średniej klasy) lub opona znajdująca się w przedziale o 3 dB poniżej dopuszczalnej wartości hałasu (1 czarna kreska = opona o niskiej generacji hałasu). Uwaga: Zewnętrzny hałas generowany podczas toczenia się opony nie odpowiada w całości za cały hałas słyszalny wewnątrz pojazdu.
Źródło: ocena skutków zlecona przez Komisję Europejską SEC(2008)2860
* Przy ocenie dokonanej przy użyciu metod badawczych opisanych w Rozporządzeniu WE 1222/2009