Opona świetnie nadająca się do jazdy po śniegu. Posiada kolce które pozwala na znakomita jazde po śniegu i lodzie. Bieżnik wykonywany jest z trzech rodzajów gumy. rodkowa część bieżnika jest z twardej gumy (to zmniejsza opór toczny i spowalnia zużycie), a jego boki zrobione są z gumy miękkiej, aby zachować przyczepność. Cała opona jest od środka pokryta specjalnie utwardzoną gumą, która zapobiega przebiciu.
Producent: Schwalbe
Model: Winter
Uniwersalna opona zimowa, dzieki rozmieszczeniu kolców po bokach pozwala na jazde zarówno po asfalcie jak i po śniegu i lodzie
Dostepne rozmiary: 635-38B 28x1 1/2
116 kolców o dużej żywotności (wykonane ze stali hartowanej i osadzone w płaszczu ze stali ocynkowanej)
Kevlar®-Guard
67EPI
waga: 925g
kolor: czarna z paskami Reflex
Art.No. 11[zasłonięte]879
Dedykowane dętki: SV-17, AV-17, SV-19, AV-19, SV-19A
Najczęściej zadawane pytania:
1. Czy można używać opon z kolcami również na normalnych drogach ?
ODP: Żadem problem. Chociaż, jeżeli śnieg na drodze leży raczej rzadko, hałas spowodowany przez kolce może przeszkadzać
2. Czy na normalnej drodze nie będziemy się ślizgać w zakrętach ?
ODP: Nie. Kolce wgryzają się również bardzo dobrze w normalne drogi asfaltowe. Nawet szybkie zakręty nie stwarzają problemów.Tylko na bardzo gładkich nawierzchniach np. bruk, przyczepność jest bardzo mała.
3. Czy oponę z kolcami należy dotrzeć ?
ODP: W celu zapewnienia trwałego zamocowania kolców w oponie, należy przejechać najpierw ok. 40 km na drodze asfaltowej. Przy tym należy unikać gwałtownego przyśpieszania i hamowania.
4. Jak długo wytrzymują kolce ?
ODP: Wszystkie kolce w oponach Schwalbe posiadają rdzeń wykonany z ekstremalnie odpornego na zużycie węglika wolframu, dlatego, można na nich przejechać kilka tysięcy km. To normalne, że krawędzie kolców zaokrąglają się, a same kolce wbijają się trochę głębiej w bieżnik opony.