Michelin Primacy Alpin PA3 to nowa opona przeznaczona do komfortowych samochodów, o podwyższonych osiągach takich jak: Mercedesy B, C, E, Volkswagen Touran, czy Renault Laguna.
Michelin Primacy Alpin PA3 to doskonały przykład bezpośredniego wpływu zaawansowanych rozwiązań na nasze bezpieczeństwo. Droga hamowania na mokrej nawierzchni, w stosunku do poprzedniego modelu Pilot Alpin PA2, skróciła się aż o 1,7 m. Tak dobry wynik jest możliwy między innymi dzięki innowacyjnej technologii Helio - compound, która wykorzystuje w mieszance gumowej bieżnika naturalny olej słonecznikowy. Pozwala to na lepszą dystrybucję energii na bieżniku, nawet w niskich temperaturach. W efekcie opona lepiej przylega do nawierzchni mokrej bez straty parametrów na nawierzchni suchej.
Kolejną zaletą Michelin Primacy Alpin PA3 jest zwiększona przyczepność opony na śniegu. W porównaniu do poprzednika nowy model zapewnia o 10% procent lepsze przyspieszenie i poprawę prowadzenia w typowo zimowych warunkach. W Primacy Alpin PA3 zastosowano technologię StabiliGrip, czyli trójwymiarową kombinację dwóch typów lameli: samoblokujących Bi-Directional oraz Variable Geometry. Te pierwsze pozwalają gęściej ponacinanym klockom wgryzać się skutecznie w śnieg i lód, a jednocześnie zapewniają wysoką sztywność bieżnika, dzięki czemu samochód prowadzi się pewnie i precyzyjnie. Z kolei technologia Variable Geometry (lamele o zmiennej geometrii - pofalowane na powierzchni, proste u podstawy) zapewnia większą stabilność przy dużych prędkościach. W porównaniu do modelu Pilot Alpin PA2 nowa opona ma dodatkowo o 27% gęstsze lamele, co oznacza +27% więcej pracujących krawędzi na bieżniku.
Michelin Primacy Alpin PA3 to także krok na przód w kwestiach ekonomicznych. Zmniejszenie oporów toczenia, wpływa na obniżenie zużycia paliwa. W przypadku nowego modelu opór toczenia jest niższy o 7% niż w przypadku Pilot Alpin PA2. Jednocześnie opona zachowała typową dla swojego poprzednika długą żywotność