Asymetryczna opona Fulda EcoControl była opracowana z myślą o aspektach bezpieczeństwa oraz oszczędności, które dla kierowców tego segmentu są kluczowe. Odzwierciedla to nazwa opony. Przedrostek “Eco” podkreśla zalety ekonomiczności, “Control” natomiast odnosi się do cech związanych z bezpieczeństwem.
Dzięki nowej mieszance bieżnika opartej o związki krzemu opona Fulda EcoControl zapewnia krótszą drogę hamowania. W wewnętrznych testach opona EcoControl na mokrych nawierzchniach zatrzymuje się do 60 cm wcześniej niż jej główny konkurent w segmencie i ponad 5.5 m wcześniej niż poprzednik. W porównaniu z głównym konkurentem, EcoControl zapewnia niższy koszt na kilometr, gwarantując zwiększone przebiegi.
Aby zobrazować różnicę podzieliliśmy całkowity koszt 4 opon (1) przez całkowity przebieg różnych opon, wynikający z testów przeprowadzonych przez GTCL (2) . W rezultacie EcoControl daje do 6 centów na 100 kilometrów niższy koszt w porównaniu z głównym konkurentem.
Aby udowodnić niższe opory toczenia opon EcoControl, Fulda zwrociła się do niezależnego niemieckiego instytutu TÜV Süd Automotive w celu dokonania pomiarów oporów toczenia opon znanych producentów. Testy potwierdziły, że opona EcoControl zapewnia do 40% niższe opory toczenia. (3) Biorąc pod uwagę fakt, że 10% niższe opory toczenia przekładają się na ok. 2% oszczędność paliwa, EcoControl pomaga niewątpliwie zaoszczędzić koszty paliwa.
W porównaniu z głównym konkurentem Fulda EcoControl daje oszczędności rzędu 44 centów na 100km. Na dystansie 35.000 km całkowite oszczędności uzyskane przez oponę EcoControl w porównaniu z inną konkurencyjną oponą dają nam kwotę większą niż 175 €.
Dlatego opony Fulda EcoControl zapewniają wyjątkową wartość za atrakcyjną cenę: większe bezpieczeństwo przy niższych kosztach użytkowania!
(1) Koszt kompletu opon z rynku niemieckiego sprzedawanego do klienta ostatecznego w sezonie wiosna 2006 - badania GFK
(2) Wewnętrzne testy porównawcze przeprowadzone przez Centrum Techniczne Goodyear w Luksemburgu. Rozmiar opon 175/65 R14 82T, samochód: VW Polo, Lipiec 2006
(3) TÜV – test oporów toczenia w oparciu o standardy ISO 1864, rozmiar 175/65 R14 82T, ciśnienie: 2.1 bara, obciążenie 380 kg: prędkość 80 km/h.
Korzyści: krótka droga hamowania na mokrych nawierzchniach, wysokie przebiegi, oszczędność paliwa