Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Opona Continental X-King 27,5 x 2,4 drutowana

31-03-2015, 18:41
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 64.99 zł     
Użytkownik pienk
numer aukcji: 5044328580
Miejscowość Zielona Góra
Zostało sztuk: 1000    Wyświetleń: 86   

Dodatkowe informacje:
Typ roweru: MTB (górski)
Typ opony: Drutowana
Marka: Continental
Rozmiar (cale): 27.50 [in]
Szerokość (mm): 60.00 [mm]
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 0.90 [kg]
Waga (gramy): 800 [g]
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

  

OPIS SPRZEDAWANEGO PRODUKTU
Witamy na aukcji sklepu rowerowego - konto "pienk"

Opona Continental X-King

27,5" x 2,4" drutówka

CO[zasłonięte]01008

 

X-King - Najbardziej wszechstronny

X-King przekonuje swoją wszechstronnością. Lekkobieżna opona do rowerów górskich dostosowuje się do każdego terenu. Odznacza się perfekcyjnym utrzymaniem na zakrętach i cichą jazdą. Ponadto oferujebardzo dobrą przyczepność przy dość niskim oporze toczenia, a specjalny profil wspomaga samoczyszczenie. To wszystko czyni z niej doskonałą oponę do zawodów.


Parametry:

Rozmiar: 27,5" x 2,4"

ETRTO: 60-584

Typ: drutówka
Pasek odblaskowy: NIE

Zalecane ciśnienie powietrza: 3,4 BAR (50 PSI)

Maksymalne ciśnienie powietrza: 4,5 BAR (65 PSI)

Gęstość oplotu: 3 warstwy => 84 TPI

Nr katalogowy produktu: [zasłonięte]01008

Średnia waga: 800 g

 

 

Dopasowanie rozmiaru opony do rozmiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe Continental wymiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja Techniczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania rozmiaru, np. 23x700C lub 26 x 2,4 nie podaje jasnych informacji o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy zawsze korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie firma Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten rodzaj obręczy pewniej utrzymuje oponę, szczególnie przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w przypadku obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (wymiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. haczyk) oraz średnicę obręczy (wymiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć za pomocą suwmiarki, mierząc odległość między zakrzywionymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można otrzymać od organizacji ETRTO.

     

 

 

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, trwałość i opór toczenia roweru. Opona może działać prawidłowo tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz objętości i wagi układu rower/rowerzysta, również przeznaczenie opony jest tu istotne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza podany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, zwiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się również małe pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie powoduje, że opona jest bardzo twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy często je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W przypadku stosowania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

 

 

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, koniecznej w procesie ręcznej produkcji. Waga podana w katalogu jest określana podczas stworzenia serii przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, możliwe są odchylenia do 10 % w stosunku do danych katalogowych.

 

 

Co to jest TPI? Konstrukcja osnowy – budowa głównego oplotu.

 

Osnowa jest głównym oplotem wszystkich opon. Konstrukcja osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Firma Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy wykonane z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon dobrze łączy się z kauczukiem i wykazuje dobrą odporność w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o specyficznych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się tkaniny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Bardzo drobny splot tkaniny sprawia, że opona jest elastyczna i chroni osnowę przed przebiciem. Luźny splot tkaniny to większa odporność na przecięcie i większa wytrzymałość opony. Wybór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i zwiększenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia stosowane są różne struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, stosowany w rodzinie opon Plus, a także tkaninowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technicznej. Podawana jest liczba warstw, suma TPI i rodzaj ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy tkaniny 60 TPI z dodatkową ochroną Vectran™ Breaker.

 

Towar nowy, nieużywany.
Wystawiamy paragon lub fakturę VAT.



  
NASZA LOKALIZACJA
Odwiedź nas w sklepie stacjonarnym.

Adres

Rowerek.pl
Al. Wojska Polskiego 86
65-762 Zielona Góra
Budynek "MROWISKO"

Godziny otwarcia

Poniedziałek - piątek w godzinach 10:00 - 18:00

Kontakt:

Zapraszamy