Opona NANKANG WF-1
Informacje ogólne:
Opona NANKANG RODIAC WF-1 to nowoczesna dwuskładnikowa opona radialna do motocykli sportowo-turystycznych na przednią oś.
Radialna, dwuskładnikowa opona motocyklowa nowej generacji z
zastosowaniem technologii pojedyńczego pasa stalowego JLSB (Jointless
Space Belt). Technologia JLSB wzmacnia konstrukcję opony, stabilizuje
jej kształt, kontroluje i poprawiają rozkład temperatury w mieszance
opony. Ma to znaczący wpływ na poprawę parametrów jezdnych, takich jak
przyczepność, tłumienie drgań, trakcja i stabilność w czasie dynamicznej
jazdy. Nankang jako pierwszy tajwański producent opon zastosował tę
technologię w radialnych oponach motocyklowych. W porównaniu do
konstrukcji w oparciu o włókna aramidowe czy inne, konstrukcja w oparciu
o pas stalowy JLSB wykazuje większą sztywność i stabilność, kontrolę
temperatury i wysoką odporność mechaniczną, w tym dużą odporność na
różnego rodzaju uszkodzenia np. przebicia, przez co jest bardziej
bezpieczna.
Konstrukcja i struktura opony:
40% powierzchni bieżnika opony przedniej - po 20% z każdej strony,
wykonane jest z miękkiej, bardzo przyczepnej mieszanki. To właśnie ta
część bieżnika opony styka się w zakrętach z podłożem i musi pewnie
trzymać. Z kolei rozdzielająca obie strefy miękkiej, bardzo przyczepnej
mieszanki, centralna część bieżnika (60%), wykorzystywana przy jeździe
na wprost jest wykonana z twardszej mieszanki o zwiększonej odporności
na zużycie, podwyższającej sztywność, stabilność i wytrzymałość, a także
trwałość i żywotność opony.
Dwuskładnikowa Mieszanka:
O NANKANG:
Nankang Rubber Tire Corp..Ltd powstała w roku 1959 na Tajwanie. To
uznany producent opon motocyklowych, samochodowych, a także opon
lotniczych. Jako pierwszy tajwański producent NANKANG w 1974 roku
zastosowała opasanie stalowe, w radialnych oponach do samochodów
osobowych. W roku 1980 rozpoczęto produkcję opon do aut ciężarowych i
autobusów. Firma Nankang rozszerzyła swoją ofertę także o ogumienie do
branży lotniczej m.in. dla lotnictwa sił powietrznych
Tajwanu.
Przekonaj się o korzyściach dla Ciebie:
1. Dodatkowa stabilność w zakrętach - dzięki specjalnie nowo
zaprojektowanemu wzorowi bieżnika przedniej opony.
2. Lepsze trzymanie na mokrym, odporność na aquaplaning przy jeszcze
większych prędkościach - bo dodatkowy, środkowy rowek wraz z bocznymi
rowkami w kształcie litery V lepiej odprowadzają wodę poza powierzchnię
styku opony z podłożem.
3. Przyczepność przy szybkiej jeździe - nowocześnie zaprojektowany,
kompaktowy bieżnik pozostawia więcej miejsca na niezakłócony kontakt
opony z podłożem, jednocześnie pilnując parametrów bezpieczeństwa w
jeździe po mokrej nawierzchni.
4. Mocne trzymanie w zakrętach - dwuskładnikowa mieszanka gumy sprawia,
że mocno pochylona opona styka się z podłożem miękką, bardziej
przyczepną mieszanką. Dodatkowo lepszemu trzymaniu sprzyja odpowiednio
dobrany kształt opony i jej powierzchni styku z drogą.
5. Dłuższe życie opon bez utraty parametrów - twardsza mieszanka użyta w
środkowej części bieżnika przedniej opony jest bardziej odporna na
zużycie, wydłuża przebieg opony i dodatkowo stabilizuje ich konstrukcję.
W oponach motocyklowych NANKANG jako pierwszy tajwański producent
zastosował z powodzeniem innowacyjną technologię stalowego oplotu tzw.
JLSB (Jointless Space Belt) w radialnych oponach motocyklowych.