Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Opisywanie rozwijanie i testowanie znajomości NOWA

09-02-2014, 0:05
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 15 zł     
Użytkownik Rajska_Chwila
numer aukcji: 3931035949
Miejscowość Kościan
Wyświetleń: 1   
Koniec: 09-02-2014 00:10:20

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 0.33 [kg]
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2004
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
Zestaw: sama książka
Przeznaczenie: dla dorosłych
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

WITAMY NA AUKCJI!

TYTUŁ: Opisywanie, rozwijanie i testowanie znajomości języka polskiego jako obcego. Materiały z konferencji sekcji glottodydaktycznej Stowarzyszenia "BRISTOL" polskich i zagranicznych nauczycieli kultury polskiej i języka polskiego jako obcego
AUTOR: Anna Seretny, Waldemar Martyniuk, Ewa Lipińska

PRZEKŁAD: -
WYDAWNICTWO: Universitas
ROK WYDANIA: 2004
STRON: 168
FORMAT: 235x155mm
OKŁADKA: miękka
ISBN: 83-[zasłonięte]-0238-2
DODATKI: -
SERIA: -
STAN: bardzo dobry- (przybrudzona okładka), nowa i nieużywana.

W niniejszym zbiorze prezentujemy wybór tekstów referatów wygłoszonych podczas międzynarodowej konferencji zorganizowanej przez Sekcję Glottodydaktyczną Stowarzyszenia „Bristol" Polskich i Zagranicznych Nauczycieli Kultury Polskiej i Języka Polskiego jako Obcego. W konferencji, zorganizowanej wspólnym wysiłkiem członków Sekcji - pracowników Katedry Języka Polskiego jako Obcego Instytutu Studiów Polonijnych i Etnicznych UJ oraz Studium Języków Obcych Politechniki Wrocławskiej, wzięli udział referenci z Polski, Rosji i Chorwacji. W swoich wystąpieniach (15 referatów, 6 prezentacji warsztatowych) odnosili się oni do praktyki nauczania języka polskiego jako obcego w swoich środowiskach, ze zwróceniem specjalnej uwagi na kwestię testowania biegłości językowej. Tematyka większości referatów i wszystkich prezentacji warsztatowych wiązała się z pracami przygotowawczymi, których celem jest uruchomienie systemu standardowych egzaminów sprawdzających znajomość języka polskiego jako obcego. Prace te prowadzone były od 1999 roku pod kierunkiem specjalnie do tego celu powołanej Komisji ds. Certyfikacji Znajomości Języka Polskiego jako Obcego Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu. Okres przygotowań do uruchomienia systemu certyfikacji dobiegł właśnie końca - utworzona została Państwowa Komisja Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego, powstały zestawy właściwych testów certyfikatowych, a pierwsze egzaminy odbędą się w połowie 2004 roku. Niniejsza publikacja stanowi zatem w pewnej swojej części dokumentację wspólnego wysiłku wielu polskich i zagranicznych specjalistów na rzecz standaryzacji, a co za tym idzie poprawy jakości nauczania i testowania znajomości języka polskiego jako obcego.


SPIS RZECZY

Waldemar Martyniuk Wstęp
CZĘŚĆ I OPISYWANIE I ROZIWJANIE BIEGŁOŚCI W JĘZYKU POLSKIM JAKO OBCYM
Waldemar Martyniuk Breakthrough Polish - projekt opisu najniższego poziomu zaawansowania w języku polskim jako obcym
Anna Trębska-Kerntopf Aforyzm (miniatura literacka) w aspekcie nauczania języka polskiego jako obcego
Bożena Krawiec Wykorzystanie komunikatów pisemnych i ustnych w rozwijaniu sprawności rozumienia
Grażyna Przechodzka Ćwiczenia translacyjne jako jedna z technik wspomagających nauczanie języka polskiego jako obcego
CZĘŚĆ II TESTOWANIE ZNAJOMOŚCI JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO
Anna Seretny Testy językowe i ich rodzaje. Kryteria poprawności testu językowego
Dantuta Gałyga Rzetelność i trafność pomiaru dydaktycznego na wybranych przykładach testów
Jan Mazur Testowanie znajomości języka polskiego jako obcego na egzaminach wstępnych na Wschodzie. Doświadczenia i perspektywy
Justyna Gładyś Trudności i perspektywy testowania języka polskiego jako obcego w środowisku rosyjskojęzycznym
CZĘŚĆ III ANALIZA BŁĘDÓW JĘZYKOWYCH
Anna Dąbrowska Najczęstsze błędy popełniane przez cudzoziemców uczących się języka polskiego jako obcego
Olga Szapkina Testowanie poprawności gramatycznej na poziomie średnio zaawansowanym
CZĘŚĆ IV VARIA
Ewa Lipińska Niewerbalne środki przekazu w nauczaniu i organizacji egzaminów
Marian Górecki, Joanna Kozieja-Ruta, Małgorzata Stawska Pierwsze spotkanie - internetowy, multimedialny kurs języka polskiego dla cudzoziemców (poziom progowy)



POLECAMY!

ZAPRASZAMY NA POZOSTAŁE AUKCJE!

PRZED ZALICYTOWANIEM KONIECZNIE PRZECZYTAJ „O MNIE”!