Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Opisywanie, rozwijanie i testowanie znajomości

19-01-2012, 18:29
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 37.80 zł     
Użytkownik poltax
numer aukcji: 2041482355
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 7   
Koniec: 19-01-2012 18:29:33

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Rok wydania (xxxx): 2004
Język: polski
Zestaw: sama książka
Przeznaczenie: do liceum, dla dorosłych,
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Opisywanie, rozwijanie i testowanie znajomości języka polskiego jako obcego

Autor: Ewa Lipińska, Waldemar Martyniuk, Anna Seretny
Wydawca: Universitas
ISBN: 83-[zasłonięte]-0238-2
Rok wydania: 2004
Ilość stron: 168
Oprawa: miękka
Format: 17,6 x 25,0

Wysyłka w ciągu 3-5 dni


EAN: 978[zasłonięte][zasłonięte]42023


Materiały z konferencji sekcji glottodydaktycznej Stowarzyszenia "BRISTOL" polskich i zagranicznych nauczycieli kultury polskiej i języka polskiego jako obcego


SPIS TREŚCI:

Wstęp
Waldemar Martyniuk

CZĘŚĆ I
OPISYWANIE I ROZIWJANIE BIEGŁOŚCI W JĘZYKU POLSKIM JAKO OBCYM

Waldemar martyniuk
Breakthrough Polish - projekt opisu najniższego poziomu zaawansowania w języku polskim jako obcym

Anna Trębska-Kerntopf
Aforyzm (miniatura literacka) w aspekcie nauczania języka polskiego jako obcego

Bożena Krawiec
Wykorzystanie komunikatów pisemnych i ustnych w rozwijaniu sprawności rozumienia

Grażyna Przechodzka
Ćwiczenia translacyjne jako jedna z technik wspomagających nauczanie języka polskiego jako obcego

CZĘŚĆ II
TESTOWANIE ZNAJOMOŚCI JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO

Anna Seretny
Testy językowe i ich rodzaje. Kryteria popraności testu językowego

Dantuta Gałyga
Rzetelność i tranfość pomiaru dydaktycznego na wybranych przykładach testów

Jan Mazur
testowanie znajomości języka polskiego jako obcego na egzaminach wstępnych nw Wschodzie. Doświadczenia i perspektywy

Justyna Gładyś
Trudności i perspektywy testowania języka polskiego jako obcego w środowisku rosyjskojęzycznym

CZĘŚĆ III
ANALIZA BŁĘDÓW JĘZYKOWYCH

Anna Dąbrowska
Najczęstsze błędy popełniane przez cudzoziemców uczących się języka polskiego jako obcego

Olga Szapkina
Testowanie poprawności gramatycznej na poziomie średnio zaawansowanym

CZĘŚĆ IV
VARIA

Ewa Lipińska
Niewerbalne środki przekazu w nauczaniu i organizacji egzaminów

Marian Górecki, Joanna Kozieja-Ruta, Małgorzata Stawska
Pierwsze spotkanie - internetowy, multimedialny kurs języka polskiego dla cudzoziemców (poziom progowy)

Wstęp
W niniejszym zbiorze prezentujemy wybór tekstów referatów wygłoszonych podczas międzynarodowej konferencji zorganizowanej przez Sekcję Glottodydaktyczną Stowarzyszenia „Bristol" Polskich i Zagranicznych Nauczycieli Kultury Polskiej i Języka Polskiego jako Obcego. W konferencji, zorganizowanej wspólnym wysiłkiem członków Sekcji - pracowników Katedry Języka Polskiego jako Obcego Instytutu Studiów Polonijnych i Etnicznych UJ oraz Studium Języków Obcych Politechniki Wrocławskiej, wzięli udział referenci z Polski, Rosji i Chorwacji. W swoich wystąpieniach (15 referatów, 6 prezentacji warsztatowych) odnosili się oni do praktyki nauczania języka polskiego jako obcego w swoich środowiskach, ze zwróceniem specjalnej uwagi na kwestię testowania biegłości językowej. Tematyka większości referatów i wszystkich prezentacji warsztatowych wiązała się z pracami przygotowawczymi, których celem jest uruchomienie systemu standardowych egzaminów sprawdzających znajomość języka polskiego jako obcego. Prace te prowadzone były od 1999 roku pod kierunkiem specjalnie do tego celu powołanej Komisji ds. Certyfikacji Znajomości Języka Polskiego jako Obcego Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu. Okres przygotowań do uruchomienia systemu certyfikacji dobiegł właśnie końca - utworzona została Państwowa Komisja Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego, powstały zestawy właściwych testów certyfikatowych, a pierwsze egzaminy odbędą się w połowie 2004 roku. Niniejsza publikacja stanowi zatem w pewnej swojej części dokumentację wspólnego wysiłku wielu polskich i zagranicznych specjalistów na rzecz standaryzacji, a co za tym idzie poprawy jakości nauczania i testowania znajomości języka polskiego jako obcego.

Waldemar Martyniuk
Przewodniczący Sekcji Glottodydaktycznej Stowarzyszenia „Bristol"

Opisywanie, rozwijanie i testowanie znajomości