Sprzedam OPEL Calibra Turbo 4x4.
Rok: 1992
VIN samochodu to oryginalna wersja turbo 4x4.
Silnik:
- 2.0 16V z fabryczną turbosprężarką KKK16
W 2010 roku przeszedł remont:
WAŁ: oryginał z c20let, nominał
PANEWKI GŁÓWNE: Mahle, nominały
PANEWKI KORBOWODOWE: Mahle, nominały, z nawiercanym otworem pod kute korby
KORBOWODY: S.P.M. 17P, kute
TŁOKI: Wossner, 86,50mm, kute (pasowanie 0.08mm) obniżenie kompresji: 8,5:1 (w oryginale 9,0:1)
USZCZELKA POD GŁOWICE: Cometic .051’’
ŚRUBY PODPORY WAŁU: ARP
ŚRUBY KORBOWODÓW: ARP
SZPILKI GŁOWICY: ARP
GŁOWICA: Coscast (pełen remont, zawory GM, sprężynki GM, popychacze AEL Federal Mogul, wałki GM /ssący: ,wydechowy:/ )
POMPA OLEJU: oryginał GM, nowa
ROZRZĄD: Pompa wody SKF, rolki INA, pasek GATES
UKŁAD ZAPŁONOWY: Rozdzielacz BOSCH, palec rozdzielacza BOSCH, świece BOSCH Platin, kable WN BOSCH (kolejna wymiana kabli była w 2014 roku)
Kilka nowych czujników:
Czujnik stukowy BOSCH,
Silniczek jałowych obrotów BOSCH
Sonda lambda BOSCH
Wieksze wtryskiwacze BOSCH (uzywane)
W ECU faza II (zrobiona przez Martiniego)
Układ wydechowy:
Uniwersalny tłumik środkowy i końcowy „Płuciennik”
Sprzęgło:
Nowy komplet SACHS RACE – 4-ro łopatkowy spiek, mocniejszy docisk i nowe łożysko – wszystko założone w 2012 roku na odelżone koło zamachowe.
Skrzynia biegów:
F28 ze szpera ala Phantom Grip
Short shifter
Napęd 4x4:
Fabryczny z tylnym mostem z fabryczną szpera od Omegi A.
Skrzynka 4x4 i most po przeglądzie. Wał z nowymi podporami i łożyskami – wyważony. Założony nowy przegub z nową osłona - oryginał GM
Napęd odłączany po zaciągnięciu hamulca ręcznego.
Hamulce:
Fabryczne w bardzo fajnym stanie – tylne tarcze GM założone w 2011, nowe przewody hamulcowe tylne (2014rok)
Zawieszenie:
Sprężyny fabryczna wysokość
Amortyzatory Bilstein (czarne)
Poliuretany na tylnej belce, tylnych wahaczach reszta gum z tyłu nowa (2014 rok), na przodzie nowe kompletne wahacze TRW, końcówki drążków, łozyska kół – cały przód 2010 rok
Nadwozie:
Śladowe ilości rdzy, wymieniane progi i tylne reperaturki, kolor zgodny z oryginałem E266.
Poprawienie konserwacji w 2014roku
Wnętrze:
Czarna skóra, czarna podsufitka
Minusy samochodu:
Turbosprężarka cieknie
Fabryczne światła świecą beznadziejnie
Fotel kierowcy połamany
Prawe drzwi mają luz na zawiasie
Przednie błotniki mają delikatne uszkodzenie lakieru, dach małe dwa wgniecenia a szyba przednia jest nieoryginalna – skutki otwarcia się maski w czasie jazdy
Uszczelki drzwi nie są szczelne, kropelki wody dostają się do środka – dlatego auto jest zawsze pod wiatą lub plandeką
Słabe amory
Słaby układ wydechowy (jest szczelny ale żeby pasowął do reszty powinien być z nierdzewki)
Słaby akumulator zimą – w lato jest jeszcze ok.
I pewnie wiele innych które teraz nie przychodza mi do głowy.
Wyposażenie:
Centralny z pilotem,
ABS,
Komputer pokładowy (nie działa, popsułem wyswietlacz)
Elektrycznie sterowane lusterka
Elektrycznie grzane lusterka
Zabudowane radio CB z anteną dachową SIRCO (jedna antena do CB i radia)
Zegary: BOOT, EGT, ciśnienie oleju, temperatura oleju, temperatura oleju skrzynki 4x4
Koła letnie to fabryczne 16’ ze średnimi oponami
Koła zimowe stalowki 15’ z ładnymi oponami po jednym sezonie
Przegląd techniczny do grudnia 2015 roku, a OC do stycznia 2016 roku.
Samochód służy mi do zabawy, niestety ciężko z wolnym czasem, a dodatkowo zimy słabe ostatnio.
Trochę zostało przy samochodzie zrobione, sporo jeszcze do zrobienia.
Dla mnie już „nie jedzie, nie skreca i nie hamuje” J Ale polecam, zdecydowanym dorzuce coś na podniesienie mocy, aby przekroczyć 300KM. Mam tez sporo części 4x4.
Nie zamieniam się- chyba że na dwa tiry tynku renowacyjnego J
Kilka filmów:
https://www.youtube.com/watch?v=X4WV2am23BY
https://www.youtube.com/watch?v=AeLq8QDaNc8
https://www.youtube.com/watch?v=J21A9bRqpx8
https://www.youtube.com/watch?v=EsWmUnWTqio