Multifejs 12 w 1 Interfejs do dwunastu marek VW AUDI SEAT SKODA OPEL RENAULT NISSAN DACIA BMW VOLVO FIAT(tylko silnik) ALFA ROMEO(tylko silnik)
Gratis!!! Płyta PROGRAMY, instrukcja instalacji, sterowniki, kody błędów PL, wskazówki i instrukcje jak diagnozować auto*!!! Możliwości i funkcje interfejsu w przypadku GRUPY VW AG
Interfejs diagnostyczny Multifejs do pojazdów: VW AUDI SEAT SKODA OPEL VOLVO RENAULT NISSAN DACIA BMW Interfejs został zaprojektowany tak aby z komputera PClaptopa uczynić profesjonalne narzędzie diagnostyczne. Ma minimalne wymagania sprzętowe, wystarczy praktycznie każdy komputer klasy Pentium lub laptop z portem USB. Interfejs podłączany do komputera przez port USB, idealny do komputerów które nie posiadają portów RS232 COM.
Przy pomocy tego interfejsu można zdiagnozować wszystkie systemy znajdujące się w samochodzie, dzięki temu można bardzo szybko wykryć usterkę, oprogramowanie pozwala w bardzo prosty sposób:
-
kasować kody usterek (AIR BAG, ABS, IMMOBILIZER, SILNIK, ŚWIECE ŻAROWE, CZUJNIK TEMP. SONDA LAMBDA ITD.),
-
kasować inspekcje olejową zarówno ze stałym przedziałem okresowym, jak i ze zmiennym przedziałem okresowym, Long Life.
-
podglądać i rejestrować bieżące parametry samochodu podczas jazdy: silnik, ciśnienie doładowania, czasy wtrysków, korekcje wtrysków, synchronizacje rozrządu PD, temperaturę, przepływomierz, wskaźniki, itp.) Przy odrobinie doświadczenia można:
-
adaptować i korygować nowe elementy w samochodzie: kąt wtrysku, przepustnica, regulacja obrotów i zapłonu, dawkę wtrysku przy rozruchu, uchylenie EGR, )
-
kodować piloty.
W przypadku wybrania już odpowiedniego sterownika np. komputera silnika możliwe jest: - odczytywanie oczekujących kodów błędów (DTC) - odczytywanie zarejestrowanych kodów błędów (DTC) - kasowanie kodów oraz kontrolki "check engine" (MIL) - możliwość zapisywania odczytywanych danych do pliku w celu późniejszej analizy - diagnoza elementów wykonawczych typu przepustnice zawory, czujniki - dynamiczne sprawdzenie zapłonu, dawki rozruchowej, - prędkość obrotowa silnika (RPM) - obciążenie (Calculated Load Value) - temperatura płynu chłodzącego (Coolant Temperature) - status układu paliwowego (Fuel System Status) - prędkość pojazdu (Vehicle Speed) - krótkoterminowa korekta czasu wtrysku (Short Term Fuel Trim) - długoterminowa korekta czasu wtrysku (Long Term Fuel Trim) - podciśnienie w kolektorze ssącym (Intake Manifold Pressure) - kąt wyprzedzenia zapłonu (Timing Advance) - temperatura pobieranego powietrza (Intake Air Temperature) - przepływ powietrza - wskazanie przepływomierza (Air Flow Rate) - położenie przepustnicy TPS (Absolute Throttle Position) - wskazania sondy lambda (Oxygen sensor voltages/associated short term fuel trims) - ciśnienie paliwa (Fuel Pressure) - sprawdzenie kondycji silnika na podstawie zużycia poszczególnych cylindrów - czyli różnicy w dawkach paliwa dozowanych przez komputer na poszczególne cylindry, aby silnik równo pracował na biegu jałowym. - pomiary parametrów pojazdu - mocy i przyspieszenia
Ponadto w przypadku wybrania już odpowiedniego sterownika np. komputera silnika możliwe jest odczytanie kodów błędów, wykasowanie oraz ich, diagnoza. Diagnoza elementów wykonawczych typu przepustnice, zawory elektromagnetyczne, czujniki. Korekcja niektórych wartości w pamięci sterownika np. dawki paliwa do rozruchu lub podniesienie obrotów biegu jałowego w przypadku wibracji lub nierównomiernej pracy. Dynamiczne sprawdzenie zapłonu, dawki rozruchowej, sprawdzenie kondycji silnika na podstawie zużycia poszczególnych cylindrów - czyli różnicy w dawkach paliwa dozowanych przez sterownik ECU na poszczególne cylindry, aby silnik równo pracował na biegu jałowym. Interfejs powstał jako alternatywa dla oryginalnych urządzeń takich jak VAG 1551 VAG COM czy VAS. Koszt urządzenia są niewspółmiernie małe w porównaniu ze wspomnianymi a możliwości znacznie większe niż nawet KTS 5xx.
[Outputs Tests - 03] - Diagnozowanie (wysterowanie) podzespołów wykonawczych. Liczba i kolejność wykonywanych testów jest ściśle przekazywana do przyrządu sterującego. Po wykonaniu diagnozy załączona sekwencja zostanie zakończona. Opcja bardzo przydatna w wielu sytuacjach. Można bardzo dokładnie ustalić i zweryfikować działanie (lub niesprawność) poszczególnych urządzeń takich jak czujniki, sensory, moduły, potencjometry. Opcja pozwala również zaobserwować sprawności działania i poprawności wyświetlania kontrolek i wskaźników na desce (zegary). Testowanie przeprowadzać na wyłączonym silniku - tylko włączona stacyjka. [Basic Settings - 04] - Nastawy podstawowe. W niektórych systemach po wykonaniu naprawy lub przeglądu muszą zostać wykonane nastawy podstawowe. Oznacza to, ze regulacja komputera została przełączona na niezmienne wartości. Jeżeli system znajduje się w nastawach podstawowych można np. wyregulować kąt wyprzedzenia zapłonu, adaptację położenia przepustnicy, wolnych obrotów, klimatyzacji, itp. Nastawy podstawowe należy wykonywać dla danego samochodu tylko w jego zalecanym stanie pracy np. temperatura silnika musi przekraczać 80°C. Niektóre komputery oferują pomoc w regulacji podając obowiązujące wartości pomiarowe. [Meas Blocks - 08] - Odczyt bloku wartości zmierzonych. Odczyt parametrów wejściowych systemu - parametry podzielone są na kanały pomiarowe - należy podać numer kanału. Jakie kanały istnieją i jakie znaczenie maja zależy od przyrządu sterującego. [Adaptation - 10] - Dopasowanie - Adaptacja sterownika - kasowanie inspekcji. Istnieje możliwość zmiany w sterowniku wartości korekcyjnych dla poszczególnych egzemplarzy auta np. obrotów biegu jałowego, dawki paliwa itp. Musi to być dokonane w trzech krokach - odczytanie wartości, testowanie wartości, zapisanie jej w pamięci. [Recode Module - 07] - Kodowanie sterownika. Poprzez tą funkcję można zmienić zawartość pamięci w sterowniku. Następuje wówczas zmiana pracy sterownika przy zmianie np. skrzyni biegów, jakości paliwa i innych warunków pracy. Dane szczegółowe kodów znajdują się w instrukcjach napraw. Jeśli nie znamy odpowiedniego kodu sterownika, nie należy wprowadzać danych. Kody można znaleźć w specjalistycznych poradnikach dotyczących kodowania i diagnostyki pojazdowej. [00] - automatycznie przebiegające sprawdzanie (odczyt kodów ze wszystkich systemów) - można również wybrać polecenie [Autoscan] - następnie wybieramy model auta B4 lub B5 - po naciśnięciu START nastąpi automatycznie przeszukanie wszystkich modułów z listy oraz wykrywanie błędów. - w przypadku pojawiających się monitów należy zatwierdzić TAK lub NIE jeśli nie chcemy kontrolować danego modułu.
Technologia wykonania
|
Interfejs do komputera jest podłączany poprzez port USB, idealny do komputerów które nie posiadają portów COM. Posiada 2 linie K automatycznie przełączane z linią L, (nie jest to interfejs na maxie ze zwartą linią K i L jak na niektórych aukcjach tylko autentyczny interfejs KKL- automatyczne przełączanie między K i L realizowane przez elektronikę w interfejsie) co zapewnia pełną kompatybilność zarówno ze samochodami starszymi, jak i tymi po 2002r. Elektronika jest wbudowana we wtyk OBD2, zapewnia komfortowe podpięcie do samochodów wyposażonych w gniazdo OBD2. Jest wyposażony w diodę sygnalizujące stan zasilania.
|
Oprogramowanie Współpracuje z programami VAG-COM do wersji 409-1, VWTool, Polski VAG 2.5 i 4.9, FiatEcuScan PL, AlfaDiag, DDT2000, CarSoft, Vol-FCR, OpelTech2 PL, Zastosowanie: Przy pomocy interfejsu można zdiagnozować wszystkie systemy znajdujące się w samochodzie, dzieki temu można bardzo szybko wykryć usterkę, oprogramowanie pozwala w bardzo prosty sposób:
-
kasować kody usterek (AIR BAG, ABS, IMMOBILIZER, SILNIK, ŚWIECE ŻAROWE, CZUJNIK TEMP. SONDA LAMBDA ITD.),
-
kasować inspekcje olejową zarówno ze stałym przedziałem okresowym, jak i ze zmiennym przedziałem okresowym, Long Life.
-
podglądać i rejestrować bieżące parametry samochodu podczas jazdy: silnik, ciśnienie doładowania, czasy wtrysków, korekcje wtrysków, synchronizacje rozrządu PD, temperaturę, przepływomierz, wskaźniki, itp.) Przy odrobinie doświadczenia można:
-
adaptować i korygować nowe elementy w samochodzie: kąt wtrysku, dawkę wtrysku, przepustnica, regulacja obrotów i zapłonu, dawkę wtrysku przy rozruchu, uchylenie EGR, sprawdzenie ciśnienie doładowania, sprawności regulacji doładowania VTG, możliwość oceny stanu technicznego turbiny, silnika, pompo wtryskiwaczy, pompy wtryskowej na podstawie otrzymanych danych(logi).
-
kodować piloty.
Do każdego interfejsu gratis płyta CD ze szczegółowymi instrukcjami jak przeprowadzać podstawowe czynności diagnostyczne i serwisowe takie jak adaptacje, kodowanie, programowanie, odczyt/kasowanie/interpretacja błędów sterownika, inspekcji, robienie tzw. logów dynamicznych i statycznych, i wiele innych materiałów pomocnych przy diagnozowaniu aut grupy VW
Zawartość dołączonej płyty:
Program VWTool w pełnej wersji po POLSKU
Działanie i możliwości interfejsu w przypadku Renault Nissan Dacia Program DDT2000 Wszystkie Renault i Dacia od 1[zasłonięte]997-20 oraz niektóre modele Nissana(Micra, Primera, Almera)
DDT 2000
Interfejs diagnostyczny Renault DDT2000 K-LINE OBD2 na USB do samochodów Renault Nissan Dacia. Interfejs jest alternatywą dla urządzenia serwisowego CAN CLIP.
Funkcje i możliwości w przypadku samochodów marki Opel
+ OPEL TECH2 1996 - 2004 OBD2 PL
Opel Tech2 na USB pozwala na kompleksowa diagnostykę grupy Opla oraz angielskiego Vauxhalla a także grupę VW czyli auta VW AUDI SEAT i SKODA do 2004r.
Interfejs i oprogramowanie do marki OPEL pozwala na:
- Odczyt i kasowanie bledow.
- Odczyt parametrow pracy silnika w czasie rzeczywistym.
- Diagnostyke różnych modulów auta: silnika, ABS, skrzyni biegow, Immobilizera, ESP, AIRBAG, centralnego zamka, alarmu.
- klimatyzacji, ukladu chłodzenia i innych modułów w zależnosci od wyposażenia samochodu.
- Wyłączenie kontrolki "CHECK ENGINE" oraz immo "AUTO Z KLUCZEM"
- Kasownie inspekcji serwisowej i olejowej.
Za pomoca OPEL TECH 2 USB odczytasz i skasujesz bledy wszystkich podzespołów. Wylaczysz kontrolki awaryjne jak sie zaswieca, skasujesz inspekcje olejowe i serwisowe, a takze sprawdzisz parametry pracy silnika.
Program Opel Tech2 w PEŁNEJ wersji po POLSKU
- Odczyt i kasowanie bledow.
-
- Odczyt parametrow pracy silnika w czasie rzeczywistym.
-
- Diagnostyke różnych modulów auta: silnika, ABS, skrzyni biegow, Immobilizera, ESP, AIRBAG, centralnego zamka, alarmu.
-
- klimatyzacji, ukladu chłodzenia i innych modułów w zależnosci od wyposażenia samochodu.
-
- Wyłączenie kontrolki "CHECK ENGINE" oraz "AUTO Z KLUCZEM"
-
- Kasownie inspekcji serwisowej i olejowej.
- Korekta licznika.
Obsługiwane modele : 1996: Vectra B tylko X 16 SZR 1997: CORSA-B, TIGRA, ACTRA-F, VECTRA-B, CALIBRA, OMEGA-B, FRONTERA, MONTEREY, SINTRA, 1998: CORSA-B, TIGRA, ACTRA-F, ACTRA-G, VECTRA-B, OMEGA-B, FRONTERA, MONTEREY, SINTRA, ARENA 1999: CORSA-B, TIGRA, ACTRA-F, ACTRA-G, ZAFIRA, VECTRA-B, OMEGA-B, FRONTERA-B,SINTRA, ARENA, MOVANA 2000: AGILA, CORSA-B, TIGRA, ACTRA-F, ACTRA-G, ZAFIRA, VECTRA-B, OMEGA-B, FRONTERA-B, ARENA, MOVANA 2001: AGILA, CORSA-B, CORSA-C, ACTRA-F, ACTRA-G, ZAFIRA, SPEEDSTER/VX220, VECTRA-B, OMEGA-B, FRONTERA-B, CAMPO, VIVORO, MOVANA 2002: AGILA, CORSA-B, CORSA-C, ACTRA-F, ACTRA-G, ZAFIRA, SPEEDSTER/VX220, OMEGA-B, FRONTERA-B, CAMPO, VIVORO, MOVANA 2003: AGILA, CORSA-B, CORSA-C, MERIVA, ASTRA-G, ZAFIRA, SPEEDSTER/VX220, OMEGA-B, FRONTERA-B, VIVORO, MOVANA 2004: AGILA, CORSA-C, MERIVA, ASTRA-G, ZAFIRA, SPEEDSTER/VX220, VIVORO, MOVANA. Pozwala na diagnostyke wszystkich systemów elektronicznych w samochodzie, które mają możliwości diagnostyki poprzez złącze diagnostyczne.
Działanie interfejsu na przykładzie BMW +
BMW BMW od 1987 do 2004 - modele: E30 , E31 , E32 , E34 , E36 , E38 , E39 , E46 , E52 , E53 , Z3 , X5 , Z8. Pozwala na diagnostykę wszystkich systemów elektronicznych w samochodzie, które mają możliwości diagnostyki poprzez złącze diagnostyczne. Działa z programem CarSoft do wersji 6.1.4
CarSoft 6.1.4 Możliwości: - Odczyt/kasowanie błędów - Odczyt parametrów - Test elementów wykonawczych - Adaptacje - Synchroniazcja CAS/ EWS - Doposażenie - Programowanie - Aktywowanie ukrytych funkcji - Przekodowanie
Działanie i możliwości na przykładzie volvo + Volvo FCR
Vol-FCR interfejs służy do diagnostyki samochodów VOLVO.
Interfejs podłączany jest do komputera poprzez port USB.
Diagnostyki dokonuje się poprzez złącze diagnostyczne OBD2 16PIN Interfejs umożlwia diagnostykę następujących systemów: -silnik: benzyna/diesel -ABS -automatyczna skrzynia biegów -SRS-Airbag -napinacze pasów - immobilizer -kasowanie lampki serwis (licznik) -nawigacja -klimatyzacja -elektryczne sterowanie foteli -dodatkowe ogrzewanie - Webasto Volvo FCR
Obsługiwane modele Volvo: |
800 Series '96>
Engine / Gearbox ECU's Reset Service Light Motronic 4.4 MSA 15.7 Motronic 4.3 AW 50-42 Petrol AW 50-42 TDI Fenix 5.2 Other ECU's ABS Instruments Immobilizer 2 Cruise Control Power Seat Left Power Seat Right SRS ECC |
S/V 70 ('97-'98)
Engine / Gearbox ECU's Reset Service Light Motronic 4.4 MSA 15.7 Fenix 5.2 AW 50-42 Petrol AW 50-42 TDI Other ECU's ABS Instruments Immobilizer 2/3 RTI SRS ECC VGLA Cruise Control Power Seat Left Power Seat Right Add Heater 912-D |
C 70 ('97-'98)
Engine / Gearbox ECU's Reset Service Light Motronic 4.4 AW 50-42 Petrol Other ECU's ABS Instruments Immobilizer 2/3 RTI SRS ECC VGLA ROP Cruise Control Power Seat Left Power Seat Right CCU |
900 '96> - S/V 90
Engine / Gearbox ECU's Motronic 4.4 AW 30-40/3 Other ECU's ABS Immobilizer 2 RTI SRS Cruise Control Power Seat Left Power Seat Right |
S/V 40 ('97-'98)
Engine / Gearbox ECU's Reset Service Light EMS 2000 AW 50-42 Other ECU's ABS Instruments Immobilizer 2/3 RTI SRS ECC Keyless Entry DSA Cruise Control Power Seat Left
Power Seat Right
Add Heater 912-D |
|
|