Opel Astra F, rok produkcji 1994 z niezawodnym silnikiem 1.7 Isuzu 82KM .
Przebieg wg licznika 216600km. W momencie zakupu miał przejechane 164000km.
Obecny REALNY przebieg szacowany jest na około 246000km opierając się na otrzymanej w momencie zakupu dokumentacji i średnim rocznym przebiegu robionym w Niemczech przez poprzedniego właściciela.
Samochód użytkowany jest codziennie od 2009 roku. Rocznie średnio robione około 10-11 tys km.
Samochód świeżo po przeglądzie i ubezpieczeniu:
Przegląd ważny do maja 2015
Ubezpieczenie ważne do maja 2015, opłacone do listopada 2014
Zdjęcia zamieszczam poniżej obszernego opisu.
Pomimo dużego przebiegu auto sprawuje się świetnie i przez 5 lat nie zawiódł mnie ani razu. W chwili obecnej nie słychać w nim żadnych podejrzanych dźwięków a spalanie jest stałe od samego początku i wynosi około 6,5 litra na 100 w mieście i około 5 litrów na trasie. Co drugie, trzecie tankowanie leję Vervę lub Vpowera, żeby go nieco przeczyścić, dzięki czemu nie widzę żeby mocno kopcił.
Auto sprzedaję wyłącznie ze względu na to, że jest już dla mnie za małe (dorastające dzieci).
Turbo załącza się poprawnie i po przekroczeniu 2500 obrotów przy przyspieszaniu jest wyraźnie odczuwalne.
Olej i filtry wymieniane regularnie co 9 do 10 tys. km. Silnik bierze około 0,5-max 1,0 litra oleju na 10 tys. km. Wszystkie inne płyny z wyjątkiem oleju w skrzyni biegów i oleju do wspomagania wymienione były rok temu.
Wyposażenie jest skromne ale dzięki temu jest pewność, że jest mniej rzeczy, które się zepsuje:
- wspomaganie kierownicy
- abs
- szyberdach
- centralny zamek
Od momentu zakupu były w nim wykonane następujące naprawy:
- wymiana pompy wody (2010)
- wymiana rozrządu (krótko po zakupie mechanik spieprzył robotę i trzeba było poprawić) (2011)
- wymiana tarcz i klocków hamulcowych przednich (2011)
- wymiana tulei wahaczy (2012)
- wymiana przednich amortyzatorów i sprężyn (2013)
- wymiana progów i nadkoli (2013)
- wymiana klocków hamulców bębnowych i regulacja hamulca ręcznego (2013)
- wymiana wydechu (2013)
- wymiana akumulatora (2013)
- wymiana paska klinowego i paska wspomagania (2014)
Ponadto jest kilka rzeczy, które nie przeszkadzają w codziennym użytkowaniu samochodu ale niestety obniżają wartość auta. Bez tego wystawiałbym auto z dużo wyższą ceną:
- widoczne na zdjęciach uszkodzenia przedniego prawego błotnika i zderzaka po drobnej stłuczce - poślizg na lodzie - ucierpiały tylko zderzak, błotnik i lampy i kawałek maski. Blacha w miejscu wgniecenia została zabezpieczona przed korozją. Plastiki zderzaka są do sklejenia lub zderzak w całości do wymiany.
- Siłowniki otwierające zamki za pomocą centralnego zamka po prawej stronie nie otwierają i nie zamykają się, trzeba je otwierać ręcznie - po zimie odmówiły posłuszeństwa.
- Drobne otarcia przy prawych tylnych drzwiach
- Rysa na masce - jakaś menda przejechała kluczem po masce
Na szczęście dla przyszłego właściciela części zamienne kosztują śmieszne pieniądze a przy dobrych układach z lakiernikiem zrobienie wszystkich napraw nie będzie wymagało wielkich pieniędzy. Konstrukcja samochodu jest na tyle prosta, że wszelkie wymiany, naprawy można przeprowadzić samemu.
Sam posiadam jeszcze do niego w razie chęci wymiany:
- klocki od hamulców bębnowych z tłoczkiem (kompletny zestaw)
- wzmacniane sprężyny do zawieszenia tylnego
- pompę wodną (bez uszczelki)
Innych usterek nie zauważyłem.
Priorytetem dla mnie była ZAWSZE sprawna praca silnika i w tym momencie jestem pewien, że przy prawidłowym użytkowaniu samochód pojeździ jeszcze długo.
Wszelkie pytania proszę kierować pod numer telefonu 664 [zasłonięte] 13 83 po godzinie 16:00. Wcześniej ze względu na pracę nie odbieram. Nie odpisuję na smsy.
Samochód do obejrzenia w Bydgoszczy po uprzednim umówieniu terminu. Poniżej przedstawiam zdjęcia auta.