Auto zakupione w grudniu 2012, sprowadzone ze Szwajcarii w 2010,
Silnik : x20xer, Jest to c20xe na osprzęcie x20xev + opc dodało coś od siebie. Ostre wałki 292, kolektor wydechowy 4-2-1, wzmacniane tłoki, wał, korby, brak wałków wyrównoważających, inny program. Pompa 3,5bar, lepsza pompa oleju.
Dołożyłem układ dolotowy Dbilasa, kolektor został owinięty bandażem bazaltowym. Silnik w serii posiada chłodnice oleju, dzięki czemu prędzej Putin zje Polskie jabłka niż xer się przegrzeje.
Układ wydechowy: Dedykowany do tego silnika niemiecki Bastuck ( http://www.bastuck.de/shop/index.php?cat=500000&hg=500130&hg2=500[zasłonięte] 020 )
Stan silnika : pracuje jak nowy, przebieg 204tyś wydaje się być prawdziwy, apetyt na olej – brak, nie przegrzewa się. Jeździł na Mobil 5w40, potem przesiadłem się na Motul’a X-CESS’a 5W40. Płyn chłodniczy ubywa w lato, roczna dolewka to ok. 0,5L, w zimę zaniku płynu nie ma. Prawdopodobnie związane jest to z jego odparowaniem chociaż pewności nie mam. (Informuje żeby nie było potem pretensji ) Układ szczelny płyn nigdzie nie wycieka. Cały układ chłodniczy był płukany dokładnie po zakupie auta i pracuje bez problemów. UPG na pewno zdrowa, płyn czysty bez oczek i mazi pod korkiem.
Skrzynia biegów F23 3,95 – olej w skrzyni zmieniany zgodnie z zaleceniami producenta czyli raz na dwa lata. Zalecanym olejem do skrzyni GM.
Lakier/blacharka – za mojego czasu malowany przedni zderzak i reperaturki tył (wcześniej malowany zderzak tył - coś parkingowego bo przy ściągniu tynego zderzaka nic nie ruszone, podłoga zdrowa styropiany na swoim miescu)
Zrobione tylne nadkola (reperaturki) ranty zaklepane i zakonserwowane w trzech miejscach kompleksowo (oczywiście do wglądu) Rdza – nalot na sankach (sprawdzałem jest to tylko nalot ) pod drzwiami kierowcy jest fragment o wymiarach ok. 7cmx2cm. I pod lewym mocowaniem spoilera wychodzi jakiś fuckup. Podłoga/progi zdrowe bo dbane. Problemów z rdzą nie powinno być przez długi czas, bo auto przeszło gruntowny przegląd konserwacyjny pod tym względem.
Wymienione uszczelki tylnych szyb na nowe przez poprzednika, stare sparciały i lała się woda na wewnętrzną część progu. Podłużnica, belka pod zderzak, i inne części zakonserwowane.
Dodatki : Fotele Recaro+pasy 3-punktowe SCHROTH ASM RALLY3 Felgi BBS RX 7,5J 17’ ET 47 Zimówki : Barum 205/50/16 na osobnym zestawie felg. Lampy tył Irmscher, klamki, listwy, progi w kolor.
Układ Hamulcowy : Przód 308mm, Mikoda GT Tył : 264mm Mikoda GT na nowych zaciskach Lucas/TRW +nowe osłony. Układ zalany Ferrodo DOT 4.1 – Hamulce w OPC to poezja, ciężko je zagrzać (jeszcze mi się nie udało) Jedyna wada to pylenie polecam zmiane klocków na EBC GS/YS.
Zawieszenie - Przód : Eibach Sportline -50/MTS nowe poduszki GM twarde,(komplet w Aso 520 zł :) ), nowe łożyska Febi/Bilstein, nowe łączniki i nowe gumy staba.(Febi/Bilstein) Tył : Eibach Pro-Kit-30/MTS nowe odboje i nowe silentblocki(SWAG) + Rozpórka przód,tył robione na zamówienie
Audio – Radio Alpine CDR120M reszta seria
Komputer : Robiony na zamówienie w Czechach, posiada trzy razy więcej opcji niż fabryczny. Żeby zmienić język, silnik czy rozmiar kół nie trzeba jechać do Aso tylko kilkoma kliknięciami zmieniamy wszystko. I mamy dostęp do wielu parametrów, których fabrycznie nie było. Ilość paliwa w zbiorniku, napięcie na aku, funkcja taksometru, 3xśrednie spalania, cyfrowe oboty silnika.
Klima nie działa – nie jest do nabicia, tylko chłodnica odmówiła współpracy, nie robiłem tego bo mi nie przeszkadzało. Więc przydało by się zmienić chłodnice, odgrzybić układ i nabić. (Na pochybel wszystkim którzy piszą że ich brak klimy jest spowodowany tylko brakiem nabicia)
Auto tanie w utrzymaniu, awaryjność ? Nie ma się co psuć. Silnik prosty jak budowa cepa, reszta elementów również skomplikowana nie jest. Zamienników multum, ja bazowałem na najlepszych lub ASO. Proszę nie psioczyć że silnik myty, po prostu wszystko często myje, czyszczę, smaruje. Autem można podjechać na stacje diagnostyczną, i obejrzeć, oczywiście na koszt kupującego, można przyjechać z kompem i wpiąć się. Cena nie jest do negocjacji wiem co sprzedaje i ile poszło w to pieniędzy, czasu i tak dalej. Ciśnienia na sprzedaż nie mam, sprzeda się to się sprzeda, nie to będę jeździł dalej.
Cena : (13,5 tys jeśli nie zdąże wymienić piasty i plecionki)
Telefon kontaktowy : 790[zasłonięte] 707
Wykres z hamowni
Dodaje również zdjęcia z pomiaru lakieru.
I tak na każdym elemencie, lakier jest wszędzie ori z wyjątkiem reperaturek, które robiłem (mogę dosłać więcej zdjęć związanych z pomiarem, mam każdy element)