Autor: Janusz Arabski
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
ilość stron: 352
Opis:
W 21 artykułach, zamieszczonych w pracy, poruszono cały wachlarz aktualnych i istotnych problemów związanych z procesem nauczania – uczenia się języka obcego, zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i pod kątem dydaktycznego wykorzystania niektórych rezultatów badawczych oraz propozycji autorów – wywodzących się z różnych ośrodków naukowych krajowych i zagranicznych.A to tematy poruszone w części teoretycznej: analiza pewnego typu błędów językowych, polegających zwłaszcza na mieszaniu ze sobą niektórych elementów („blends”) – w świetle hipotezy konkurujących planów; przyswajanie języka drugiego w warunkach formalnych w kontekście języków mniejszości i rewitalizacji językowej; teoretyczne wprowadzenie do zastosowania aparatu pojęciowego teorii relewancji przy analizie danych wejściowych („input”), w szczególności języka nauczycieli na lekcji języka obcego; badania nad przyswajaniem języka obcego a efektywne nauczanie; koncepcje przyswajania słownictwa – podejście historyczne; kontakt językowy a nauczanie języka obcego.Przedmiotem części empirycznej są następujące problemy: zdolności językowe ucznia a rozumienie tekstu; angielski w szkole średniej; czynniki wpływające na powodzenie w uczeniu się języka angielskiego jako języka drugiego; refleksyjne uczenie się języka angielskiego; formuły komunikacji naukowej u autorów anglosaskich i Polaków publikujących w języku angielskim; strategie leksykalne w interjęzyku arabsko-włoskim; kompetencja językowa anglistów z dyplomem licencjackim; fosylofobia wśród uczących się języka obcego na poziomie zaawansowanym; iloczas samogłoski w języku angielskim; implikacje dydaktyczne upadku angielskiej wymowy „Received Pronunciation”; kryteria sukcesu w odniesieniu do użycia języka nierodzimego w mowie; struktura prozodyczna w uczeniu się języka angielskiego; rola tłumienia w przetwarzaniu idiomów języka drugiego; angielski jako język poleceń i instrukcji w procesie uczenia; przyswajalność słownictwa przez małe dzieci na kursach języka obcego
Książka jet nowa.
Do każdego zakupu dołączamy paragon lub fakturę na życzenie.